Dochter en poes

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Astridhs
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2010 19:21

Dit is de allereerste keer dat ik hier een foto plaats, dus hoor graag wat ik beter/anders kan doen.
Mijn dochter Salina met poes Gloria, Gloria is denk ik wat overbelicht maar ben erg nieuwschierig wat jullie van deze foto vinden.
Heb hem alleen wat verscherpt in CS4.
Afbeelding

Bedankt alvast.
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Altijd spannend wat men van zo'n eerste foto zegt. :wink:

Leuke foto, zeker niet slecht. Tjonge wat heeft je dochter mooie bruine ogen!
Probeer de volgende iets beter te kaderen. Aan de bovenkant is nog ruimte over, terwijl het onderwerp aan de zijkanten niet in de foto past.
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Hi, leuke foto, maar er kloppen een paar dingetjes niet. De kleur van de foto is niet helemaal lekker, er hangt een groene zweem overheen, daardoor oogt de huidskleur van Salina niet gezond, ook vind ik de scherpte niet helemaal op het juiste punt zitten, ik had graag de ogen helemaal scherp gezien. De krappe kadering vind ik prima, maar dan had ik het ook graag aan de bvenkant krap gezien.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Hoi! Leuke foto, ook vanwege die beugel die ze straks niet meer heeft en die je dan vergeet. Ik heb twee beugelende dochters gehad ... Ga helemaal met mijn voorganger mee, en ik zou zelf denk ik nog iets meer croppen. Verder is het kopje van de kat aan de voor de kijkers linkse kant wat te licht naar mijn idee, is al moeilijk omdat daar veel meer wit zit dan aan de andere kant. Ik vind het in elk geval niet prettig kijken. De blik van het meisje is leuk, de kat moet een beetje meer meewerken en zijn ogen open doen, maar dat heb je met katten ....
Groet,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Astridhs
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2010 19:21

Bedankt voor de reacties, heb daar zeker wat aan. Zijn dingen waar ik niet aan zou hebben gedacht.

Die groene zweem over de foto, zou dat door de witbalans kunnen komen? Of door iets anders.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar