Ervaringen met combi-rugzakken (Kata, Tamrac)

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

Heeft iemand ervaring met de Kata DR-467 of een vergelijkbare rugzak, bijv Tamrac Adventure 9?
Ik zoek 'n rugzak die:
- fotovak heeft voor: 1 DSLR+grip, 16-35, 24-105, EX 270 en evt 50 1.4 of 70-200 2.8,
- vak heeft voor bijv dun jack of vest, pakketje eten, flesje water enz
- (klein) laptopvak heeft
- niet te groot is en zeker valt binnen de IATA-maten voor handbagage.

Grote, zware rugzakken waar veel meer in kan zoek ik dus niet. Evenmin zoek ik schoudertassen, slingshots enz.
De genoemde Kata en Tamrac lijken te passen. Kan iemand dat bevestigen of ontkennen?

Vast bedankt voor evt reacties!
Laatst gewijzigd door 1 op JohnS, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gewoon... spullen.
wallisman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 15:27

ik heb de Lowe Computrekker Plus AW, een fotorugzak. Hierin kun je zelf de vakjes indelen. Ik hierin standaard een (groot) regenjack, broodje kaas, blikje fris, e.d. Tevens zit er een vak in waarin ik een laptop mee kan nemen, plus nog wat andere platte onderdelen (voeding, opladers, e.d.). De rugzak past precies binnen de IATA cm's. Let op: niet alle airliners gebruiken de IATA cm's maar een variant daarop (bv. Ryanair).

De rugzak bevalt me erg goed. Als ik een nieuwe rugzak zou moeten kopen kan ik me goed voorstellen dat ik met dezelfde thuis kom.

Jan
allerlei glaswerk en zo'n klikapparaat
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik heb een Lowepro Primus AW, onderin past een 7D+grip en 100-400 (70-200 2.8 moet ook kunnen volgens mij). Of je er daarnaast nog een 16-35 en 24-105 in krijgt betwijfel ik. Die laatste twee + 50 1.4 (zonder tele) moet zeker wel lukken denk ik.
Het bovenvak kan redelijk veel in, een regenjas/trui, lunch, brillenkoker en 430EX flitser heb ik er regelmatig in meegenomen.
Aangezien ik meestal twee bodies gebruik heb ik sinds kort een andere tas, maar voor de wintersport neem ik em weer mee. Bijkomend voordeel hier voor is dat je de 'natte' kant in de sneeuw legt en de kant die tegen je rug zit en droog blijft maak je open.
Er zit nog een beetje gek vak waar je eventueel een laptop in kan steken, je moet dan wel een extra hoes om je laptop doen. Als je veel waarde hecht aan een goede bescherming van je laptop is het misschien niet de beste keuze.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
NielsH
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2010 18:13
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik heb een Tamrac Adventure 9.
Alle apparatuur genoemd in mijn signature past erin, uiteraard samen met accessoires zoals extra accu's voor camera en flitser, softboxje, draadontspanner, lensdoekje, etc.

Bovenin voldoende ruimte voor wat te eten, licht jasje, etc. Flesjes drinken passen in de zijvakken.

Ik gebruik deze tas nu een jaar of 3 met veel plezier. Doordat hij ook een heupband heeft, draagt hij erg prettig ook voor langere afstanden.
Heb er diverse hikes mee gemaakt in o.a. Noorwegen, VS en Nieuw Zeeland.
Canon EOS 7D | Canon glas en Speedlite | Tamrac Adventure 9 | ND-filters
http://www.heinis.eu
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

CompuPrimus van LowePro misschien iets? Ik heb er ook 'n tijd naar gekeken (vergelijkbaar wensenpakket als jij), maar kwam tot de conclusie dat ik dan te weinig ruimte had voor rommeltjes (kabels, scanner, spottersspullen, etc.). Evenwel, voor jou misschien 'n goede optie :).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

Dank voor jullie reacties. In één geval zal het met een maatschappij moeten die minder dan IATA toestaat, vandaar ook mijn vraag naar relatief compacte tassen.
Omdat ik een netbook mee wil nemen hoeft het geen groot laptopvak te zijn. De Tamrac en de Primus AW lijken interessant; die zal ik eens gaan bekijken.
De CompuPrimus lijkt groter en ik wil de omvang beperkt houden; zoveel extra rommel hoeft niet mee (ik ben geen spotter ;-) ).
Gewoon... spullen.
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Een 9" netbook past trouwens net in het bovenvak van de Primus AW, een maatje groter past denk ik niet.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

Klopt, een 10,1 inch past niet. Bovendien is het vak "krom" door de vorm van het onderliggende fotovak. Na heel wat hannesen, passen, meten en wegen is het uiteindelijk een Kata 3N1-33 geworden. Extra vak ietsje kleiner dan Adventure 9, maar betere vorm door de rechte hoeken ipv de ronding bovenin. Ook de maat past beter voor mijn doel/reis. Reageerders nog eens bedankt voor het meedenken!
Gewoon... spullen.
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hoi, hallo,

@ JohnS, hoe bevalt de tas? Goed? Ik wil evt de Kata 3N1-30, die is op het vak voor de laptop na volgens mij exact dezelfde. Alle spullen die je in het starttopic noemt, passen er goed in?

Gr

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Ik weet niet of je al wat hebt gekocht? Ik heb de Kata die je noemt. Een redelijke tas, ondergedeelte zelf indeelbaar en uitneembaar, regenhoes zit er standaard bij en doet het goed. Bij mij zit er een 7d, twee objectieven in het fotogedeelte, meer kan er dan ook echt niet bij. Bovenin altijd wat te eten een blikje of flesje, wat geld en kleine spulletjes. Ga ik op reis met vliegtuig stop ik ook mijn macbook erin.
Opzich ben ik tevreden maar voor lange stukken hiken is hij niet geschikt daar is de tas niet voor gemaakt. Je kan hem ook niet te zwaar maken! Ik heb er wel veel plezier van.

Gr. Lin
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hoi,

Ik heb een grote en best zware Lowepro backpack waar al mijn spullen in kunnen, maar zoek voor een citytrip naar Londen, maar ook voor dagtripjes een makkelijkere en lichtere tas waar ik in ieder geval de tamron 17-50 en/of de tamron 28-75, de canon 430ex en de canon 70-200 2.8 of de canon 100-400 in kwijt kan.
Ik heb dus nog niets gekocht ;-)

Gr

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

tip voor grote steden: lowepro flipside tassen. de 400 is misschien net groot genoeg om alles in te passen. persoonlijk zou ik overigens de 28-75 thuis laten. de 17-50 en 70-200 zijn qua beeldkwaliteit prima, de 28-75 voegt qua bereik niet zoveel toe. zelf heb ik tijdens mijn citytrip london (toen nog met 18-55)

terug op de flipside tas. hij is zeer diefstalveilig. je hebt de opening ten alle tijden tegen je rug aan. ze kunnen dus niet zomaar bij je spullen. verder kun je hem met een slinger voor je gooien (als een soort tafeltje) om alles eruit te pakken. ik heb zelf de tas overigens niet, maar ken wel iemand die er een heeft. het is een mooi model

Succes met de keuze!
Canon
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

linda schreefCOLONIk weet niet of je al wat hebt gekocht? Ik heb de Kata die je noemt. Een redelijke tas, ondergedeelte zelf indeelbaar en uitneembaar, regenhoes zit er standaard bij en doet het goed. Bij mij zit er een 7d, twee objectieven in het fotogedeelte, meer kan er dan ook echt niet bij. Bovenin altijd wat te eten een blikje of flesje, wat geld en kleine spulletjes. Ga ik op reis met vliegtuig stop ik ook mijn macbook erin.
Opzich ben ik tevreden maar voor lange stukken hiken is hij niet geschikt daar is de tas niet voor gemaakt. Je kan hem ook niet te zwaar maken! Ik heb er wel veel plezier van.

Gr. Lin
Ik ben ook op zoek om een makkelijk te gebruiken slingshot te kopen. Ik heb nu 2 opties de Kata KT D-3N1-20 of 30 of de Lowepro AW 302. Een voordeel lijkt mij dat je de Kata op 2 manieren kunt dragen en de Lowepro niet.
Door bovenstaand citaat vraag ik me af wat er minder is aan de Kata.
Wie heeft er een goed advies?

Voor ik het vergeet: er moet een 60D met grip incl. 24-105 inpassen en dan nog wat ruimte over voor mijn groothoek en tele.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar