Falcon Eyes flash trigger

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
ruiterde
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2011 23:48

Hallo,

Ik heb een flash trigger & receiver RF-425 voor studioflitsers en een Flash trigger & receiver RF-425DHS-c voor mijn canon speedlite 430ex ii.
Nu had ik gehoopt dat ik mijn speedlite in combinatie met mijn studioflitserszou kunnen combineren. Echter de ontvanger RF-425DHS-C reageert niet op mijn trigger RF-425.
Ik was ervan uitgegaan dat ze allebei in hetzelfde MHz (433) bereik zouden zitten.
Klopt dit? Of kan ik iets instellen dat het wel gaat werken?

Met vriendelijke groet,

Rob de Ruiter
Gebruikers-avatar
Biite
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 06:31

Na wat zoeken gevonden dat er een gewone is (de RF-425DHS) en eentje voor Canon/Minolta (de RF-425DHS-C).

Misschien dat er toch stiekem een verschil in deze modellen zit, waardoor ze misschien niet (goed genoeg) met elkaar samen werken. Moet eerlijk zeggen dat ik deze Falcon Eyes spullen niet ken en dat zit zuiver zoek-en-giswerk is.

Werkt overigens je 403 EXII flitser wel op je RF-425 receiver?

Martien
I don't have a solution, but I admire the problem
ruiterde
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2011 23:48

Martien,

Ik heb de C uitvoering voor de speedlite en een gewone RF-425 voor mijn studioflitsers. Alleen de setjes reageren op elkaar, de speedlite reageert niet op de RF-425 en andersom. Ik had verwacht dat het verschil in de receiver zou zitten maar niet in de zender.

grt
Rob
Gebruikers-avatar
ReneC
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2007 15:42
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

Ik zit idd met de zelfde uitdaging.
Beide triggers zitten idd op 433MHz. Echter zijn de kanalen (dipswitches) wel anders. Erg vervelend.
Heb je 2x een RF-425 zijn deze wel weer hetzelfde.

Ik lees dus graag mee of iemand hier een oplossing voor heeft.

Grtz René
Kijk ook op www.familie-claassen.nl
Gebruikers-avatar
Biite
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 06:31

Is er niets te regelen met de dipswitches dan?
Misschien dat de instellingsvolgorde hiervan anders is? Of misschien via de leverancier/fabrikant informeren.

@René: we moeten nog steeds een keertje afspreken :). Moet nog wat strobist spul bestellen en dan ga ik ook eens het 'flitsen' proberen.

Martien
I don't have a solution, but I admire the problem
ruiterde
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2011 23:48

Dipswitches staan identiek aan elkaar mar ook de verschillende instellingen zijn getest. Heb Falcon eyes al een mailtje gestuurd maar vooralsnog geen antwoord
ruiterde
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2011 23:48

Is er een receiver voor mijn speedlite eos 430 die wel reageert op de trigger RF425? Mag ook een ander merk zijn.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar