Wie wil me helpen

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Arie_Radijssie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2009 23:04
WoonplaatsCOLON Nederland

Gisteren hadden we in Hoek van Holland een nieuwjaarsconcert van 4 muziekverenigingen,
speelden na en met elkaar. heerlijk avondje muziek
werd mij gevraagd een foto van alle verenigingen bij elkaar te maken,
maar ik kon alles er wel op krijgen met iets teveel nl. een beetje stoelen en nog een stukje van een toeschouwer

Zou iemand mij kunnen helpen deze overtollige ballast te verwijderen????????????????????????????
Zie onderstaande foto
heb ook nog evt. raw-bestand ofr grotere jpeg kan ik evt wel mailen

bij voorbaat dank en gr Arjan

12123
Ik hoop dat ik oud genoeg word om echt veel te fotograferen, hier op dit forum kan ik alvast ontzettend veel leren!!!!!
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

probeer in photoshop cs5 eens de content aware fill als je die hebt
dat ding doet wonderen met het verwijderen van elementen
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Bedoel je zoiets? ff snel gedaan dus niet perfect!

Photoshop cs5: crop > stoelen selecteren > copy via layer > met hue/sat grijsmaken om dominatie te weg te werken > hdr =
De stoeltjes zou je idd weg kunnen halen. Maar dan krijg je zo'n lege grijze hoek, vandaar mijn benadering geen details te verwijderen maar juist de dominantie weg te nemen. Ik heb je foto gecropt om nutteloze info bovenin en onderin te verwijderen.

12394

"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Arie_Radijssie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2009 23:04
WoonplaatsCOLON Nederland

Bedankt voor jullie reacties,

@Beasar: Ik had eerst de gedachte om ook die voorste hoek met stoelen en die meneer weg te halen,
maar dat valt niet mee omdat er kleurverloop in de vloer zit en nu je het zo zegt;
het wordt wel een erg lege hoek anders,
als je het zo benadert knapt het de foto ook lekker op!!!!

Thanks en gr. Arjan
Ik hoop dat ik oud genoeg word om echt veel te fotograferen, hier op dit forum kan ik alvast ontzettend veel leren!!!!!
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Met content-aware fill komt ik tot dit resultaat. De afwerking kan nog netter, hoor. En ook de kleurselectie van de stoelen rechts had preciezer gekund. Maar het gaat me om het idee ;)

Afbeelding
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Arie_Radijssie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2009 23:04
WoonplaatsCOLON Nederland

@digilike dank je wel voor je bewerking had zelf ook wat aan het weghalen geweest
en hem toen maar in zw/w omgezet
want het kleurverschil in de vloer had ik minder mooi gemaakt als jij dat gedaan hebt,
maar ja oefening baart kunst

gr Arjan
Ik hoop dat ik oud genoeg word om echt veel te fotograferen, hier op dit forum kan ik alvast ontzettend veel leren!!!!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar