waterdichte zak of hoes?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Je hebt van die zakken die van dat dikke plastic zijn en ruimte hebben voor een SLR en een Flitser en dan aan de zijkant word die door een sluiting gedicht voor snorkelen. Ik ben alleen ff de naam kwijt. DICAPACK

bij oa kamera-express

Ik gebruik mijn IXUS, en heb daar toen een DC huppeldepup behuizing voor gekocht. Maar goedkoop wordt het niet.

Is een onderwater camera in de huur niet slimmer?
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Mozila
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2008 19:25

Ik weet niet waar je de grote witte gaat bekijken,maar ik kom zelf al 20 jaar in Zuid Afrika en ben,diverse malen met de "haaienboot" mee geweest.
Mijn ervaring is dat je vanuit de kooi zelden of nooit goede foto,s maakt.
Het water is wit van ,t schuim want die beesten verplaatsen nog al wat water,de beste platen heb ik altijd vanaf de boot gemaakt.
Als je een beetje goede bemanning aan boord heb,zorgen zij er wel voor dat sharky boven water komt.
Daar komt nog bij dat het zeewater in ZA steenkoud is,dus een wetsuit van minstens 8 mm is vereiste
als je langer dan een min of 10 in het water wilt blijven.
Een boel Leuke hebbedingen.Maar er kan nog meer bij.
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

De onderwaterhuizen voor DSLRs zijn erg duur, misschien kun je kijken voor een compactcamera van het merk Sealife (kamera-express is dealer)
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

http://cgi.ebay.nl/Underwater-Waterproo ... 20b3800ac7" onclick="window.open(this.href);return false;

als je het aandurft! zou tot 20 meter moeten kunnen?
Canon
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Ik heb een Ewa-marine zak. Destijds gekocht via factoryprices.nl omdat ik een oplossing wou hebben voor teveel vocht, waar m'n 40D aan blootgesteld is geweest. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik hem nog niet weer heb gebruikt, maar ik heb er wel een bult plannen voor; ook een keer zwemmen met great whites en bijv. het Holi-festival in India (anders ben je je camera kwijt aan dat stof en kleurwater), snorkelen, half boven half onderwatershots, enz.
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

great whites? ;) ik zou dus echt nooit met mijn 70-200 of 300mm gaan zwemmen hoor! ;)
Canon
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Hahaha, was te verwachten. Maar die lenzen zullen niet in een onderwaterzak passen. Bovendien schijnen groothoeklenzen er het beste voor te zijn en een flitser wordt ook ten zeerste aanbevolen.

Oh ja, het was een UBXP100, daar past de 1D ook in, maar koste wel een lieve duit van zo'n €337 en daar kwam ook nog een 82mm verloopring overheen van zo'n €40. Tja, onderwater is gewoon niet goedkoop.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

sven2912 schreefCOLONgreat whites? ;) ik zou dus echt nooit met mijn 70-200 of 300mm gaan zwemmen hoor! ;)
Nee, een 17-40 en dan lekker close erop zodat het lekker vertekent :mrgreen:


Maar lijkt me een waanzinnige ervaring en ik zou zeker een camera mee willen nemen, al is het maar om je eigen gezicht te fotograferen als je face to face staat met deze Guppie met grote tanden.
Denk alleen inderdaad dat je eens beter naar een kleine compact (bv een Olypmus) die tot bv 10 meter aan kan kunt kijken.

Heb nog wel een Sea & Sea kamera liggen voor je als je wil, met flister extern, alleen is analoog.
Fotograferen is kijken niet klikken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar