Moe

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

Mijn fotografie blijft vooralsnog beperkt tot het vastleggen van de gebeurtenissen in mijn leven. Mijn dochter is een groot gedeelte daarvan. Gisteren zijn we even het ijs op gegaan om te schaatsen. Natuurlijk moet je dan op een gegeven moment even pauzeren omdat je moe bent.

Het viel me erg tegen om onder deze weersomstandigheden te fotograferen. De flitser was vaak niet sterk genoeg, de mist zorgde voor moeilijkheden bij het bepalen van de witbalans (=ja, ik schiet in RAW) en het was erg moeilijk om leuke of bijzondere poses te vinden tijdens het schaatsen.

Toch graag jullie mening over deze drie foto's

12809

12810

12811

60D + 10-22 + 70-200 F4 IS USM + 24-105 F4 IS + 100 F2,8 Macro + 40 F2,8 STM
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Ik vind ze wel treffend.... doet mij een beetje denken aan mijzelf toen ik leerde snowboarden ;-)
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
Gebruikers-avatar
wiepko lubbers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2009 21:25
WoonplaatsCOLON Wieringermeer

Van de drie foto's, vind ik de tweede de mooiste en geeft ook duidelijk aan dat ze moe is. Foto is mooi scherp en ondanks de slechte omstandigheden mooi van kleur en helderheid.
De andere twee foto's vind ik niet mooi qua pose. De derde zou ik van de zijkant hebben genomen en de eerste zou ik zo wie zo weggelaten hebben. Feitelijk zijn naar mijn mening foto 1 en 3 overbodig in de serie.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Vr.gr. Wiepko
Kijken is nog niet altijd alles zien. Fotograferen is vastleggen wat je ziet.
Gebruikers-avatar
Kippetjek
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2011 12:15

Ik vond foto 1 juist wel leuk, maar misschien is dat ook een stuk herkenning, want ik zie mijn meis ook zo zitten...
Ook herkenning betreft het stoeien met weersomstandigheden ed... maar vind ze toch heel mooi van kleur en licht geworden!
Don't try to fix me, I'm not broken...
Gebruikers-avatar
repel101
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2010 13:31
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Over kleur, scherpte en belichting heb ik geen opmerkingen, dat is prima.
Foto 2 springt er dan voor mij het meeste uit, omdat hier de vermoeidheid heel goed te zien is.
Bij foto 1 is aan de houding wel vermoeidheid te zien, maar die uitdrukking komt denk ik beter naar voren met het gezicht erbij.
Foto 3 mis ook dat beetje extra m.b.t. de uitdrukking vermoeidheid/uitputting. Iets meer van opzij is dan denk ik mooier.

Robert
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

Bedankt voor jullie feedback!

Ik vond zelf foto 1 het leukste, daarom dat ik daarmee begon. Het is een wat andere hoek en daarom wat mij betreft een mooie foto.
Foto 3 is opzichzelfstaand niet de allerbeste, maar na de eerste twee foto's denk ik wel dat de foto sterk genoeg is.

Ik ga proberen of mijn dochter later nog een keer wil gaan schaatsen - wie weet kom ik nog met een update.
Het is op dit moment -15, dus dat ijs zal nog wel even blijven liggen...
60D + 10-22 + 70-200 F4 IS USM + 24-105 F4 IS + 100 F2,8 Macro + 40 F2,8 STM
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar