rugtasvossen in de AWD

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Switch62
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2011 14:15

Wat foto's van afgelopen zondag


1

13445

2

13446

3

13447

Robbert1978
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 450
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 07:44
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Die eerste.. Geweldig!

Ik ben er pas geleden ook geweest. Had ook het geluk ze allebij tegelijk op de foto te krijgen, maar zo mooi... wauw!
Canon EOS-7D, Canon 17-55 F2,8 IS, Canon 70-200 F2.8 IS, Canon 1.4x Extender. Canon Speedlite 580EXII, Canon 100mm 2.8 macro
Gebruikers-avatar
donald23
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2011 20:25
WoonplaatsCOLON Enschede
CONTACTCOLON

Mooi hoor!

Ben wel benieuwd met welke instellingen je deze gemaakt hebt. En ik ben benieuwd of je hiervoor lang in een hut hebt gelegen of je ze per ongeluk tegenkwam?

Thanks!
Canon EOS 7D | Canon EOS 20D | Tamron 17-50mm f/2.8 | Canon 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 50mm f/1.8 II | Canon EF 100mm f/2.8 Macro | Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM | Canon Speedlite 430EX

Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/onnoz/
Gebruikers-avatar
kaje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 212
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008 13:52
WoonplaatsCOLON Heemstede
CONTACTCOLON

De eerste is geweldig, pracht moment.
Bij de anderen heb ik het gevoel dat je iets bent doorgeschoten met de bewerking, de kleuren lijken wat teveel verzadigd.

Heb je ze bewerkt ?, of is het mijn monitor ??

Gr
Klaas
Canon spul
www.klaasdevriesfotografie.nl
Switch62
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2011 14:15

Bedankt voor de reacties

Ze zijn geschoten in RAW en een beetje bewerkt in lightroom, maar alleen met de "levendigheid" de kleuren iets opgepept,het was een grauwe dag, de verzadiging gebruik ik nooit.

zie dat de EXIF dat niet doorgekomen is
Camera EOS1000D, lens 70-300
Foto 1: 1/200, f9.0, ISO200, focal 70mm
Foto 2: 1/200, f4.5, ISO200, focal 124mm
Foto 3: 1/200 f4.5, ISO200, focal 130mm

O en niet in een hut gelegen hoor, zoek maar eens op "rugtasvos" en AWD
Dit zijn waarschijnlijk de meest gefotografeerde vossen die er in het "wild" rond lopen
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

Prachtige ontmoeting! Ik snap nooit hoe jullie het altijd voor elkaar krijgen hoor. Ik woon praktisch naast de AWD (ingang oase), maar meer dan herten ben ik helaas nog nooit tegengekomen :cry:
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Robbert1978
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 450
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 07:44
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

@ r.muusers: Er is volgens mij een bepaalde plek daar waar deze rugzakvossen zitten. Dit heet de Duizendmeterweg. Hier is een soort uitkijkpost (al heb je die uitkijkpost niet nodig want die beesten zijn hardstikke tam)
Canon EOS-7D, Canon 17-55 F2,8 IS, Canon 70-200 F2.8 IS, Canon 1.4x Extender. Canon Speedlite 580EXII, Canon 100mm 2.8 macro
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

Nou ik ben er vandaag eens gaan kijken. Maar ik weet meteen waarom ik eigenlijk alleen doordeweeks in het gebied kom. De efteling is rustiger. (ingang pannenland). En ook vossen gevonden inderdaad aan het begin van de duizenmeterweg, maar ik heb de camera uit gelaten. In een dierentuin zie je dieren in een natuurlijkere omgeving.

We kwamen daar aangelopen, en daar waren een stuk of 20 mensen, waarvan minstens de helft zakjes met hondenbrokken bij zich hadden. En die beesten maar voeren om plaatjes te maken. Walgelijk gedrag.

De wandeling gauw een andere route gegeven en uiteindelijk rust gevonden (en een paar prachtige vlaamse gaaien), maar wat een droevige wanvertoning bij die vossen. Gewoon niet voeren die beesten.
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Gebruikers-avatar
Charlie.P
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 451
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2008 17:42
WoonplaatsCOLON Hasselt (NL)
CONTACTCOLON

Ik begreep er al niks van hoe je nou met 70mm, zulke schuwe beesten er op krijgt. Dan moet je wel bijna ingegraven hebben.
Maar nu met bovenstaand verhaal van Muusers word het wel duidelijk. Dit zet de vossen die hier zo nu en dan gepost worden in een heel ander perspectief :( .

Ik heb 1x een vos in het wild gezien op zo'n 40 meter afstand, maar toen die mij doorhad ging hij er als een "haas" van door :?

Ik vind de 2e wel een mooi portret. Maar het had dus net zo goed van een hond kunnen wezen.
Groeten, Karel
_________________

Website : www.KPOfotografie.nl
Facebook : www.facebook.com/KarelPops
Gebruikers-avatar
Spartacus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2010 12:13
WoonplaatsCOLON Bollenstreek

r.muusers schreefCOLONNou ik ben er vandaag eens gaan kijken. Maar ik weet meteen waarom ik eigenlijk alleen doordeweeks in het gebied kom. De efteling is rustiger. (ingang pannenland). En ook vossen gevonden inderdaad aan het begin van de duizenmeterweg, maar ik heb de camera uit gelaten. In een dierentuin zie je dieren in een natuurlijkere omgeving.

We kwamen daar aangelopen, en daar waren een stuk of 20 mensen, waarvan minstens de helft zakjes met hondenbrokken bij zich hadden. En die beesten maar voeren om plaatjes te maken. Walgelijk gedrag.

De wandeling gauw een andere route gegeven en uiteindelijk rust gevonden (en een paar prachtige vlaamse gaaien), maar wat een droevige wanvertoning bij die vossen. Gewoon niet voeren die beesten.
Tsja, ik was er vanmorgen ook, maar voor 10u zeggen en schrijven 10 mensen gezien, maar het is algemeen bekend dat de zondag een drukke familiedag is, dus gaan wij iig vroeg en zijn we weer optijd weg.

Het voeren van de vossen, ja die mensen heb je nou eenmaal, ik heb ook een topic geopend met foto's van vossen in het AWD, deze vossen kwamen behoorlijk dichtbij doordat ze werden gevoerd door fotografen, toch heb ik ook foto's gemaakt maar heb ze niet gevoerd, ben ik daar nu ook schuldig aan dan? :?

Het is iig een gegeven dat de dieren in het AWD steeds makker worden en aan mensen gewend raken, daar kan je niks aan doen, maar dat wil niet zeggen dat je dan geen foto's van deze dieren kunt maken.

Over de dierentuin, dat vind ik nou zielig.
Het AWD is juist de natuurlijke omgeving van de vos, een gebied waar een hele dierentuin vele malen in past, het voeren ben ik totaal met je eens, niet doen.
Yep,ik heb een Canon :-)

flickr
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

De AWD is dan wel de natuurlijke omgeving van de vos. Maar die 4 roze gaastra jassen en 2 maxi-cosi's er omheen niet. Die hoef ik dus ook niet op mijn foto. En een vos op een besteent weggetje vind ik ook vreemd. Vind ik er nou niet 'natuurlijk' uitzien.
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Switch62
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2011 14:15

tja als je het zo bekijkt dan kan je wel wegblijven van de AWD, want de herten in de buurt van de ingangen zijn ook benaderbaar tot een meter of 3-4

Ik geniet er in ieder geval van en geniet er ook van om ze te fotograferen.
Het is juist een uniek stuk gebied waar de meeste beesten niet bang zijn (en er ook geen reden voor hebben)
Je kan je ook afvragen waarom de meeste beesten elders weglopen voor mensen, daar hebben de mensen het zelf naar gemaakt tenslotte.

als je meer waarde hecht aan een foto van een vos op 40 meter afstand is dat jouw keus, ik hecht hier waarde aan.
succes verder
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

Het gaat mij er niet om in hoeverre beesten te benaderen zijn, maar hoe ze verpest worden door de mensen die door dat gebied struinen. De herten laten nog enigszins normaal gedrag zien door hard weg te rennen als je te dichtbij komt. Die vossen lopen tussen de kinderwagens te snuffelen naar hapjes, terwijl er 20 mensen in de rij staan om foto's te nemen.

De kick van de foto is er in mijn optiek dan ook uit. Foto's van wilde dieren zijn juist zo mooi omdat het een unieke ontmoeting is, iets waar je veel geduld of geluk voor moet hebben. Vossen lokken met brokken, die hier al helemaal naar zijn gaan leven is, zoals eerder genoemd, equivalent aan de hond van de buren fotograferen.

Weet je hoe ze aan de naam 'rugtasvossen' komen ;) Nou ik sinds vanmiddag wel. Ik dacht in mijn naiviteit dat het wellicht een soort was, maar het is een bijnaam voor de vossen in de AWD, verkregen door bovengenoemde feiten.

Ik vind dat persoonlijk jammer en sneu voor de beesten, die uiteindelijk de dupe zijn. Want worden ze ook lief gevoerd als er een meter sneeuw ligt?
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

De discussie over het voeren van wilde dieren is in dit topic niet op zijn plaats.
Graag hier enkel commentaar over de foto's.

De crew is in overleg over een evt. aanpassing van de regels.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Hoi! Ik vind het mooie foto's en ik ben blij dat je ze gemaakt en geplaatst hebt. Ik zie hier zelden of nooit vossen, en een mooie foto blijft voor mij een mooie foto. Ik vind vooral foto 3 erg fijn om naar te kijken.
Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar