Rachael V. & me in een hotelkamer in A'dam

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hallo,

Een tijdje geleden ben ik met Rachael (http://www.rachael-v.com" onclick="window.open(this.href);return false;) naar een hotel in Amsterdam geweest om aldaar in een der kamers te shooten. Ik had daar eigenlijk andere plannen, vanwege mooi kleurig licht wat van het bovengedeelte van de hemelbed achtige slaaplaats in de kamer kwam, maar ik kreeg alleen met dat licht Rachael helaas niet goed belicht. En met (in)flitsen bleef er geheel niets over van het kleurige lichteffect. helaas. We zijn er naar overgestapt andere dingen uit te werken, waarvan hier een selectie.

Bij de laatste paar fotos, Rachael heeft de bruine outfit kunnen lenen van Ardita FF (http://www.modelmayhem.com/1322654" onclick="window.open(this.href);return false; voor de MM'ers onder ons).

1.
Afbeelding

No. 2 en 3, de een blue-ish, de ander meer naturel, welke heeft uw voorkeur?

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Upside down
Afbeelding

7. De wand van de kamer bleek ook een goed decor...

Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10
Afbeelding
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
coolrxman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 914
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2007 10:37
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Zo zie je maar weer dat een testshoot op locatie soms laat zien dat dingen niet kunnen die je van plan was. Ik zal eens proberen mijn mening te geven over de foto's.
Foto 1. Dit is wat mij betreft de beste van de serie. Mijn blik trekt naar haar ogen, en vind de kleurstelling mooi. Denk dat je een leuker effect had gekregen als je hier een kleine DOF had gebruikt, waarbij alleen haar ogen scherp waren geweest. Nu is de hand door vertekening niet echt charmant. Wat ook misschien de foto beter had gemaakt is als je meer ruimte links had gelaten. dat is de ruimte waar de actie naartoe is gericht. Nu is rechts wel een heel groot gat.
Foto2 en 3 qua kleur zijn ze me allebei te blauw. Ook de naturel heeft een knal van een blauwe zweem. Grijskaart gebruikt? Of is dit het gevolg van het mengen van natuurlijk en kunstmatig licht?Als ik de foto zie krijg ik het gevoel dat het model niet op haar gemak is. Daardoor pakt de foto me niet. (Sorry)
Foto 4. Kijk eens naar de handen!
Foto 5 Leuk, benen... .??
Foto 6. Als je een spiegel gebruikt, zorg dan dat deze iets toevoegt, en niet zoals hier alleen afleidt.
Foto 7. Alle kleur in een flits weg. Haar rechterarm is helmaal weggeflitst.
Foto 8. Dit is een heel ongemakkelijke houding voor het model, en dat spat er ook af.
Foto 9. Duurt het nog lang?
Foto 10. Leuk lijnenspel! De hand had van mij iets verder van het gezicht gemogen. Jammer van alle harde flitsreflexties in het jurkje! Kleur is hier wel ok. (wit lijkt weer wit...)

Zoals je misschien snapt heb je me niet geraakt met deze serie. Ik hoop voor je dat ik de enige ben.
Als je dit soort shoots doet, moet je met erg veel details rekening houden! Details die eigenlijk een automatisme moeten zijn, omdat je je volledig moet concentreren op het aansturen van het model.
Ik hoop dat mijn mening en opmerkingen zullen bijdragen tot meer fotoplezier in de toekomst.

Groet Eelke
Ogen zijn de spiegels van de ziel. En die kun je niet opklappen..
Alex_M
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2008 15:03
WoonplaatsCOLON Velserbroek
CONTACTCOLON

Allereerst wil ik benadrukken dat ik absoluut geen modelfotograaf ben.

1. Toen ik de eerste foto zag dacht ik: :shock: nice! Tot ik iets beter keek... Toen zag haar bovenbeen er toch iets ongemakkelijk uit. Dit viel me ook in de volgende foto's van het setje op: haar kleding zit nét iets te strak, waardoor je overal krijgt dat het knelt en zui uit de kleding puilt :? Bijv. Foto 2 bij haar borsten

2/3. Antwoord op je vraag voor foto 2: Ik vind de naturel mooier.

4. De blik van het model is zeker geslaagd! Mijn aandacht wordt echter getrokken door haar onscherpe rechterhand (Voor de kijker links)

5. Deze foto doet me niet zo veel eerlijk gezegd. Mijn aandacht wordt naar de hak van haar schoen getrokken, wat vast niet de bedoeling is

6. Ik neem aan dat de bedoeling hier een speelse foto is? Daar vind ik hem net te scherp en netjes voor. Hier verwacht ik meer uitgelopen make-up en kapotte kleren

7-10: Hier kan ik niet veel zinnigs over zeggen ben ik bang. Behalve dat ik het met Eelke eens ben dat het model er wat vermoeid uit begint te zien.

Ik hoop dat je er wat mee kunt!

Alex
Canon EOS 400D ~ Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II ~ Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC ~ Canon 430EX II
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar