kapotte sluiter (denk ik ) terug open krijgen.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
pisangeske
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2011 22:06

owkeej en bij mij is de sluiter kapot denk ik, wat nu, kan ik hier zelf iets aan doen.
nu ik ben geen fotograaf, maar ik heb een canon A95 die na een tijdje niet meer gerbuikt tezijn ineens een zwart scherm geeft, menu enzo is nog zichtbaar zonder probleem, foto's gemaakt voordat die probleem zich voordeed kan ik ook nog bekijken op de display ma vo de rest geen beeld meer, nieuwe foto's die ik neem zijn dus ook zwart dus ik las dat dit de iris of sluiter(?) is die vastzit en niet meer open gaat. klinkt logisch

stel ik wil dit zelf proberen herstellen iemand enige tips?
ik had al ergens gelezen dat ze er alcohol (propyleen ofzo) in de batterij ruimte druppelen om eventueel vet en stof op te lossen
ehm veilig idee?

of indien ik mijn camera een keertje voorzichtig uiteenvijs, waar vind ik dan de sluiter?
het geld van een herstelling is niet echt evenredig met de leeftijd van mijn camera en de kostprijs van een nieuwe camera...maar stiekem ben ik wel gehecht een mijn toestelletje dus als ik het ding nieuw leven kan inblazen wil ik het echt wel proberen.
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

lijkt me een nogal lastig verhaal om de sluiter te herstellen als je niet weet waar dat ie zit. Als foto zwart is kan dat ook andere oorzaken hebben. Hoe is het toestel ingesteld? klein diafragma (= groot getal) en snelle sluitertijd geeft ook een zwarte foto.. kapotte sensor denk ik ook...

Peter
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Nou weet ik niet zo veel af van compact camera's, maar... hebben die wel een sluiter?
757D + 8-400 mm
pisangeske
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2011 22:06

de instellingen dat is het eerste wat ik heb gecontroleerd, zo ver ben ik al mee :)
ik hoopte stiekem dat dat gewoon t probleem was maar helaas...

en oké makkelijk zal het wel niet zijn om dit te herstellen dat besef ik maar al te goed
maar ik wil het een kans geven.

ik heb hier trouwens een ict er in de buurt dus als het een chip of whatever is dat vervangen moet worden kan die wel een handje uitsteken. ;)

dus oke mensen laten we ervoor gaan :)
Gebruikers-avatar
corroza
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 629
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2006 18:13
WoonplaatsCOLON vianen

tip kijk voor in de lens en druk dan af meestal moet je dan wat zien bewegen.
en anders moet je het horen of de sluiter op en dicht gaat


cor
niet de techniek maar het moment van afdrukken bepaalt de foto
Gebruikers-avatar
Mozila
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2008 19:25

Ik denk dat je beeldcensor los is geraakt of kapot is.Heb dat ook eens gehad met een A75,maar dit werd door Canon netjes hersteld(zels een half jaar na de garantie,het was een bekende fabrieksfout)
Een boel Leuke hebbedingen.Maar er kan nog meer bij.
Gebruikers-avatar
rooster
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 734
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2007 18:38
WoonplaatsCOLON Hoorn

Het is niet toevallig het volgende probleem?
http://www.imaging-resource.com/badccds.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Had ik met m'n Sony 717. 3 collegas, met verschillende merken camera's, hadden hetzelfde CCD-probleem.
Probleem wordt kostenloos verholpen.
"One test is worth a thousand expert opinions"
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

Alcohol in de batterij druppelen om een sluiter te repareren? :shock:
En een ITer die wel ff chips komt vervangen? :shock:
Krijg zo het idee dat het wellicht slimmer is om er een professional naar te laten kijken.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
pixelvreter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011 20:35

Ik zou geen alcohol, maar benzine gebruiken. Een paar minuten laten intrekken en dan met een lucifer aansteken.

Zo ontkoolden we vroeger ook de uitlaten van brommers.

(het valt me op, dat ik nu 3 hoofdletters heb gebruikte)
MGf
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2010 19:59

En, heb je al gezocht naar de sluiter? :D
Die ga je namelijk niet vinden, deze compacts hebben een elektronische sluiter.
Wat Mozila zegt: Waarschijnlijk CCD defect, slecht contact of ander elektronisch defect.
Voor zo'n zeg maar 'gedateerde' camera zou je de gok wel kunnen wagen om em open te maken, kijken of je iets kan zien waardoor het niet meer werkt.
Maar wel met het risico dat je em niet meer in elkaar krijgt of nog verder sloopt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar