kapotte sluiter (denk ik ) terug open krijgen.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
pisangeske
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2011 22:06

owkeej en bij mij is de sluiter kapot denk ik, wat nu, kan ik hier zelf iets aan doen.
nu ik ben geen fotograaf, maar ik heb een canon A95 die na een tijdje niet meer gerbuikt tezijn ineens een zwart scherm geeft, menu enzo is nog zichtbaar zonder probleem, foto's gemaakt voordat die probleem zich voordeed kan ik ook nog bekijken op de display ma vo de rest geen beeld meer, nieuwe foto's die ik neem zijn dus ook zwart dus ik las dat dit de iris of sluiter(?) is die vastzit en niet meer open gaat. klinkt logisch

stel ik wil dit zelf proberen herstellen iemand enige tips?
ik had al ergens gelezen dat ze er alcohol (propyleen ofzo) in de batterij ruimte druppelen om eventueel vet en stof op te lossen
ehm veilig idee?

of indien ik mijn camera een keertje voorzichtig uiteenvijs, waar vind ik dan de sluiter?
het geld van een herstelling is niet echt evenredig met de leeftijd van mijn camera en de kostprijs van een nieuwe camera...maar stiekem ben ik wel gehecht een mijn toestelletje dus als ik het ding nieuw leven kan inblazen wil ik het echt wel proberen.
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

lijkt me een nogal lastig verhaal om de sluiter te herstellen als je niet weet waar dat ie zit. Als foto zwart is kan dat ook andere oorzaken hebben. Hoe is het toestel ingesteld? klein diafragma (= groot getal) en snelle sluitertijd geeft ook een zwarte foto.. kapotte sensor denk ik ook...

Peter
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Nou weet ik niet zo veel af van compact camera's, maar... hebben die wel een sluiter?