Gaiapark Kerkrade 20 maart 2011

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
dirkvols
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2008 19:59
WoonplaatsCOLON Zuid-Limburg

Na de nachtdienst maar vroeg uit bed om bij dit mooie weer toch maar even naar het Gaiapark in Kerkrade te gaan, met het volgende resultaat

1.

15208

2.

15205

3.

15204

4.

15206

5.

15203

6.

15207

reacties zijn altijd welkom.
Eos 70D + 550D / lowe pro rugzakje /Canon EF 70-200 mm f/4 L USM / speedlight 430 EX II / Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM en van de rest droom ik nog.
Gebruikers-avatar
dirkvols
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2008 19:59
WoonplaatsCOLON Zuid-Limburg

Hoi Andre,

Bedankt voor de reactie. Ik had de witbalans op zon staan omdat het ook zonnig weer was. Hoe kan ik het best beoordelen op welke stand ik de WB moet instellen?

groet,

Dirk
Eos 70D + 550D / lowe pro rugzakje /Canon EF 70-200 mm f/4 L USM / speedlight 430 EX II / Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM en van de rest droom ik nog.
wernerfotografie

Het moeilijkste maar ook het uitdagende van fotos maken in de dierentuin is om de dieren zo dusdanig te fotograferen, dat de kijker het niet door heeft dat de fotos daadwerkelijk in de dierentuin zijn gemaakt. Dat is naar mijn mening hier niet gelukt. In de meeste fotos fotos zie je het hekwerk of tralies er achter. Dat vind ik persoonlijk jammer. Dus wat mij betreft leuke fotos van een dagje dierentuin maar ook niets meer. Let ook even op afgekapte ledematen van de dieren en storende elementen op de foto zoals die steen of takjes voor de dieren. Hoop dat je wat met deze punten kan.

PS: Ik schiet altijd in RAW dus ik corrigeer altijd de WB als ik thuis ben...

Groeten Werner
Gebruikers-avatar
dirkvols
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2008 19:59
WoonplaatsCOLON Zuid-Limburg

Hallo Werner,

Het is inderdaad lastig om geen hekwerk op de foto te krijgen, maar vaak lukt het ook niet anders omdat de lokatie het niet toelaat. Betreffende de WB zal ik daar in de toekomst rekening mee te houden en zal het zeker eens proberen.
Eos 70D + 550D / lowe pro rugzakje /Canon EF 70-200 mm f/4 L USM / speedlight 430 EX II / Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM en van de rest droom ik nog.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

wernerfotografie schreefCOLONHet moeilijkste maar ook het uitdagende van fotos maken in de dierentuin is om de dieren zo dusdanig te fotograferen, dat de kijker het niet door heeft dat de fotos daadwerkelijk in de dierentuin zijn gemaakt. Dat is naar mijn mening hier niet gelukt.
PS: Ik schiet altijd in RAW dus ik corrigeer altijd de WB als ik thuis ben...
+1 / -1

TS heeft net als ik, een 550D. Wanneer ik naar de dierentuin ga, schiet ik met uitzondering JPG L. Waarom? Een batchproces van 300 RAW foto's gemaakt met een 18 mp sensor duurt bijna de hele avond... 300 pics > 26mb per foto > 8 Gigabyte.
WB op 'auto' gaat eigenlijk bijna altijd goed.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
wernerfotografie

Beasar schreefCOLON
wernerfotografie schreefCOLONHet moeilijkste maar ook het uitdagende van fotos maken in de dierentuin is om de dieren zo dusdanig te fotograferen, dat de kijker het niet door heeft dat de fotos daadwerkelijk in de dierentuin zijn gemaakt. Dat is naar mijn mening hier niet gelukt.
PS: Ik schiet altijd in RAW dus ik corrigeer altijd de WB als ik thuis ben...
+1 / -1

TS heeft net als ik, een 550D. Wanneer ik naar de dierentuin ga, schiet ik met uitzondering JPG L. Waarom? Een batchproces van 300 RAW foto's gemaakt met een 18 mp sensor duurt bijna de hele avond... 300 pics > 26mb per foto > 8 Gigabyte.
WB op 'auto' gaat eigenlijk bijna altijd goed.

Wat is een batchproces? Wil graag op je opmerking in gaan maar geen idee wat het betekend.
wernerfotografie

Thnx voor je heldere uitleg, weet nu wat batchprocess is !!
Beasar schreefCOLON
wernerfotografie schreefCOLONHet moeilijkste maar ook het uitdagende van fotos maken in de dierentuin is om de dieren zo dusdanig te fotograferen, dat de kijker het niet door heeft dat de fotos daadwerkelijk in de dierentuin zijn gemaakt. Dat is naar mijn mening hier niet gelukt.
PS: Ik schiet altijd in RAW dus ik corrigeer altijd de WB als ik thuis ben...
+1 / -1

TS heeft net als ik, een 550D. Wanneer ik naar de dierentuin ga, schiet ik met uitzondering JPG L. Waarom? Een batchproces van 300 RAW foto's gemaakt met een 18 mp sensor duurt bijna de hele avond... 300 pics > 26mb per foto > 8 Gigabyte.
WB op 'auto' gaat eigenlijk bijna altijd goed.
+1 / -1

Als je inderdaad naar de dieren tuin gaat met als doel om gewoon paar huis tuin en keuken kiekjes te maken, dan is idd JPG L prima te doen. Als je echt op pad gaan om alles uit de kast te halen vind ik ook dat je daarna tijd moet nemen om er alles uit te halen. Dus ja, dan zal het waarschijnlijk de hele avond duren maar dan heb je er daarna ook meer plezier van (vind ik :oops: ) En als ik naar mezelf kijk post ik hier alleen fotos op het forum waar ik ook alles uit heb geprobeerd te halen.

En met de software van tegenwoordig hoef je toch ook niet alle fotos bij langs?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar