[update van foto 1,2,3,4,5]dagje schiphol

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Vliegtuigen altijd mooi gevonden, maar kom eigenlijk nauwelijk op schiphol, behalve als ik zelf moet vliegen of ik iemand mag wegbrengen. Dus vliegtuigen fotograferen is echt bijzaak voor mij, maar wel een hele leuke bijzaak. Toch maar even de stoute schoenen aangetrokken en deze foto's gepost. Ik vond alleen niet dat we op een echt mooie plek stonden, wel om gewoon de bedrijvigheid te zien e.d. maar heel veel vliegtuigen konden we niet echt van de landingsbaan zien afkomen.

Camera: Canon EOS 10D, Tamron 70-300 lens.
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding

De rest van de foto's http://www.dropbox.com/gallery/16506327 ... l?h=4b635c
Laatst gewijzigd door 2 op PanzerFaustNL, in totaal 21 keer gewijzigd.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Connector
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 350
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 00:17
WoonplaatsCOLON Polderbaan

Oefff, wordt hoog tijd dat je je sensor een schoonmaakbeurt geeft. Zichtbare stof op foto's 1, 2 & 5.

Misschien ook even de horizon rechtzetten, de vliegtuigen vallen bijna om :lol: .

Mooiste foto, althans voor mij, is foto nr 4: mooie scherpe details.

Groetjes Ron
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ja, dat blauwe vond ik ook, maar ik kon eigenlijk niet echt een goede balans vinden. Is er een goede methode om (ik schiet altijd RAW) de juiste balans te vinden?

Mijn dochter zat op mijn nek, een aantal foto's zijn van haar, op ééntje na, waar het vliegtuig echt naar beneden duikelt, weet ik niet echt welke zij gemaakt heeft.

Hoe bepaal je hier eigenlijk wat de horizon is? Er lopen zoveel lijnen door elkaar.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ik heb de foto's bijgewerkt, qua horizon en qua kleur. Verbetering?
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Heb de eerste niet gezien, dus of er verbetering is kan ik niet zeggen. Kleuren zijn nog behoorlijk blauw, maar qua horizon klopt het wel :). Verder is het jammer dat ze niet bijster scherp zijn (met nummer 4 als zeer positieve uitzondering), maar dat is meer lens/instellingen (diafragma/sluitertijd) dan nabewerking.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

Ik sluit mij aan bij bramos_ditaljanos.. en het jammere vind ik zelf dat de scherpste foto (#4) naar mijn mening weer niet echt in de serie past. Tuurlijk is het een vliegtuig (onderdeel van), maar dan mis ik eigenlijk nog meer close-ups.

Gr.
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Bedankt allen, voor jullie op- en aanmerkingen, ik zat er eigenlijk niet echt in met een plan om een echte serie te maken. De enige foto die ik echt wilde maken was het opstijgen van een specifiek Transavia toestel dat richting Valencia ging, nou dat is dus niet gelukt, tenminste hij zit er wel tussen, maar gebruikte de baan die min of meer parallel liep aan het gebouw, dus het opstijgen viel weg achter het gebouw.

Je moet er ook echt oog voor hebben (in relatie voor foto 4), dat heb ik nog niet. Dan moet ik nog veel meer op Schiphol komen. Mijn grootste wens is ooit eens een ME-262 op de foto te zetten, maar dat zal altijd wel een wens blijven.

Afbeelding
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

Ik zou zeggen, fotografeer de afbeelding die je hebt geplaatst en je hebt hem bij deze gefotografeert :P :lol:
Nee zonder dollen.. ik zou je niet kunnen helpen waar je die op de foto zou kunnen zetten. Misschien dat anderen je van dienst kunnen zijn.

Maar je stond alleen op panorama dek?

Gr.
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

IDI_020 schreefCOLONIk zou zeggen, fotografeer de afbeelding die je hebt geplaatst en je hebt hem bij deze gefotografeert :P :lol:
Nee zonder dollen.. ik zou je niet kunnen helpen waar je die op de foto zou kunnen zetten. Misschien dat anderen je van dienst kunnen zijn.

Maar je stond alleen op panorama dek?

Gr.
:mrgreen:

Nee, er stonden veel meer mensen, er stond ook iemand bij met een Nikon, die vroeg aan een vriend of hij koffie mocht. De geachte vriend stond aan het einde van de lens, die is daarna een half uur onderweg geweest om bij de fotograaf terecht te komen. Daarnaast had ik mijn dochter op mijn nek, die af en toe een foto wilde maken.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

Met 'alleen' bedoel ik qua locatie he ;-)

Maar er zijn andere plaatsen waar je misschien nog 'beter', althans dichterbij kan staan.

Misschien dat je o.a. hier iets aan hebt voor als je nog eens een dagje wil doorbrengen op Schiphol?
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ja alleen daar.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar