Klok Rock Orange festival Eindhoven (Deel 2)

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
mssphotography
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2011 16:53
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

De volledige serie is te zien op:

http://www.flickr.com/photos/mssphotogr ... 620815290/

Peter Pan Speedrock

Afbeelding

Afbeelding

Gewapend Beton

Afbeelding

Afbeelding

Tech-9

Afbeelding

Afbeelding

De volledige serie is te zien op:

http://www.flickr.com/photos/mssphotogr ... 620815290/
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

mooie serie
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Leuke serie. Sommige foto's lijken alleen net niet helemaal scherp. Klopt het dat ik ze ook op AsIce heb gezien? :)
mssphotography
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2011 16:53
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Haha ja klopt had ze ook op asice gezet. :D
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

Ik neem me even de vrijheid om hier een algemene reactie te plaatsen op beide topics, en niet de foto's 1 voor 1 af te lopen.

Om te beginnen: ik was ook aanwezig op het Klock Rock Orange festival, en heb dus de sfeer ter plekke ook meegemaakt.
Helaas moet ik bekennen dat ik die sfeer niet echt in je series terug zie: je hebt (bewust) gekozen voor een zelfde soort compositie en uitsnede bij de foto's, maar veel foto's hebben een nogal brave uitstraling, en ik mis de dynamiek die op het podium en vooraan in de pit aanwezig waren.

Ik heb (nog) niet naar je complete series gekeken, maar een mooi overzichtje van het podium met een vrij heftige pit er voor, of een mooi shotje over het afgeladen terrein zouden de serie m.i. een flinke meerwaarde geven.

Patrick
www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
mssphotography
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2011 16:53
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Hey Patrick,

Ik heb zoveel foto's gemaakt dat ik keuzes moest maken. ik heb foto's van de pit en van heel het podium etc en normaal probeer ik juist beweging in de fotos te krijgen alleen nu heb ik gekozen (aangezien ik ook maar een hobbyist ben) om alles wat "normaler" vast te leggen. ik heb ook sinds kort een nieuwe camera + lens dus die moet ik ook nog even door krijgen. hoe dan ook ik ben wel tevreden over de resultaten :)
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

Ik ken het gevoel van keuzes maken, de omstandigheden waren zo dat ook ik een flink aantal foto's gemaakt heb, en achteraf moet je toch een selectie (al dan niet met gemeenschappelijke deler) maken.

Ik kan me vinden in je keuze om alles "normaler" weer te geven, en denk dat je daar gezien de omstandigheden (het podium was niet echt gemakkelijk met alle steigerpalen en lampen) toch wel goed in geslaagd bent.

Waarschijnlijk kijken de mensen die niet geweest zijn ook anders naar de foto's dan ik: ik heb de fotogenieke (actie)momenten ook meegemaakt, en daarom mis ik ze gewoon een beetje. Daarnaast fotografeer ikzelf met de achterliggende gedachte om een complete sfeerimpressie weer te kunnen geven, ook dit is een reden dat ik (i.i.g. voor mezelf) waarde hecht aan overzichtsfoto's die sfeer en stemming weergeven, maar fotografisch wellicht niet de grootste hoogstandjes zijn.

Zelf moet ik nog e.e.a. uitzoeken / bewerken, maar ik zal op korte termijn ook een serie'tje van mij hier plaatsen.

Patrick
www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik ben zo iemand die er niet was (stond bij de Effenaar, ook gezellig), en ik bij het zien van deze platen krijg ik niet het gevoel dat ik iets gemist heb. Ik kan me dus goed in de reactie van Patrick vinden. Wat mij ook opvalt is de drukte. De drukte rond de artiesten zorgt ervoor dat de artiesten niet echt uit de plaat springen.
Probeer dat eens mee te nemen in een volgende serie: leid de kijker naar het onderwerp, de artiest. Daarvoor heb je verschillende mogelijkheden. Licht, scherptediepte, plaats in de plaat. etc.
Succes!
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar