Ad blocker detectedCOLON Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Een te gekke omgeving met een mooi model.
Het eerste wat mij opviel is haar handje, handje en haar handje.
1 vind ik haar handje (meer een stompje) ongelukkig over komen en zo zit toch niemand met haar hand onder haar kin??
Qua compositie iets te veel ruimte van boven en links.
5 die blauwe plek op haar arm zou ik hier weg poetsen.
Voor de rest lijkt het wel of je softwarematig heb zitten stoeien met de lichte en donkere delen in bepaalde foto's???
Als of de verlichting niet goed is geweest en later dat softwarematig gecorigeerd??
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen. Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Zijn wat gesoft. Belichting zat niet 100% wat te zien is op de fotos.
Locatie is inderdaad "te gek", maar lastig, veel donker en tegelijk licht, wat het niet echt simpel maakt om de 2 te mixen. Viva ergens buiten aan zee of gaan trekken op dat vlak.
De handjes, verdomme ik weet het hé, ik laat mij daar veel aan vangen.
Een gewone omnibounce erbij zou de boel wel iets levendiger maken.
Canon EOS 450d ** Sigma 18-50 f2.8 DC HSM Macro ** Sigma 70-200 f2.8 DG HSM (spijtig overleden)** Canon EF 50 f1.8 ** Canon EF 70-210 f3.5-4.5 ** Canon Speedelite 430 EX II **
De belichting zal wel goed zijn geweest alleen de verlichting niet zo omdat het erg contrastrijk daar is geweest qua licht en donker.
In zo'n omgeving had ik dan geflitst op de tweede gordijn met een trage sluitertijd om wat meer omgeving er bij te nemen.
Of gebruik maken van het bestaande licht en daar het model in zetten met eventueel een reflectiescherm om de donkere delen iets te verlichten?
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen. Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Ik vind de laatste vier het mooist, waarvan 10 en 11 mijn favorieten zijn.
Ik vind de kleding op de laatste vier foto's veel beter uit komen bij de omgeving. De laatste twee vind ik gewoon lekker stoer.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Leuke serie maar het model kijkt saai.
De poses mogen wat beter en daar kun je als fotograaf heel veel aan doen.
Op sommige foto's klopt de witbalans niet (te Rood)
Wat je ook kunt doen is het licht nu niet eens van voren te laten komen maar schuin rechts of links zodat je wat stroolicht krijgt.
Dat is ook heel mooi en maakt het geheel wat spannender
Probeer eens eerst met je model samen te werken en deze wat aan te sturen.
Dan krijg je mooiere foto's. Het lijkt nu alsof je elke keer een locatie nodig hebt om de foto's beter te maken.
Wel, ik ben op dat vlak een beginner. En ik verschoot mij aardig van de moeilijkheid (onkennis uiteraard) om model en omgeving ineens goed op foto te krijgen.
In de trend van "alle begin is moeilijk" ga ik alle nieuwe kennis volgende keer meenemen en er terug het beste van maken.
Thx...
Canon EOS 450d ** Sigma 18-50 f2.8 DC HSM Macro ** Sigma 70-200 f2.8 DG HSM (spijtig overleden)** Canon EF 50 f1.8 ** Canon EF 70-210 f3.5-4.5 ** Canon Speedelite 430 EX II **
Ik moet wel meegaan met Ralf (Dwirzz) dat de interactie tussen model en fotograaf belangrijk is. Je ziet nu op elke foto dat ze opdracht heeft gekregen "zo" te zitten of "zus" te kijken. Het is gewoon te gespannen geposeerd. Laat het model niet altijd in de camera kijken maar ook eens langs de camera of helemaal weg kijken. Probeer eens tussendoor te schieten als het model bv kleding of haar haar goed doet of zich klaar maakt voor de volgende pose. Verrassende foto's rollen hier vaak uit.
Neem het mee als tip en doe er mee wat je zelf wilt !
@JantjeB: anders probeer eens gewoon een grasveld met hoog gras en dan alleen met je model bezig zijn.
Wanneer je dat onder de knie hebt dan ga je verder enz....