Clock Rock Orange festival @ PopEi Eindhoven

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

Naast al het dance geweld op Koninginnedag in Eindhoven zag dit jaar het Clock Rock Orange fesitival voor het eerste het levenslicht. Dit rock-georienteerde festival met namen als Komatsu, Vanderbuyst, Tech 9, Bang Bang Bazooka en Peter Pan Speedrock kende na een natte aanloop op de vrijdagavond een spetterende zaterdag: een afgeladen vol terrein, een uitverkochte hamburgertent, rijkelijk vloeiend bier en een stevige pit waren kenmerkend voor de relaxte sfeer in het heerlijke voorjaarszonnetje.

Zelf heb ik het festival vanaf het begin van de avond meegemaakt, en een uitgebreid fotoverslag is te vinden op Rockportaal.nl.
Hieronder staat een selectie van het aldaar gepubliceerde fotomateriaal, en mijn voornaamste doel met deze serie is de sfeer op het festival weergeven, en niet me te concentreren op de beste podiumshots alleen.

Ik hoor graag hoe het overkomt.

Patrick

#1 - Overzicht over het terrein

16962

#2 - Moeder en dochter

16963

#3 - Bang Bang Bazooka

16964

#4 - Bang Bang Bazooka

16965

#5 - Drukte aan de bar

16966

#6 - Peter Pan Speedrock

16967

#7 - Peter Pan Speedrock

16968

#8 - Stagediven toegestaan

16969

#9 - Gewapend Beton

16970

#10 - Crowdsurfen: je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen

16971

#11 - Pit

16972

#12 - Tech 9

16973

#13 - Tech 9

16974

#14 - Uitzicht vanaf het podium

16975

#15 - Uitzicht vanaf het veld

16976

www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
mssphotography
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2011 16:53
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Hey wacht eens, jij bent de fotograaf met de Canon Mark camera is het niet? :)


Hele goeie foto's btw ik heb ze ook van het publiek alleen deze zijn wel heel nice + dat eerste shot (overview) is ook heel cool.

de geen die er echt uitspringen voor mij zijn: 4, 7, 8 & 10
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

ff kijken,. het zijn er wel heel veel om een voor een te bespreken.
Algemeen. De verhouding tussen publiek/omgeving/concert vind ik een beetje scheef. Het is en blijft concert fotografie, dus (maar dat is geheel mijn mening) zou ik concert platen de nadruk willen geven. Gewoon een paar gitaristjes die uit z'n dak gaat had hier niet misstaan denk ik en de boel veel evenwichtiger gemaakt.

- Van die publieks platen vind ik #15 echt super. de actie spettert er van af en de kleurtjes maken het vrolijk.
- 3/4: lekker rock & roll. Moment van drie vind ik mooi. De monitor staat wel erg in de weg, daardor niet echt lekkere compo. (die ogen wel heel cool hoor). #4 zit compositioneel beter in elkaar denk ik
- de drummers. reactie drummer PPSR is natuurlijk geweldig. Gewapend beton valt weg door licht op bekkens. Wel veel actie. Tech 9 gewoon goed, niet overdreven spannend.

Misscien een beetje kritisch, maar ik hoop dat je er iets mee kunt.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

@mssphotography:
Inderdaad, dat was ik!
Thnx voor je feedback. Vind het overigens wel grappig om te zien dat, hoewel we soms letterlijk naast elkaar stonden, we toch allebei totaal verschillend te werk zijn gegaan en behoorlijk verschillende foto's hebben. I.i.g. dan de series die we hier neerzetten.

@mmk:
Inderdaad niet een strenge selectie van mijn beste foto's, maar een complete serie betreffende het festival.
Over de verhouding concert / overige foto's ben ik het in dit geval niet helemaal met je eens, in een goed festivalverslag horen een behoorlijk aantal gevarieerde andere foto's dan alleen de on-stage pics.
Gaan we binnenkort eens lekker verder discussieren, maar dan in real-life met een lekker biertje erbij... ;-)
Enne: blijf vooral lekker kritisch hoor!

Verder niemand met een mening, ook niet na bijna 200 keer bekeken te zijn?

Patrick
www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Heb jij een Canon, Patrick?
lol

Ik moet het met Marc eens zijn. De verhouding ligt mijn inziens ook wat scheef. Misschien goed voor een verslag op Rockportaal maar als onderwerp in showbiz&enternainment past het minder. Ik heb er ook meer het snapshot gevoel bij. Met name 1 - 2 - 5 - 11 en 14 hebben hier geen meerwaarde.
De andere platen:
3. is wel grappig
4. idem - jammer van die monitor boxen - die zijn echt storend
6. een typisch compactcamera resultaat. Beetje rechttoe rechtaan met veel te veel groothoek. tele had meer impact gegeven, aandacht aan de band en behoud van publiek
7. helemaal raak. dè foto die hier in deze serie met kop en hals boven alles uitsteekt
8. het juiste moment, foto technisch niet helemaal top, standpunt ook niet ideaal (je had onder die stagediver moeten staan met je 16mm - dàn had je dè foto te pakken hahaha)
9. nee, onscherp, geen drumstok te zien. ben er niet van gecharmeerd
10. grappig, maar ik mis de link met de band/muziek. Ik had graag het podium erachter gezien.
12. grappig. De belichting is er wat naast en brandpunt had iets langer mogen zijn
13. prima, niet bijzonder maar gewoon goed
15. weer zo'n compact camera foto: petje op de onderrand, leeg veld, veel bewegingsonscherpte.... hmm

Sorry dat ik niet enthousiast kan zijn over de foto's. Ik snap je benadering van deze serie, maar het is geen mooi werk geworden. Ik denk dat je het mooie materiaal achtergehouden hebt want ik kan me niet voorstellen dat dit het is.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar