Gemaal / HDR

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Andy69
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2011 11:43

Beste forum leden,

Mijn eerste post met mijn eerste HDR foto :)

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Alvast bedankt..

Afbeelding
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik ben meestal niet zo van de HDR, maar deze vind ik ronduit SCHITTEREND! Mooi gedaan!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Erg mooi maar ik vind de "glow" er omheen een beetje afbreuk doen.

Juist, de "halo's" haha! Ik wist even niet meer hoe het heette :mrgreen:
Laatst gewijzigd door 1 op stievie1, in totaal 9 keer gewijzigd.
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Jammer van de halo's
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Mooie foto en die halo's vind ik juist wel iets hebben.

Wat me wel opvalt is dat er nogal wat vlekjes zitten op je sensor, misschien eens laten schoonmaken.
Andy69
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2011 11:43

Bedankt voor de reacties :)

Het halo effect klopt :( ik ben misschien net even te ver gegaan met de schuifjes in Photoshop :( ik ga dit nog wel even goed bekijken of ik dit wat kan minderen.

Omtrent de vlekjes dat zie ik dus nu ook hahah :( ik zal vanavond eens goed kijken of het niet op mijn lens zit ipv de sensor ander maar even laten cleanen.

Al met al ben ik best tevreden met mijn eerste HDR foto.
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Ik vind hem net iets te ver doorgeschoten. en die vlekjes komen van stof op je sensor.


Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

Ik vind 'm veel te ver doorgeslagen, en hierdoor niet mooi meer. Ik denk dat de originele foto vele malen mooier is.

Het land (gras, gebouwtje, bomen) is velen malen lichter dan de lucht erboven. Dit doet héél onnatuurlijk aan en kijk m.i. niet lekker. Die halo's kan natuurlijk ook niet :P

Buiten dat vind ik het torentje vrij centraal in je beeld staan en doen de storende onderdelen als het hek, de fiets en de lantaarnpaal afbreuk aan de foto voor mij.
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Andy69
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2011 11:43

Ben blij met dit soort reacties, aangezien dit mijn eerste HDR foto is en ik nog niet heel lang met fotografie bezig ben (een 6 tal maanden) leer ik hier gewoon van.

Natuurlijk zegt de 1 ja je bent door geslagen met het HDR effect en de ander vindt dat niet, en dat is natuurlijk ieder zijn eigen smaak.

Ik ga zeker even kijken of ik het halo effect kan verminderen (al een tutorial gevonden) en mijn sensor even laten cleanen.

Nogmaals bedankt voor de reacties !!!!
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Andy, HDR of liever gezegd het tonemapping ervan is heel erg smaak afhankelijk (zoals je al gemerkt hebt :) ).
Maar laat je daar niet van weerhouden door te gaan, het is heel leuk om te doen en ik hou wel van het extreme.
Ik ben benieuwd naar je volgende ;)
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

De Halo hier is TE veel.... Je kan er creatief mee zijn met halo's, maar dit is er wel over... De lucht is hier te donker ivm de rest. Wel een leuke plaat verder
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Qua compositie vind ik het huisje te centraal staan en ook nog eens scheef.

De kleuren in de foto vind ik ronduit lelijk.
raymonvw
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2011 06:51

Zoals het er nu uitziet met die (zoals dat dus blijkbaar heet, Halo's) mis ik de Harry Potter nog in beeld :) Maar ik (ook als nieuweling) vind wel dat door extreme voorbeelden te maken je wel duidelijker ziet wat voor effect bepaalde instellingen echt hebben
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Plaatje aanzich vind ik mooi, ook ik vind de tonemapping/HDR wat tever doorgeschoten maar goed, dat is smaak...de halo's zou ik inderdaad proberen wat terug te zetten.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Andy69
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2011 11:43

leuke reacties :)

Ik ben natuurlijk al weer op pad geweest om wat nieuwe foto's te schieten. Ik hoop zsm een nieuwe HDR te plaatsen.

Heb ondertussen ook een tutorial gevonden om het halo effect te verminderen(verwijderen) dus ga ik hier ook nog even mee aan de slag.

nogmaals bedankt.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Als je kan moet je eens de plugin voor photoshop gebruiken van photomatix ipv de standalone versie. Die is niet zo ingrijpend op dat vlak.
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar