Tom

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
R.I.H.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2006 15:42

Hoi,

Ik vind het altijd moeilijk om leuke foto's van kinderen te maken, die ook nog eens scherp zijn.
Van het weekend echter een paar foto's gemaakt die ik zelf wel geslaagd vind, al hadden ze misschien iets stoerder gemogen. Dus... in testcase ermee.

Alvast bedankt voor jullie opbouwende kritiek ;-)

17124

17123

Canon EOS 7D | Canon EF-S 17-85 IS USM | Canon EF 70-300 IS USM | Canon EF 50 1.8 II | Canon EF-S 18-55
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Ik vind die tweede anders wek stoer hoor.
Zet je zoontje echter de volgende keer wat verder van de schutting en gebruik een iets groter diafragma (kleiner getal). Dan krijg je het effect dat de achtergrond mooi wazig wordt door de DOF en alle aandacht naar jouw zoontje gaat en niet naar de schuttting.

De tweede foto's is he jammer dat hij niet in de camera kijkt, maar gewoon in het niets. Zo'n foto werkt wel, als je ook iets interessants op de foto's ziet waar naar wordt gekeken. Een bloem, een konijn of iets dergelijks

Heb je deze foto's ook verscherpt?

groet

Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
R.I.H.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2006 15:42

Hee Peter,

Bedankt.

Verder van de schuttig af was inderdaad bezig geweest. Diafragma was 4.0 nu, en de ruimte achter me beperkt. En eerlijk gezegd had ik de schutting al wat waziger verwacht. :-)

Heb alleen bij de eerste foto iets meer verscherpt dan hoe die standaard uit de camera komt. Verder alleen rechtgezet en kleuren aangepast (Lightroom).

Rick
Canon EOS 7D | Canon EF-S 17-85 IS USM | Canon EF 70-300 IS USM | Canon EF 50 1.8 II | Canon EF-S 18-55
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Ik heb foto twee even opnieuw genomen met F1,4... 8)

17125

"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
repel101
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2010 13:31
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Haha, knap dat je de foto nog een keer kunt nemen in precies dezelfde compositie, met exact dezelfde exif gegevens....
De foto is voor mij nu een stuk leuker om naar te kijken. Wel is bij het bewerken nog een aantal puntjes te zien, die vergeten zijn (bij linker arm en bij het linker oor)
Maar het idee vind ik nu een stuk beter.

Robert
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Hé Beasam,
Dat is knap F1.4 met een "Canon EF 50 1.8 II" objectief.
Je ziet het effect wat op kan treden nu echter wel goed terugkomen. Het booket ben ik minder over te spreken. Maar dat komt waarschijnlijk omdat dit een vluggertjes was.
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
Monkeyh
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2011 09:22
WoonplaatsCOLON Hoorn

Persoonlijk vind ik de eerste de mooiste. Dat de kleine man weg kijkt vind ik wel wat hebben. Ook de schutting vind ik niet storend in de eerste foto. Voor wat betreft de tweede foto ga ik mee met mijn voorgangers.
Canon EOS 60D • EF 24-105mm f/4L IS USM • Manfrotto 055XPROB & 498RC2 • Aputure Remote AP-TR1C
R.I.H.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2006 15:42

Bedankt voor jullie reacties allemaal.

@Beaser: Hahaa, leuk gedaan. Misschien een beetje te veel van het goede, maar je laat duidelijk het verschil zien. Bedankt!

@Monkeyh: Dat wegkijken vind ik zelf ook wat hebben. Ben benieuwd wat het voor de foto gedaan had als er iets gestaan had. Toevoeging of is het misschien op deze manier wat dromeriger?

Binnenkort toch maar weer eens aan het experimenteren gaan :-)

Rick
Canon EOS 7D | Canon EF-S 17-85 IS USM | Canon EF 70-300 IS USM | Canon EF 50 1.8 II | Canon EF-S 18-55
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar