Mercenary @ Melkweg, Amsterdam

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Alweer een tijdje geleden, maar tijdens het "Power of Metal" feest in de Melkweg was Mercanary de 2e band.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en wat volgende keer beter kan.

1:

17188

2:

17189

3:

17190

4:

17191

5:

17192

6:

17193

7:

17194

Bedankt voor het kijken en het eventuele commentaar!
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Heel veel aandacht aan de gitaren. Die staan er op elke foto scherp op, behalve 5 en 7 waar ook de artiest mag meegenieten van wat scherpte.
Geen onaardige platen, afgezien van het punt van scherpstelling. Hier en daar wat vervelend licht, maar dat kan soms niet anders. Nummer 6 en 7 zijn mij favorieten van deze serie.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik vind het jammer dat platen 1,3 en 5 eigenlijk allemaal hetzelfde zijn, wat mij betreft had je het bij #1 gelaten. #6 en 7 zijn voor mij, net als voor Nando, de toppers. #6 omdat ie anders is, en #7 omdat ik een emotie zie.


Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Hey Nando en mmk,

thanx voor het duidelijke commentaar. Hier kan ik wel wat mee! Zondag mag ik naar de Guano Apes, dus even kijken of het dan beter gaat :-)
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

Ik ga met de mening van mmk mee dat #1, #3 & #5 eigenlijk de zelfde foto's zijn:
#5 valt voor mij af omdat de microfoon op de achtergrond ongelukkig "uit z'n kin" komt.
#3 mist scherpte op 't gezicht, de gitaar is 't meest dominante onderdeel van de foto maar niet het hoofdonderwerp, waardoor de aandacht verkeerd ligt.
#1 is een sfeervolle plaat, vooral door de combinatie van een spotje en toch een donker gezicht.

#2 is een leuke plaat, maar valt in de serie uit de toom omdat je toch voornamelijk de zelfde uitsnedes / composities hebt. Toch een klein beetje een dubbel gevoel: de glinsteringen van de drums in de achtergrond blijven ook veel aandacht trekken: met een wat rustigere achtergrond (hoeft niet helemaal egaal te zijn, graag zelfs wat instrumenten / versterkers o.i.d. in de onscherpte) zou de foto wat rustiger overkomen.

#4: zwiepende haren zonder het gezicht (gedeeltelijk) zichtbaar en een krappe inkadering onder / rechts zorgen dat deze foto niet de uitstraling heeft wat-ie zou kunnen hebben.

#6 is qua compositie en selectieve scherpte een hele mooie plaat, maar de scherpte zit op de tattoo terwijl deze beter op de hals van de gitaar had kunnen liggen.

#7 verbleekt na #6 een beetje door een wat "algemenere compositie". Enerzijds zeker niet slecht, anderzijds toch ook een beetje een gevoel van "ik heb dit vaker gezien".

Wanneer je intentie was om allemaal (ongeveer) gelijksoortige foto's te laten zien, dan valt #2 een beetje uit de toom.
Wanneer je intentie was om een concertverslag weer te geven, had er wat meer variatie ingemogen v.w.b. inkadering / compositie.

Slechts mijn mening...
Patrick
www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

@Patrick_S:

ontzettend bedankt voor de duidelijke feedback. Het zijn van die dingen waar ik zelf nog niet echt op let. Ben momenteel vooral lekker aan het schieten en proberen (ook qua nabewerking). Voor mij zijn het nog allemaal losse foto's en niet zozeer een 'serie' (behalve dat ze van dezelfde band zijn natuurlijk). Maar met jouw tips kan ik weer verder en kijken of ik er volgende keer beter op kan letten (ook bij het sorteren achteraf kritischer kijken). Het is toch elke keer weer moeilijk om een technisch 'goede' foto te maken bij concerten. Het is ook een kwestie van geluk volgens mij dat het licht op dat moment ook nog klopt. Maar voor een groot deel heb je je compositie zelf in de hand (alhoewel je soms weinig bewegingsvrijheid hebt in het publiek, ik wil ook niet met mijn 70-200 voor de rest hangen natuurlijk).

Maar nogmaals: ontzettend bedankt, met deze feedback kan ik wat!
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar