Ad blocker detectedCOLON Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Heel veel aandacht aan de gitaren. Die staan er op elke foto scherp op, behalve 5 en 7 waar ook de artiest mag meegenieten van wat scherpte.
Geen onaardige platen, afgezien van het punt van scherpstelling. Hier en daar wat vervelend licht, maar dat kan soms niet anders. Nummer 6 en 7 zijn mij favorieten van deze serie.
Ik vind het jammer dat platen 1,3 en 5 eigenlijk allemaal hetzelfde zijn, wat mij betreft had je het bij #1 gelaten. #6 en 7 zijn voor mij, net als voor Nando, de toppers. #6 omdat ie anders is, en #7 omdat ik een emotie zie.
Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Ik ga met de mening van mmk mee dat #1, #3 & #5 eigenlijk de zelfde foto's zijn:
#5 valt voor mij af omdat de microfoon op de achtergrond ongelukkig "uit z'n kin" komt.
#3 mist scherpte op 't gezicht, de gitaar is 't meest dominante onderdeel van de foto maar niet het hoofdonderwerp, waardoor de aandacht verkeerd ligt.
#1 is een sfeervolle plaat, vooral door de combinatie van een spotje en toch een donker gezicht.
#2 is een leuke plaat, maar valt in de serie uit de toom omdat je toch voornamelijk de zelfde uitsnedes / composities hebt. Toch een klein beetje een dubbel gevoel: de glinsteringen van de drums in de achtergrond blijven ook veel aandacht trekken: met een wat rustigere achtergrond (hoeft niet helemaal egaal te zijn, graag zelfs wat instrumenten / versterkers o.i.d. in de onscherpte) zou de foto wat rustiger overkomen.
#4: zwiepende haren zonder het gezicht (gedeeltelijk) zichtbaar en een krappe inkadering onder / rechts zorgen dat deze foto niet de uitstraling heeft wat-ie zou kunnen hebben.
#6 is qua compositie en selectieve scherpte een hele mooie plaat, maar de scherpte zit op de tattoo terwijl deze beter op de hals van de gitaar had kunnen liggen.
#7 verbleekt na #6 een beetje door een wat "algemenere compositie". Enerzijds zeker niet slecht, anderzijds toch ook een beetje een gevoel van "ik heb dit vaker gezien".
Wanneer je intentie was om allemaal (ongeveer) gelijksoortige foto's te laten zien, dan valt #2 een beetje uit de toom.
Wanneer je intentie was om een concertverslag weer te geven, had er wat meer variatie ingemogen v.w.b. inkadering / compositie.
ontzettend bedankt voor de duidelijke feedback. Het zijn van die dingen waar ik zelf nog niet echt op let. Ben momenteel vooral lekker aan het schieten en proberen (ook qua nabewerking). Voor mij zijn het nog allemaal losse foto's en niet zozeer een 'serie' (behalve dat ze van dezelfde band zijn natuurlijk). Maar met jouw tips kan ik weer verder en kijken of ik er volgende keer beter op kan letten (ook bij het sorteren achteraf kritischer kijken). Het is toch elke keer weer moeilijk om een technisch 'goede' foto te maken bij concerten. Het is ook een kwestie van geluk volgens mij dat het licht op dat moment ook nog klopt. Maar voor een groot deel heb je je compositie zelf in de hand (alhoewel je soms weinig bewegingsvrijheid hebt in het publiek, ik wil ook niet met mijn 70-200 voor de rest hangen natuurlijk).
Maar nogmaals: ontzettend bedankt, met deze feedback kan ik wat!
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring http://www.lennartros.nl