Guano Apes @ Melkweg, Amsterdam

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Afgelopen zondag mocht ik officieel fotograferen bij het optreden van de Guano Apes. Helaas was het licht echt heel vervelend (voornamelijk licht van achter en paars licht van voren). Toch nog wel wat plaatjes kunnen maken die toonbaar zijn gelukkig, waarvan ik er hier een 5-tal wil laten zien. Ik ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden.

Vorige keer (klik) kreeg ik het commentaar dat de scherpte net op de verkeerde plekken lag en dat de platen teveel op elkaar leken. Ik hoop dat dat nu verbeterd is?

En dan nu de platen:

1:

17698

2:

17699

3:

17700

4:

17701

5:

17702

In ieder geval bedankt voor het kijken, en natuurlijk voor het eventuele commentaar!
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

lennart_ros schreefCOLON...en dat de platen teveel op elkaar leken. Ik hoop dat dat nu verbeterd is?
Ik wist niet dat de Guano Apes slechts uit Sandra alleen bestonden... :o

Oké, enerzijds mag je deze opmerking met een hele flinke korrel zout nemen, anderzijds zit er toch ook wel een serieuze ondertoon in: je geeft aan een serie foto's van Guano Apes te plaatsen, maar belicht slechts 1 persoon.

Van deze persoon plaats je dan wel 5 totaal verschillende foto's, dat spreekt wel weer in het voordeel van de variatie in de serie.

#1: Deze foto heb ik even aan moeten wennen, omdat het eerste wat in me opkwam toen ik 'm zag "gedrongen" was: netjes ruim in het kader van de pixels, maar ze zit nogal krap in haar "eigen" kader, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar toch, na wat op en neer scrollen en de foto vaker bekijken om commentaar te leveren vind ik 'm steeds sterker en intiemer worden. Uiteindelijk vind ik 't zelfs de sterkste van je serie.

#2: Gitarist op de achtergrond, publiek op de voorgrond, fotograaf in de drukte aan het werk: je schetst hiermee een goed beeld van de hectiek waarmee het fotograferen in deze omstandigheden gepaard kan gaan. Er zullen genoeg mensen zijn die niet gecharmeerd zijn van deze "rommel" om het hoofdonderwerp heen, ikzelf zie 't toch graag op (een gedeelte van) foto's terugkomen. In dit geval had ik denk ik zelfs nog wat meer omgeving willen zien om het totaalplaatje wat evenwichtiger te maken.

#3: Qua omstandigheden hetzelfde als de voorgaande foto, maar juist omdat deze wat ruimer gekaderd is vind ik 'm sterker. Ook omdat interactie met publiek & het publiek op de foto staan. Helaas zat het licht je net niet mee of de nabewerking is wat aan de heldere kant uitgevallen: ze ziet er wel erg bleek uit zo...

#4: Deze doet me wat minder: waar velen "opengesperde mond" synoniem vinden voor "emotie & expressie", blijf ik 't "opengesperde mond" vinden: niet echt charmant. Maar da's puur m'n eigen mening over dit soort foto's.

#5: Inhoudelijk komt deze behoorlijk overeen met #2, waar toch m'n voorkeur naar uitgaat: het liggende formaat drukt toch meer betrokkenheid uit. Daarnaast vind ik de microfoon wel erg dominant voor 't gezicht.

Patrick
www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Hey Patrick,

thanx voor je commentaar! Het was echt zo megadruk dat ik me niet kon bewegen. Omdat ik alleen een 70-200 heb en de 50 plastic fantastic ben ik gebonden aan dit soort foto's, zeker omdat het ook nog een klein zaaltje is! Maar ik ben hard aan het sparen voor een 24-70, want ik merk vaak dat ik gewoonweg milimeters teveel heb ;-). De andere bandleden kon ik dus niet lekker op de foto krijgen helaas.

Ook het licht was echt heel vervelend, maar je moet het ermee doen he :S.

Ik ga je opmerkingen in ieder geval weer proberen mee te nemen bij mijn volgende concert.
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

lennart_ros schreefCOLONOok het licht was echt heel vervelend, maar je moet het ermee doen he :S.
Ik hoor vaak genoeg geklaag om me heen over de kwaliteit van het licht, en ja, ook ik klaag wel eens mee.
Maar het is een gegeven dat je het moet doen met wat de lichtman/vrouw je aanbiedt, al dan niet in opdracht van de band.
En ach, als een foto eens niet perfect belicht is, dan is dat natuurlijk wel een feit, maar dat wil niet zeggen dat de foto dan per definitie slecht is he...

Patrick
www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

Maar ik ben hard aan het sparen voor een 24-70..
hoezo geen 24-105??
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

laat maar..
zal wel vanwege lichtsterkte zijn??
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

@Patrick_S: ik ben het helemaal met je eens. Muziek is toch voor het publiek en een lichtshow hoort daarbij. Het zou wat zijn, een concert met alleen bouwlampen ;-). Maar het is vaak wel een uitdaging en de foto's hoeven ook niet gelijk slecht te zijn inderdaad!
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Billie-90 schreefCOLONzal wel vanwege lichtsterkte zijn??
Inderdaad.

Uiteraard zou ik anders de 24-105 gekozen hebben als allround lens.
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Ik heb nogal wat negatieve reviews gelezen van dit optreden. Was niet echt top of the bill. De foto's die jij presenteert maken veel goed.
1. Lekker intieme foto/ Mooi moment

2. Het hoofd zit in de weg. Simpel. Tegelijkertijd geeft het net dat beetje indruk dat het druk was. Misschien als je wat meer hoofden op de foto had? Maar ja, dan was de zangeres weer te ver weg...

3. Ondanks de overbelichting heb je een leuk moment te pakken. Ik vind het een toevoeging.

4. Super. Niet op Patrick's opmerking letten: dit hoort erbij. (sorry Patrick - jouw opmerking telt alleen als je recht de keel in kijkt en dat is hier niet het geval)

5. Niet mooi. De kleur in combinatie met de schaduwwerking maakt het niet charmant.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Hoi Nando,

jij ook bedankt voor je commentaar. Ik moet toegeven da ik ze (ik geloof bijna) 12 jaar geleden veel beter vond spelen, maar ik vond het optreden wel aardig hoor.

Voor wat betreft je opmerking bij foto2: hier loop je tegenaan met een 70-20, maar ik ben aan het doorsparen voor een 24-70 lens ;-)
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

scherpte ok, afwisseling ok, en leuke momenten. Ik ken de band niet, maar dit geeft wel een mooi idee van het concert. leuk ook dat je her en der het publiek mee neemt.
Ik vind #1 meteen de sterktste van de serie, misschien wat centraal maar toch. Voor de rest kan ik me prima vinden de opmerkingen die hierboven als zijn gemaakt. kom ik er even makkelijk van af :oops:
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

@mmk: makkelijk geeft niet. Ik ben blij dat ook jij de scherpte en afwisseling goed vind. Dat betekend voor mij dat er progressie in zit ;-)
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar