Dauwpop 2011, Hellendoorn, 02-06-2011

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Afgelopen donderdag, hemelvaartdag, mocht ik voor Rockportaal.nl Dauwpop in Hellendoorn verslaan. Ik kom uit die regio en wilde er al heel lang een keer naar toe. Het bleek een uiterst relaxed festival in een prachtige omgeving.
Wat betreft fotograferen was het toch anders dan de zalen waar ik normaliter rondhuppel. Hoge podia, weinig tijd, een fotopit die soms op een mosh pit lijkt. Kortom erg leerzaam. Hier een selectie uit de platen die ik maakte. In elk geval de platen die mij het meest aanspreken, grappig om achteraf te zien dat het op een na allemaal "portretten" zijn geworden die mij het meest aanspreken. Ben erg benieuwd wat jullie ervan denken.

1. Royal Republic
Afbeelding

2.Jaqueline Govaert
Afbeelding

3. Levellers
Afbeelding

4. Levellers
Afbeelding

5. Triggerfinger
Afbeelding

6. DeWolff
Afbeelding

7. Baseballs
Afbeelding

8. The Cult
Afbeelding

9. The Cult
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op mmk, in totaal 4 keer gewijzigd.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Normaal heb ik altijd wel wat op te merken. In dit geval niet. Mijn complimenten, Marc. Een sublieme selectie foto's heb je hier neergezet. Klasse.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

1 vind ik teveel nabewerkt, 8 is volgens mij niet lekker scherp maar de rest ziet er heel netjes uit.
bij 9 heb je het licht heel goed vast weten te leggen.
6 is mij favoriet...daar klopt naar mij mening alles.
heel goed gedaan !
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ben zelf op editie 2010 geweest (met belachelijk fijn programma) en dacht laatst al, wanneer zou 't weer zijn. Nu, dus :).

Over het geheel genomen erg mooie platen. Nummer vijf kijkt alleen minder lekker weg, vind ik. Te veel afstand, in ieder geval met de andere foto's die je plaatst, en te weinig contact/erbij zijn. Maar of dat het nou is? De laatste is ook niet bepaald close-up, en die vind ik één van de beste.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Dank jullie voor de reacties!
@Blubber... Te veel nabewerkt? Zou je kunnen uitleggen waarom je dat denkt?
@Bramos Ik denk dat plaat 5 je aanspreekt of niet. Ik maakte hem in anticipatie van een ander moment. Voor mij is deze het helemaal.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Aardige serie hoor. Nog wat gedachten van mijn kant:

1: op zich mooie foto, maar mis wel een beetje de actie (ik ken de band een beetje en er zijn betere momenten te vinden, maar zoals ik al zij, prima foto)
2: er mooi moment, met lekker veel emotie
3: had de man iets meer links geplaatst denk ik (maar dat heet geloof ik mierenn**ken)
4: vind ik geen lekkere plaar, is niet echt scherp en kijkt daardoor ook niet lekker
5: leuk gedaan zo tussen twee monitoren door. Alleen jammer van die zwarte kabel(?) tussen zijn benen.
6: zonder twijfel de beste van deze serie. Wat een gevoel straalt deze plaat uit man!
7: toppertje wat mij betreft! De iets overbelichte arm mag de pret zeker niet drukken!
8: twijfel een beetje of ik de zanger geen storend element vind in de foto!
9: niet zo heel bijzonder, maar op zich niet verkeerd!

Al met al dus een hele fraaie serie!
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Dank je Lennart,
@#3: Ik vind het fijn dat er een beetje ruimte omheen zit... zal smaak zijn
@#4 niet scherp? Misschien heb ik een andere bril nodig. Ik kan me wel voorstellen dat je de toning even wennen vind, die is apart
@#5 goed gezien! dat kabeltje heb ik helemaal over het hoofd gezien.
@#laatst: Ook een kwestie van smaak vrees ik. Het is een plaat die ik al heel lang wilde maken. Dat is me hier gelukt en dat alleen al maakt hem voor mij bijzonder..
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Hey man,

fotograferen is altijd een kwestie van smaak en dat moeten we zo houden anders wordt het saai :P

Qua 3: persoonlijk vind ik het mooier om hem links iets krapper te hebben, maar das persoonlijk!
Qua 4: wellicht bedoel ik: beperkte scherptediepte (ook weer smaak denk ik)
Qua laatste: van mij had de persoon er iets meer op gemogen. Begrijp me niet verkeerd, het is op zich een mooie plaat hoor!

Belangrijkste is dat je zelf tevreden bent, maar dat lijkt me geen probleem :P
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

je hoeft je niet te verdedigen hoor ;). Ik snap prima wat je bedoeld en ben blij met de reactie!
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

mmk schreefCOLONje hoeft je niet te verdedigen hoor ;). Ik snap prima wat je bedoeld en ben blij met de reactie!
Weet ik en dat was ook niet mijn bedoeling hoor, maar een beetje extra toelichting kan geen kwaad :-)
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

mooie platen met een voorkeur voor de nr's 2,5 & 8
het live-gebeuren spat ervan af
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

@Blubber... Te veel nabewerkt? Zou je kunnen uitleggen waarom je dat denkt? Marc[/quote]


Een beetje late reactie maar de reactie is er.....

Ik vind het gezicht er onnatuurlijk uit zien.
Of hij heeft een laag make up, of het lijkt strak getrokken door de nabewerking.
Het lijkt ook een beetje of het net even iets te veel na is verscherpt....
Dat deed ik ook altijd te veel dus ik vond het herkenbaar.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Dank voor de late reactie :D

Ik kan je vertellen dat er nagenoeg niet is nabewerkt en en ook verscherpen hoefde niet of nauwelijks, niet nodig bij deze belachelijke hoeveelheden licht ;). Ik zie de effecten die jij beschrijft trouwens niet zo, maar dank voor het delen, ik blijf er op letten.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Mooie serie hoor! Vind nr. 5 gaaf. Wel jammer van de lamp rechtsboven... dattanweerwel ;-)

Gr. Gaab
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Dank je Gaab... Tja die lamp, doe je helaas niet zoveel aan. Wist niet wat me overkwam toen dat gouden doek werd opgehangen, maar toch ook wel weer gaaf. Vind je hem echt storend/afleidend trouwens?
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Nou, laat ik zeggen dat ik 'm liever zonder had gezien. Maar snap wel dat jij daar ook niks aan kan doen!

Gr. Gaab
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

'k snap het, denk ik ;)
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
loedertje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2011 10:58
WoonplaatsCOLON tilburg

Late reactie (zie de foto's nu pas), maar vind 4 echt super!
Heb the Levellers een aantal keer gezien, en deze foto geeft mooi de sfeer weer van hun live-optredens.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Dank je Loedertje (nooit gedacht dat ik dat nog eens zou schrijven ;)),
Grappig dat je deze plaat tekenend vind voor de levellers, dat had ik eerder van plaat 3 verwacht. #4 heeft wat rockerigs/metals, vind je niet? Wel heel bijzondere kerel, was ook lastig om hem geïsoleerd te krijgen. Zeker omdat we na 3 liedjes de pit uit werden gestuurd.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar