Benro transfunctional

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
fredvr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2011 19:38

Ik ben op zoek naar een wat universeel, goed hanteerbaar statief met een gunstige prijs\kwaliteit verhouding (wie niet..:| )
Zit te denken aan een Benro carbon 'transfunctional' waarbij je 1 leg simpel kan transformeren naar een monopod. Beschikt over het B1 balhoofd. deze heeft een lock- en een wrijvingsknop
artikelnr voor de combi is C2681B1

zwaarste wat er op komt is vermoedelijk mijn canon body met 70-200mm

Heeft iemand ervaring met dit type statief en\of een indicatie of dit een juiste keuze zou zijn?

fred
pepijnvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2010 18:25
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Ik lees even mee...

Ben laatst bij cameratools in Apeldoorn geweest en moet zeggen dat die benro statieven er prima uitzien. Ben alleen niet helemaal kapot van die transfunctional. Klinkt mooi zo'n losse monopod maar het is geen kwestie van even los maken. Je moet namelijk je monopod, balhoofd, baseplate van de tripod los maken en vervolgens alles op je monopod vastmaken. Mij iig teveel werk tov een losse monopod.

Groetjes, Pepijn
Wat ik allemaal heb is niet belangrijk, wat ik KAN dat is wat telt........
fredvr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2011 19:38

Ik zie het ook niet zozeer als een 'transformer' waarbij je steeds even snel heen-en-weer kunt wisselen. meer als iets wat je dan mee kunt nemen op vakantie als een echte tripod te omslachtig is.

wellicht toch iets om me af te vragen of ik gewoon niet moet kiezen voor een 'normaal' statief en een separate monopod. Zo'n ding heb ik al maar het lijkt\leek handig om gewoon 1 combi te hebben. Om heeeeeel eeeeerlijk te zijn heeft de monopod mij tot nu toe alleen een (grote) dienst bewezen bij mijn videocamera en is het me nog niet gelukt om veel baat te vinden in het gebruik ervan bij het fotograferen. foto's met een monopod krijg ik niet veel scherper dan uit de hand. Blijkbaar 'zwabber' ik en heb ik vooral steun bij stabilisatie in het horizontale vlak en niet verticaal waar de monopod juist een bijdrage in verleend...
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Mooie complete statieven zijn het. Benro levert prima kwaliteit en komt altijd inclusief ruime garantie en een draagtas.

Ik heb zelf een redged tsc 428 carbon ultimate travel tripod Gold serie. Deze kan ook omgetoverd worden tot monopod en het is een ontzettend handige functie.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

de transfunctional heb ik een keer zien staan. het ombouwen kostte inderdaad wat tijd. zelf heb ik de A650EX, ook een erg fijn statief. ze leveren in ieder geval mooi spul, die van benro!
Canon
fredvr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2011 19:38

ok, nog geen negatieve berichten gezien dus een miskoop zal het niet worden.. :)

Ik heb altijd het idee gehad dat een echt stabiel statief per definitie zwaar is, maar dat is blijkbaar een achterhaald beginsel?
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

een grotere massa zorgt wel voor een stabieler geheel. maar ook materiaalkeuze en constructie hebben hier grote invloed op. de Benro statieven hebben als "feature" net als een aantal andere merken, een lipje onder aan het statief waar je je tas of evt. een zandzak aan kan hangen. zo word het nog net even wat stabieler!
Canon
Ridderlion
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2011 16:56

Ik heb onlangs voor dezelfde keuze gestaan, en na overleg met de verkoper van Fotoshop Aalten heb ik besloten om een aparte tripod aan te schaffen (350 + BH1)
Hiermee ben ik uitermate tevreden mee. Maar dit terzijde.

Deze verkoper had zelf ook een transfunctional (of gehad) en adviseerde mij om deze twee dingen separaat te kopen.
Een aparte monopod is ook nog eens voordeliger (in mijn geval tenminste).

Alleen als je denkt deze twee apart te gebruiken op een en dezelfde trip, dan is het m.i. handig.
Anders denk ik dat je het niet moet doen.

Maar dat is mijn mening.

BTW - Ik ben zeer te spreken over de Benro kwaliteit. Goed stevig statief en goed qua te vervoeren gewicht en een prima balhoofd. Alles keurig geleverd incl. een opbergtas.
fredvr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2011 19:38

Ik sta op zich niet te springen om een monopod. Nu is het verschil in prijs tussen de uitvoering met\zonder monopod optie echter ca. 10euro dus als ik dan toch dat reismodel kies pik ik dat gewoon direct mee. universeel in te zetten en goed hanteerbaar zijn voor mij echter de belangrijkste uitgangspunt, naast uiteraard iets dat goed stabiel is voor mijn zwaarste camera\lens combi.

zijn overigens de artikelnrs van benro gewijzigd want ik kan op http://www.benro.nl" onclick="window.open(this.href);return false; de nrs die jullie noemen niet terugvinden. de opbouw van de nrs daar lijken er ook niet op...
Ridderlion
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2011 16:56

Ik heb zelf de A350F + BH1.
(Dit voor mijn 40D + Sigma 50-150mm = zwaarste objectief)
Bij de aanschaf heb ik me laten informeren door Fotoshop Aalten.
Deze meneer vertelde mij toen al (ca. 3 weken geleden) dat er diverse artikelen welke vermeld worden bij Benro zelf niet
meer of slecht leverbaar waren/zijn.

Succes met de beslissing nemen.
fredvr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2011 19:38

was vanmorgen even bij cameratools (A'drn) en even een blik naar de Benro reisstatieven gekeken. Ik ga toch voor een gewoon statief. Ze zijn mooi, compact en licht maar het zijn echt 100% reisstatieven (tsja, dat kan ik ze niet verwijten natuurlijk... :roll: )
Te friemelig en te laag voor normaal gebruik.
fredvr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2011 19:38

Nah, heb al wel het Benro balhoofd B1 besteld. Via internet rechtstreeks in Hongkong met tevens 2x extra pu-60 platen. Alles bij elkaar incl. shipping nog net geen 100,- euri!!! 8) Het prijsverschil is me te groot om hier gewoon naar de winkel te lopen. (Ik heb me niet schuldig gemaakt door me hier bij winkels eerst uitgebreid laten adviseren. Dat verwijt kan ik dus niet krijgen.. :) )

Uiteraard kan de douane de pret nog wat drukken maar ik zal nooit aan de winkelprijs (190,-) hier komen lijkt me zo. voor straf moet ik wel ca 2-3wkn geduld hebben en heb uiteraard het risico dat als er iets niet mee in orde is ik met deaankoop sjaak ben! Heb eerlijk gezegd nog nooit een miskoop of problemen ondervonden met aankopen rechtstreeks uit azie via het internet.

Denk niet dat ik met deze prijs\kwaliteit verhouding een veel betere keus had kunnen maken. Laat ik hopen dat ik gelijk krijg..

Statief wacht ik nog even af. ik heb nog een oude (zware) gitzo liggen en kijk eerst even hoe de kop zich daarop gedraagt. Dan heb ik een goed vergelijk als ik die B1 straks op een ander statief test.
fredvr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2011 19:38

Balhoofd en de pu-60 plates zijn nu al binnen (<2wkn) en de douane heeft de pret niet gedrukt!!! Ze hebben het als een gift gedeclareerd en ook zo verpakt. Voor wat ik moet geloven is de Benro prijs\prestatie al uitermate gunstig maar dit heeft nu natuurlijk nog een geweldige extra boost gekregen.
Het balhoofd en plates zien er perfect uit en ik denk dat ik er veel plezier aan ga beleven.

Nu op jacht naar een bijbehorend statief. Nijg errug naar carbon maar het prijsverschil met een vergelijkbaar alu model is wel bijzonder groot. Zo is de carbon C2570T 279,- en A2570T 125,- Het gewicht scheelt zo'n 400gr.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar