ninja strap en afpellen rubber body

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
fredvr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2011 19:38

heb enkele maanden geleden een 60D body aangeschaft en sinds kort ook in het bezit van een ninja strap. Geweldig dat ding en wil niet meer zonder!

echter....

Door het schuren van de body langs mijn kleding komt het rubber van de body los... :| ik heb het een keer met pattex weer vastgezet en was blij dat dat lukte zonder dat het is te zien. Helaas na 2 keer weer op pad te zijn geweest gebeurd weer exact hetzelfde. Uiteraard als de hoek eenmaal goed los is (nu al enkele cm's) gaat het rap verder.

Heeft iemand hier ook ervaring mee en een goede tip hou die rubber definitief goed vast te krijgen op de body. ik vrees dat het rubber echt gaat slijten zo afgezien van het feit dat het de body zo snel degradeert en het ook nog eens niet uitziet. Dit is iets waar ik echt niet op gerekend had.
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

fredvr schreefCOLONDoor het schuren van de body langs mijn kleding komt het rubber van de body los...
Komt het materiaal los van de body? Het lijkt mij dat één en ander niet zo snel mag plaatsvinden, en zeker niet al na enkele maanden.
Ik kan me voorstellen dat een dergelijk defect onder de productgarantie valt van Canon; M'n 40D heb ik toch al wat jaren in gebruik, maar daar komt het 'rubber' niet van los, je mag verwachten dat voor een 60D hetzelfde zou moeten gelden?

Ik weet alleen niet óf je gebruik kan maken van een garantie omdat je het defect al zelf hebt geprobeerd te repareren; het had wellicht verstandiger geweest bij de leverancier/verkoper je beklag te doen en op die wijze aanspraak te maken op de garantie.
Uiteindelijk heeft je nieuwe camera toch 2 jaar garantie.
Laatst gewijzigd door 1 op martindd, in totaal 13 keer gewijzigd.
fredvr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2011 19:38

de sporen van zelf plakken zijn minimaal. op het rubber is in iedergeval geen residu. heeft gewoon niet goed gehecht. da's ook het gekke. het rubber is gewoon rubber dus het lijkt wel alsof het uberhaupt nooit geplakt is geweest..
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Ik denk dat ik alle 'doe het zelf' acties zou staken en morgen ( in de loop van de week o.i.d. ) toch even terug zou gaan naar de winkel.
Laat het in ieder geval hier niet bij zitten. :|
Probeer de verkoper ervan te overtuigen dat dit niet de kwaliteit is wat je verwacht had van een dergelijke camera en je een aanspraak wilt doen op hun service en garantie van Canon.

In ieder geval succes!
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Met de vorige sprekers eens. Naar de winkel dus. Ik heb ook een 60D, maar heb daar geen last van.
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
fredvr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2011 19:38

Ok, ga ik doen
fredvr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2011 19:38

vandaag weggebracht. degene die me hielp was wat verbaasd. Bij Nikon had ie het wel vaker gezien (loslaten van het rubber) maar nog nooit bij canon... :|
Ik zal de body wel een tijdje kwijt zijn. Ben er op voorhand nog niet gerust op dat als ze hem hersteld hebben het niet meer zal voorkomen.
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Hallo fredvr,

Denk aan je rechten volgens de regels voor consumenten bescherming.
Zie: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 69&t=29612" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes, Gerard.
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
fredvr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2011 19:38

Gerard, bedankt voor de tip!

sowieso een goeie om in het achterhoofd te houden. :)

Ik ga vooralsnog even van het goede uit dat eea gewoon zonder strubbelingen hersteld gaat worden...
fredvr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2011 19:38

vandaag body terug van Tech Repair. Exact 4 wkn geduurd.

Ze hadden ontdekt dat er met de lijmlaag (dubbelzijdig folie) waarmee het rubber op de camera zit vastgeplakt sowieso niet in orde was en hebben het over de hele body vervangen. Lijkt me beetje vreemd als dat exemplarisch is en verwacht zelf dat dat dan mogelijk voor een hele batch het geval zal zijn. Die van jou..? :twisted:
Zier er echter weer perfect uit en nu maar hopen dat dat ook zo blijft... Ze hebben tevens de camera gereinigd en firmware geupdate. Dat laatste was ik zelf al van plan zodra die terug zou zijn dus dat kan ik laten zitten :)

Al met al heeft het wel erg lang tijd geduurd vind ik zelf, maar heb wel het gevoel dat het allemaal met zorg is behandeld. All warranty
En nu maar hopen dat ie nu wel 'ninja strap bestendig' is...
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

En, is je rubber na verloop van een paar maanden nog steeds in orde?

De reden dat ik het vraag is omdat ik tegen hetzelfde probleem aanloop met mn 550D. Ik gebruik de Sun Sniper Strap, en nu begint bij de grip het rubber los te laten. Komt (naar ik aanneem) net als bij jou van het schuren van camera langs de kleding. 't Is (nu nog) maar minimaal, maar ik wordt er niet blij van. Maar heb eigenlijk ook weinig zin om mijn camera een paar weken kwijt te zijn voor een lullig klein stukkie rubber... :wink:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar