Canon printer reparatie of printkop vervangen?

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Even zoeken in welk onderdeel ik hem zou zetten... off-topic? accessoires? Toch maar Computers en Websites :D
Mijn Canon all-in-one (Pixma MP600) hield er van de week tijdens het printen ineens mee op met de foutmelding U052 (Het type printkop is onjuist. Installeer de juiste printkop.). Op internet is er niet veel meer over te vinden dan de cartridges en printkop verwijderen, weer terugplaatsen en kijken of hij het dan weer doet. Helaas... niet dus!

Hoewel de printkop er dus redelijk makkelijk uit te halen is, zie ik nergens losse printkops te koop. Nu vraag ik mij een beetje af of het gezien de leeftijd van de printer (5 jaar) nog rendabel is om hem in te leveren om te laten repareren, of dat de kosten te hoog worden in vergelijk met een nieuwe in dat geval?
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Ja dit zijn vaak vreemde meldingen. Soms wil het helpen de stroom er helemaal 24 uur af te halen en daarna weer aan te zetten. Een soort van soft reset dus. Baat het niet, schaden zal het zeker niet.
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Dat zal ik in elk geval ook nog eens proberen dan.. Een gewone uit/aan heeft in elk geval geen effect gehad, ook niet nadat hij de volgende dag weer aan werd gezet. Zal de stekker er maar eens uit halen om te zien of dat nog iets helpt, ben bang van niet, maar het valt altijd te proberen :)
Anoniem 3

ik heb een Pixma IP5200.
Het beestje is al een jaar of zes oud, wordt intensief gebruikt en tot nu toe heb ik de printkop één keer moeten vervangen. Kosten €75.
Niet omdat ik een foutmelding kreeg, maar omdat de spuitmondjes zodanig dicht zaten, dat ze niet meer te reinigen waren.

Klik maar eens HIER.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Bedankt voor de link! Het is helaas wel een duur onderdeel... Voor iets meer heb je alweer een nieuwe printer :roll:
Anoniem 3

Klopt, maar ik had nog een voorraadje inktpatronen van 123-ink. Ook aan te raden.
Rtoller
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2006 20:35
WoonplaatsCOLON kampen

Wat ik wel eens vaker heb gedaan is de printer kop een nacht op een schoteltje met water zetten,
vervolgens loopt de oude inkt uit de kop en ben je van mogelijke verstoppingen af.
meestal geeft hij een foutmelding vanwege verstoppingen, kan natuurlijk ook erger zijn.
Canon eos350D 24-105 4.0 L 100mm IS USM MACRO L en de 55-200 USM
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Tja.. ik vermoed ook dat het iets van een verstopping oid is. Hij heeft 5 jaar probleemloos gedraaid. Slijtage is ook niet echt aan de orde lijkt me :)
Nu weet ik alleen niet of dat water zo gezond is voor de (weinige) elektronica?? Maar mocht het vervangen van de printkop uiteindelijk de enige mogelijkheid zijn, dan kan dat ook geen kwaad meer...

Ik heb trouwens ook de supportvraag bij Canon neergelegd, ben benieuwd wat zij zeggen? Ik heb er namelijk ook weinig zin in om 60,- aan een nieuwe printkop uit te geven om er dan achter te komen dat het nog steeds niet werkt...
Rtoller
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2006 20:35
WoonplaatsCOLON kampen

bij mij heeft het een paar keer gewerkt, en ik zou gewoon denken kapot is die al.
dus hopen op een beetje geluk, je moet hem inderdaad wel even afdrogen als je hem terug plaatst
Canon eos350D 24-105 4.0 L 100mm IS USM MACRO L en de 55-200 USM
Anoniem 3

ik had van alles geprobeerd met mijn printkop.
Nachtje in het water, halve dag trillen in een supersonisch spoelbakje.. niets hielp.
Vandaar de aanschaf van een nieuwe. Geen spijt van gehad.
Rtoller
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2006 20:35
WoonplaatsCOLON kampen

ja soms kan het inderdaad beter zijn om een paar eur te inversteren in een nieuwe printer
Canon eos350D 24-105 4.0 L 100mm IS USM MACRO L en de 55-200 USM
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

gvasseldonk schreefCOLONhalve dag trillen in een supersonisch spoelbakje
:lol:
Ik ga eerst nog de geen-geld-kostende-oplossingen proberen, heb daar niet al teveel hoop bij. Dan komt de keuze over het vervangen van de printkop (in de hoop dat het dan werkt) of een nieuwe printer daarna wel ;)
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Ik ga eerst nog de geen-geld-kostende-oplossingen proberen, heb daar niet al teveel hoop bij.
Zo heb ik ook een week lopen kloten, spoelen, schudden en wat al niet. Uiteindelijk een nieuwe printer gekocht die dezelfde cartridges gebruikte.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Printkop een nachtje in de glassex.
Daarna met lauw water doorspoelen.
Uurtje op keukenrolpapier om te drogen.

Dat helpt mijn Canon IP5000 al een jaartje of 8-9.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Canon adviseerde me de printer 10 minuten van de stroom af te halen en het dan nog eens te proberen.. Dit gaf geen ander resultaat.
Toen heb ik zelf de kop gereinigd door hem een kwartiertje in een schoteltje glassex te laten staan, daarna schoongespoeld en gedroogd/laten drogen, nog steeds dezelfde melding...

Omdat Canon ook niet kan zeggen dat een nieuwe printerkop het probleem direct op zou lossen (stel dat het toch in de printer zelf zit...), zou hij dan naar TechRepair moeten... Dan ben ik de printer zo 2 weken kwijt waarschijnlijk :(
Ik denk dat ik toch voor de nieuwe printer ga, kan ik gelijk eentje uitzoeken met WiFi, aangezien ik toch altijd op de laptop zit...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar