voor de hobbyisten

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

die zich vooral bezig houden met modelfotografie : http://www.facebook.com/home.php?sk=gro ... 9850990544
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

alleen te bekijken als je een facebook account hebt. En die heb ik niet :mrgreen:
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Koen Smit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 07:57

Gemiste kans dan @Apple.
Heb me aangemeld ;)
Gebruikers-avatar
ebeckers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010 20:12
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Leuk initiatief.
Heb me ook aangemeld

Erwin
Romantische & moderne bruidsfotografie: http://www.erwinbeckers.nl
Facebook:http://www.facebook.com/ErwinBeckersFotografie
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Koen Smit schreefCOLONGemiste kans dan @Apple.
Heb me aangemeld ;)
Haha weet niet of het een gemiste kans is. :mrgreen:
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Ik heb ook geen facebook account, gemiste kans? Ach als je niet weet wat het is, mis je het niet ook :mrgreen:
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Gelijk aangemeld.
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
Anoniem 4

Toch jammer dat er niet even vermeld kan worden waar het om gaat. Niet iedereen heeft zin om maar her en der accounts aan te maken en privégegevens op het internet uit te storten. Zo kan ik met gemak tientallen websites hier gaan vermelden waar je je voor moet aanmelden. Het zijn nog foto's ook, dus fotogerelateerd,
maar je moet vervolgens veel moeite doen om je partner uit te leggen wat je daar te zoeken had. :D
Gebruikers-avatar
eosrookie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2009 09:58
CONTACTCOLON

Het staat er eigenlijk wel.. het is een facebook pagina.... voor hobbyisten... die zich vooral bezighouden met model fotografie.

Op zich een leuk initiatief al vind ik zelf dit soort forums prettiger "werken" dan facebook. Maar dat zal een kwestie van smaak zijn neem ik aan.
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

het is vooral een Facebook groep voor mensen (fotografen,modellen,visagisten etc) die modelfotografie doen op TFCD basis. Dus nooit betalend !
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Nou, lekker dan....

Wilde me ook aanmelden, maar helaas.
Kennelijk te eerlijk geantwoord op de vraag op ik uitsluitend en alleen op TFCD basis werk.
Mijn antwoord dat ik naast voornamelijk tfcd shoots op verzoek ook af en toe tegen vergoeding foto's maak leidde tot afkeur.

Vraag me echt af hoe ze willen controleren of al die anderen die zich afmelden dat ook niet doen af en toe....
Afijn, dan niet, alternatieven genoeg. Maar jammer voor de modellen en vigasistes die ik een plezier had kunnen doen.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Frank64 schreefCOLONNou, lekker dan....

Wilde me ook aanmelden, maar helaas.
Kennelijk te eerlijk geantwoord op de vraag op ik uitsluitend en alleen op TFCD basis werk.
Mijn antwoord dat ik naast voornamelijk tfcd shoots op verzoek ook af en toe tegen vergoeding foto's maak leidde tot afkeur.

Vraag me echt af hoe ze willen controleren of al die anderen die zich afmelden dat ook niet doen af en toe....
Afijn, dan niet, alternatieven genoeg. Maar jammer voor de modellen en vigasistes die ik een plezier had kunnen doen.
Ja Frank, we kunnen dat natuurlijk niet meteen controleren maar ik geloof nog altijd in de eerlijkheid van de mensen.
En als er zijn die toch af en toe tegen betaling werken dan vallen die vroeg of laat toch ook door de mand.
En het is niet zo dat de modellen en visagisten lid van deze groep nergens anders lid zijn hé.
Dus ze kunnen zeker nog beroep doen op je kunnen.
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik ga hierin mee met Frank.
Het stuit mij ook tegen de borst dat er meer een negatieve uitstraling is tegenover geld icm fotografie i.p.v. een positieve vibe over werken op basis van TF(vul in).
Voor zover ik weet beginnen alle fotografen als amateurs en hebben vele ook de ambitie om door te groeien met de kwaliteit van hun foto's.
Maar om door te kunnen groeien komt er toch op een gegeven moment het financiele aspect van de fotografie om de hoek kijken.(Al gaat het maar om kosten van vervoer/studio's/additionele specifieke camera gear/props/professionele make-up enzz)

Het idee achter de groep kan ik wel waarderen, al is het nu een grote vergaarbak met meldingen wie er allemaal vriendjes zijn.
Wellicht is het interessanter om wat te structureren en bijv. mini shoots/meetings te regelen?
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Zoals gezegd, wat mij betreft gewoon jammer.
Ben er niet rauwig om hoor. Ik doe heel veel op vrijwillige basis.
Shoots, fotodagen en zelfs cursussen geven. Omdat ik er lol aan heb en het mijn hobby is.
En dat mag best zowel geld als tijd kosten, geen moeite mee.
Of dat ik nu zelf het initiatief neem of anderen.

Vanuit dat perspectief heb ik me ook daar aan willen melden en vanuit datzelfde perspectief blijf ik het jammer vinden.
Temeer omdat ik echt niet geloof dat er niet meer deelnemers af en toe tegen vergoeding foto's maken.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Beste WireWess & Frank64,

In Belgie zit de fiscus helaas kort op die fotografen zonder een btw nr en zelfs het afgeven van foto's op cd zien ze als een vorm van vergoeding.
Vandaar die regel.
Ondertussen is de regel aangepast, in de groep werkt iedereen onderling en met elkaar voor niets. Wat ze buiten de groep doen is hun ding.

We hebben ondertussen ook een eerste shootmeeting gehad in de oude mijn te Waterschei en waren met 7 modellen, 8 fotografen en 3 visagistes.
Gezien het ledenaantal van de groep is dat maar een klein aantal maar iedereen was nadien positief en er wordt al gewerkt aan een volgende shootmeeting en een eerste free workshop.

dit maar even ter update :wink:
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar