CANON EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS LENS

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
TimOldenzaal
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2011 18:21
WoonplaatsCOLON Tukkerlonia

Hallo,

Zoals ik in mijn voorstellen al aangaf ben ik geïnteresseerd in een canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS lens.

Alle verhalen welke ik gelezen heb zijn erg positief.

Nu kan ik deze lens aanschaffen voor een mooie prijs. De lens is nieuw maar komt echter uit Engeland.

Nu heb ik een tweetal vragen:

Zit er verschil in de lenzen uit verschillende landen?
Zijn er negatieve/positieve ervaringen uit met lenzen/verkopers uit Engeland?

Tim
Groet Tim.

Canon EOS 1000D, 18-55 IS, 55-250 IS II.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Voor hoeveel kan je hem aanschaffen? Wat zijn de betalingsvoorwaarden? Lijkt het zuiver?
Ps. De lenzen uit engeland schroef je linksom op je cam...
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Hou ook je garantie in de gaten, Meestal gelden die alleen in het land waar je het product koopt.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Ja, ik ben ook benieuwd naar wat ie in de UK kost. Hier net even boven de € 200,- en binnenkort (juli) komt er een vernieuwde versie van Canon uit (adviesprijs € 339,- of zoiets). Zie ook: http://zoom.nl/artikel/21247/canon-ef-s ... atie-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

als je via Paypal of creditcard kunt betalen heb je een "verzekering" voor dat je product aankomt. methodes als moneygram worden over het algemeen afgeraden omdat ze fraudegevoelig zijn! als je het verder in een winkel koopt kun je googlen op reviews over de winkel. kijk ook eens rond op Ebay, vaak goede prijzen en een rating systeem waar je kunt zien hoe goed de producten zijn die iemand leverd!

Succes
Canon
TimOldenzaal
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2011 18:21
WoonplaatsCOLON Tukkerlonia

Zit nu op een prijs van 165 euro dat is inclusief de verzendkosten. Dat lijkt met wel een reële prijs.

Garantie moet ik nog even uitzoeken hoe dat zit.
Groet Tim.

Canon EOS 1000D, 18-55 IS, 55-250 IS II.
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

TimOldenzaal schreefCOLONZit nu op een prijs van 165 euro dat is inclusief de verzendkosten. Dat lijkt met wel een reële prijs.

Garantie moet ik nog even uitzoeken hoe dat zit.
En dat is een betrouwbaar adres?, want er zit veel gajes tussen de aanbieders. Goedkoop kan zeker duurkoop worden.
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Beasar schreefCOLONPs. De lenzen uit engeland schroef je linksom op je cam...
En in plaats van in millimeters werken ze in inches... :D
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

TimOldenzaal schreefCOLONZit nu op een prijs van 165 euro dat is inclusief de verzendkosten. Dat lijkt met wel een reële prijs.

Garantie moet ik nog even uitzoeken hoe dat zit.
Vergeet niet als je pakketje word gecontroleerd door de douane dat de kans aanwezig is dat je extra kosten berekend krijgt.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Stephan_0297
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2011 07:04

Apple schreefCOLON
TimOldenzaal schreefCOLONZit nu op een prijs van 165 euro dat is inclusief de verzendkosten. Dat lijkt met wel een reële prijs.

Garantie moet ik nog even uitzoeken hoe dat zit.
Vergeet niet als je pakketje word gecontroleerd door de douane dat de kans aanwezig is dat je extra kosten berekend krijgt.
Binnen eu toch niet?
Canon EOS 1000D, EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS, EF 70-200 f/4L USM, EF 75-300 mm f/4-5.6 III
TimOldenzaal
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2011 18:21
WoonplaatsCOLON Tukkerlonia

Of het adres betrouwbaar is kan ik nog niet zeggen.
Groet Tim.

Canon EOS 1000D, 18-55 IS, 55-250 IS II.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Voor die paar tientjes voordeel... NIET DOEN!!!
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Beasar schreefCOLONVoor die paar tientjes voordeel... NIET DOEN!!!
+1
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
TimOldenzaal
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2011 18:21
WoonplaatsCOLON Tukkerlonia

Ik wacht het nog even af.

Eens kijken of het het waard is om op devEF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II te wachten.

Iemand al een idee wat de grootste verschillen zullen zijn?
Groet Tim.

Canon EOS 1000D, 18-55 IS, 55-250 IS II.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

BossA schreefCOLONHou ook je garantie in de gaten, Meestal gelden die alleen in het land waar je het product koopt.
Volgens mij gaat dat per continent.

Evenwel ben ik het met de rest eens. Voor die 50 euro zou ik niet wagen, zeker met de wetenschap dat de Mark II van dit objectief eraan zit te komen. Zal me dus niets verbazen als de prijs van de eerste serie nog wel iets zakt op het moment dat de nieuwe in de schappen ligt. (Ja, dat zijn speculaties, maar mijns inziens geen heel gekke speculaties.)
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Apple schreefCOLON
TimOldenzaal schreefCOLONZit nu op een prijs van 165 euro dat is inclusief de verzendkosten. Dat lijkt met wel een reële prijs.

Garantie moet ik nog even uitzoeken hoe dat zit.
Vergeet niet als je pakketje word gecontroleerd door de douane dat de kans aanwezig is dat je extra kosten berekend krijgt.

Nee het is ruim onder de 430 euro, dus de douane doet niet moeilijk.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Even alle FUD stoppen:
Engeland (Groot-Brittanië) is lid van de EU, en daar mee lid van de gemeenschappelijke markt. Je hebt gewoon de consumentenbescherming van de EU, de garantie is dus hetzelfde/vergelijkbaar als in Nederland. Ik verwacht niet dat Canon moeilijk doet als je de lens in Nederland zou aanbieden.

Ik heb met enige regelmaat lenzen etc. gekocht Britse winkels - altijd zonder problemen (dit itt Duitse winkels) - altijd uiterst correct en professioneel. Als je de winkel noemt, kunnen wij misschien ook iets zeggen over de betrouwbaarheid van die winkel (mijn ervaring gaat mn over tweedehands materiaal, maar daarbij is betrouwbaarheid nog belangrijker...)

De mark II zou vanaf juli leverbaar moeten zijn:http://www.canonrumors.com/2011/06/cano ... 5-6-is-ii/
Of er veel verschil tussen mark ! en mark II zit weet ik niet, lang niet altijd is dat het geval.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

PanzerFaustNL schreefCOLONNee het is ruim onder de 430 euro, dus de douane doet niet moeilijk.
Die 430 euro is alleen als je zelf vanuit buiten de Europese Unie naar Nederland komt.


Maar voor die paar tientjes zou ik het zekers niet gokken en eigenlijk zou ik ook even wachten op de Mark II-versie
Voor meer Circuitfoto's... kijk eens op www.circuitphoto.com
Bijverdienen met je [url=http://submit.shutterstock.com/?ref=277321]foto's[/url]?
Gebruikers-avatar
jtolsma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 541
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 20:58

Het is inmiddels al geen gerucht meer, want Canon heeft het zelf naar buiten gebracht:

http://www.canon.nl/About_Us/Press_Cent ... source=rss" onclick="window.open(this.href);return false;
J@n

Ik verdiep mij vandaag maar weer eens in mijn lachrimpels :-)
Canon Eos 60D met het nodige glas, statief, flitser etc. + Canon Powershot SX230 HS (met GPS), voor erbij.
stefanvdwijst
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2010 19:02

Als ze behalve de buitenkant niets veranderd hebben kan je net zo goed voor de Mark 1 gaan. Ik twijfel ook nog.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar