Grootste staatsbezoek ooit 1

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

In mijn woonplaats en op Soestdijk werd afgelopen weekend het http://www.grootstestaatsbezoekallertijden.nl/ georganiseerd.
Onder verrassend goede weersomstandigheden (slechts enkele korte buien) werd het een galavoorstelling mede georganiseerd door; http://www.oud-oranje.org/historie.jsp
In serie 1 zie je de aankomst op station Baarn bij de konklijke wachtkamer.

1 De 'blokkendoos' (1924) komt aan met 90 vosten en vorstinnen
Afbeelding

2 Konigin Juliana
Afbeelding

3 (l) Napoleon Bonaparte
Afbeelding

4
Afbeelding

5 Keizerin Elisabeth (Sisi) en Keizer Frans Joseph 1
Afbeelding

6 Gisela, dochter van Sisi en de hofdame
Afbeelding

7
Afbeelding

8
[img]http://i240.photobucket.com/albums/ff57 ... /IMG_9339-
Laatst gewijzigd door 1 op C@sp@r, in totaal 20 keer gewijzigd.
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
wernerfotografie

Tsja, niet echt mijn ding, prima registratie van hun aankomst maar ook niet meer als dat. Veel storende factoren op de achtergrond, en denk aan de vertekeningen als je mensen fotografeert met breedhoek.( vooral foto 4)
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

wernerfotografie schreefCOLONTsja, niet echt mijn ding
Des temeer wordt je reactie gewaardeerd :wink:

Over de opmerking van de vertekening door de groot-hoek ga ik met je mee.
Dat zijn let op momenten bij het fotograferen en het eventuele nabewerken.
De storende elementen op de achtergrond heb je bij evenementen minder in de hand.
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Leuke serie hoor. Altijd gaaf om te zien hoeveel werk mensen er van maken, en hoe jij je best hebt gedaan om dat zo mooi mogelijk in beeld te brengen.
Dat met die achtergrond ben ik niet helemaal met je eens, ook hier kun je een geringe scherpte diepte gebruiken en proberen je zo op te stellen dat minder last hebt van een achtergrond. Maar het belangrijkste is dat je de personen lis krijgt van de achtergrond en dat is je bij Juliana het best gelukt.
Neemt niet weg dat het een nette registratie is.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

mmk schreefCOLON"ook hier kun je een geringe scherpte diepte gebruiken en proberen je zo op te stellen dat minder last hebt van een achtergrond"
Daar heb je inderdaad een punt.
De F/8 geeft een geweldige scherpte, maar er zijn meer dingen, waar ik aan moet denken :wink:
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Het zijn allemaal portretjes, op die eerste na. Dat is jammer. Ik had liever het 'gebeuren' gezien dan alleen de extravagante kledij. Als het daar om gaat kun je beter een festival als EFF of Castlefest bezoeken.

En juist omdat het portretjes zijn stoort de achtergrond. Precies zoals Marc zegt is een geringe scherptediepte dan de uitkomst. Zodoende voorkom je dat de aandacht verdeeld wordt. Dat mis ik hier en daarom spreekt de reeks foto's me niet aan.
Nog beter was, om de omgeving echt in de foto's te betrekken en je meer op het evenement te concentreren dan die portretten.

Het argument f/8 (of vergelijkbaar) te gebruiken omdat die het scherpste resultaat bij een lens behaald vind ik niets met fotograferen te maken hebben. Ten eerste, dat zie je alleen bij lab-testen en niet in real life. Ten tweede, dan ben je meer met proberen om een zo hoog mogelijke kwaliteit te krijgen dan een goede foto.
Diafragma, en dus scherptediepte, is een gereedschap waarmee je kunt spelen. Dat is nu net de truc en de kracht van fotograferen met een SLR.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Klinkt raar misschien maar ik ben blij met deze kritieken!!
Het zet me weer even op mijn plaats en het zal mij aanzetten tot verbeteringen in de toekomst!!
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Waarom klinkt dat raar? Als ik eerlijk ben baal ik ervan dat dat op dit forum geen gemeengoed (meer) is.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar