Android tablet

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
spreading
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 303
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2011 13:40
CONTACTCOLON

Aangezien ik zelf niet zo`n fan ben van Apple(vooral de prijs wat je betaald voor de hardware vind ik persoonlijk te veel), ben ik voor een Android tablet gegaan. Nu is mijn vraag na het doorlezen van het ipad topic of er forum leden zijn die hun Android tablet gebruiken om foto`s te laten zien of om foto`s in te bewerken, eventueel om zelfs als afstandsbediening te gebruiken(via een usb poort).


Zelf gebruik ik het fotoboek wat er standaard in zit wel eens, maar dat is het net niet helemaal...
Canon 500D, Canon 18-55mm kitlens, Canon 100mm f2,8 Macro L, Canon 50mm F1.8 II, Canon 70-200mm f4 L
http://www.wjdseegers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik heb zelf een Android tablet gebruikt(kan me het specifieke modelnummer niet herinneren), daarbij irriteerde ik me eraan dat ze out of the box probeerde een overvloed aan opties aan te bieden.
Nu is de gedachte daarachter wel leuk, maar dit ging in mijn geval wel ten koste aan de snelheid en soeplesse van de bediening tijdens het gebruik.
Daarnaast ervaar ik de menustructuur van de Android als onprettig omdat dit niet instinctief werkt. Helemaal toen ik nog eenmaal de iPad in me handen kreeg, de Android tablet ging nog net niet het raam uit :)
Voor een Android tablet die qua snelheid, kwaliteit van scherm en bediening een beetje in de buurt komt betaal je ook direct een vermogen(Bijv. de Motorola ranja)
Aangezien na de introductie van de iPad2 de iPad classic een heel stuk goedkoper is geworden zijn ze naar mijn mening zeker goed betaalbaar en evt. gebruikt ook veel te krijgen omdat er veel mensen upgraden.

Als je het hebt over de iPad dan spreekt iedereen over dezelfde tablet.
De "Android tablet" bestaat niet, maar een tablet voorzien van de Android wel.
Hierdoor heb je een enorm groot aanbod van diverse tablets met en nog groter aanbod aan diversiteit aan specificaties en prijsklasses waarop je Android kan draaien.
Gebruikerservaringen kunnen hierdoor behoorlijk uiteen lopen.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik heb een HTC met Android en gebruik de camera functie meer voor een registratie op een bepaalde loctie en voor de fun zoals de App de Retro camera.

Leuk hoor al die oude camera's in je telefoon.

Hier een paar voorbeelden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
spreading
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 303
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2011 13:40
CONTACTCOLON

Ik bedoel eigenlijk een Android 3 honeycomb tablet, deze werkt voor een tablet al beter dan de vorige versies.
Ervaringen lopen inderdaad uiteen, maar apps zijn voor iedere android tablet hetzelfde :wink:

Ik hoopte met dit topic een soort gelijke discussie over apps te krijgen als in het Ipad topic, elkaar helpen aan handige foto apps en tips geven aan elkaar voor het gebruiken van een tablet in combinatie met een camera.
Canon 500D, Canon 18-55mm kitlens, Canon 100mm f2,8 Macro L, Canon 50mm F1.8 II, Canon 70-200mm f4 L
http://www.wjdseegers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Nee niet iedere android tablet is hetzelfde en niet alle apps werken op alle android tablets. iedere fabrikant is vrij om zijn eigen versie van Android zo aan te passen aan de door hem geboden hardware.

Alleen snap ik niet waarom je fan van een bepaalde fabrikant moet zijn of niet. Kies de tablet die gewoon voor jou het beste werkt.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ik heb wel gemerkt dat als je eenmaal Apple hebt gehad het ontzettend lastig is om over te stappen. Ik heb twee weken geleden een SamSung Galaxy S2 getest voor mijn werk, maar was blij dat ik weer na twee weken over kon naar mijn iPhone. Hetzelfde zal werken voor een tablet. Ik (mijn vrouw) heeft een iPad en ik zou er niet aan moeten denken om een tablet te hebben waar je 1000 dingen kan instellen.

Maar ieder zijn keus natuurlijk...
Laatst gewijzigd door 1 op phd, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

phd schreefCOLONik zou er niet aan moeten denken om een tablet te hebben waar je 1000 dingen kan instellen.
\
Het waarste woord wat er in tijden over Apple versus Android wordt gezegd! (Al voel ik precies het omgekeerde ;).)
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

bramos_ditaljanos schreefCOLON
phd schreefCOLONik zou er niet aan moeten denken om een tablet te hebben waar je 1000 dingen kan instellen.
\
Het waarste woord wat er in tijden over Apple versus Android wordt gezegd! (Al voel ik precies het omgekeerde ;).)

Het is dus niet Apple vs Android. Dat zou namelijk betekenen dat iedere Android tablet er hetzelfde zou uitzien, hetzelfde zou reageren, identieke functionaliteit zou hebben als iedere andere Android tablet. En dat is dus niet zo.... Het is dus tientallen op details en hardware van elkaar verschillende Android tablets vs Apple.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

spreading schreefCOLON Zelf gebruik ik het fotoboek wat er standaard in zit wel eens, maar dat is het net niet helemaal...
Grappig dat je zelf al het antwoord geeft. En ik heb het ook al langs zien komen in de reacties: Apple werkt instinctief.
Natuurlijk betaal je relatief veel voor wat je krijgt (qua snelheid van de processor bijvoorbeeld), maar qua performance, werking, slimheid kom je toch niet onder Apple uit.
Maar sorry, dit topic ging over apps voor de Android, daar kan ik je helaas niet mee verder helpen :)

Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Ik heb ook wel eens aan een ipad gedacht en inderdaad over laten gaan omdat voor mij de prijs in verhouding tot wat ik er mee zou gaan doen te hoog is. Nu zit ik ook wel eens te kijken naar een android alternatief, maar wil je dezelfde schermkwaliteit of beter, dan betaal je ook hetzelfde of meer dan voor een ipad. De goedkope alternatieven hebben over het algemeen een lage schermresolutie van ook mindere kwaliteit.

De huidige ipad is voor mij net de ondergrens qua resolutie van het scherm.
Gebruikers-avatar
eosrookie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2009 09:58
CONTACTCOLON

Ik heb een iPad en een Android telefoon (milestone) maar vind de milestone toch echt wel een stuk prettiger werken. Dat 'intuïtieve' van de iPad gaat een beetje aan mij voorbij. Iets simpels als een homepage instellen op de browser heb ik voor de iPad echt moeten googlen terwijl ik dat op mijn milestone zo geregeld had. En zo kan ik nog wel een aantal voorbeelden noemen.

Ook heb ik een aantal (waaronder een Gallaxy tab) Android tablets mogen spelen en ja het is ruwer (iOS ziet er gelikter uit) maar het werkt voor mij echt fijner. Met Honeycomb (Android 3) heb ik nog niet lang genoeg kunnen spelen om daar echt een mening over te hebben maar het ziet er zeker al een stuk beter uit.

Het grootste voordeel van de iPad vind ik op dit moment toch nog de prijs. Als je een vergelijkbare Android tablet wil hebben als de iPad dan is de iPad prijs technisch gewoon erg gunstig. Daar staat wel tegenover dat bijna alles voor de iPad payware is en voor Android heb je veel gratis alternatieven.

Ook de afhankelijkheid van iTunes is mij op de iPad een doorn in het oog (wat een drama pakket is iTunes); maar gelukkig heb je dat maar heel weinig nodig en komt het in iOS 5 te vervallen.

Als je zelf wil ontwikkelen is een Android tablet ook toegankelijker. Dit heeft echter nog niet tot echt bruikbare fotografie apps geleid voor Android maar eerlijk gezegd ook nog niet voor iPad (IHMO). En dan bedoel ik met "bruikbaar" iets als Tethered shooting o.i.d.. Beiden hebben wel DoF calculators e.d. maar hoevaak sta je nu buiten en denk je 'gho, laat ik eens de DoF berekenen'?

De meest praktische toepassing die ik tot nu toe (i.r.t. fotografie) heb voor een tablet is toch portfolio en dan maakt een iPad of Android niets uit. Beiden zijn prima geschikt.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Itunes.... Dat gebruik ik alleen voor mijn ipad om mijn os te updaten, meer niet.
spreading
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 303
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2011 13:40
CONTACTCOLON

citizenjay81 schreefCOLON
spreading schreefCOLON Zelf gebruik ik het fotoboek wat er standaard in zit wel eens, maar dat is het net niet helemaal...
Grappig dat je zelf al het antwoord geeft
Het is net niet, omdat er geen raw in weergegevn kan worden en ik daar wel al mijn foto's in schiet en als ik bv 2 mappen in een andere map zet met foto's hij dit als 3 mappen weergeeft,das jammer maar verder werkt hij goed. Ik betwijfel of je dit bij apple wel meteen kan.
Over het fijner vinden werken van apple moet je niet mee aankomen, ik kan hier alles hetzelfde instellen, met widgets zelfs meer, dan op een ipad qua homescreens enz. Dat iemand het op een ipad beter vind werken en een ander op een android is gewoon persoonlijk.Voor mij werkt een android makkelijker, zowel als telefoon en tablet en ik heb zowel de iphone 3/3gs/4 en de ipad1/2 lang genoeg vast gehad om tot dezemening te komen :wink: zeker icm itunes, waardoor ik mijn ipod al niet meer gebruik. Maar dan word het een apple/android discussie en dan kan ik beter naar tweakers gaan. Ik wou alleen weten of er vergelijkbare apps of misschien betere/andere zijn die mensen mij of eventuele andere zou kunnen aanraden.

Hierboven word ook gezegd dat iedere faberikant zijn eigen software meeleverd, dat is waar, maar alle android3 tablets kunnen hetzelfde qua specs en qua apps. Het is zelfs zo dat alleen samsung een eige launcher heeft, timescape. HTC en de galacy tab 7 inch vallen op dit moment nog onder de grote telefoons qua software en qua specs.
Het enige wat het verschil is tussen bv een ranja, een galaxy 10.1 en de asus a500 is het design en een paar apps, de rest is het het normale android, zoals je dat op telefoons bijna nooit tegenkomt.
Canon 500D, Canon 18-55mm kitlens, Canon 100mm f2,8 Macro L, Canon 50mm F1.8 II, Canon 70-200mm f4 L
http://www.wjdseegers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Niet helemaal, ik heb een Samsung mini Galaxy op Android 2.2.1, Android 2.3 is al een tijd uit, maar ik moet op Samsung wachten op een door Samsung aangepaste versie van Android 2.3.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Samueldw
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2010 13:44

waarom niet wachten op de nieuwe tablets met windows 7 (phone/tablet editie)
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik wíst wel dat die kerel 'n Kaaskop was!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Kollie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2010 13:12

Nu de tablets met Android aan een inhaalslag bezig zijn zou het misschien leuk zijn hier fotogerelateerde tips voor tablets met Android te plaatsen en de Android/iOS discussie te laten voor wat het is. Iemand tips? Zelf heb ik al wel een aantal apps met RAW ondersteuning voorbij zien komen maar me er nog niet echt in verdiept.
Groeten Rolf.
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Zelf gebruik ik RAWdroid, gewoon om even snel wat RAW-bestanden te bekijken op 100%.
Gebruikers-avatar
Kollie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2010 13:12

JSnakes schreefCOLONZelf gebruik ik RAWdroid, gewoon om even snel wat RAW-bestanden te bekijken op 100%.
En hoe zet jij de bestanden op je tablet?
Groeten Rolf.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar