iPad Camera Connection Kit

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

In de zomer gaan we een rondreis maken en we nemen onze iPad mee. Ik vroeg me af of het mogelijk is om een externe 2,5" hdd aan te sluiten op de iPad Camera Connection Kit. De rede is dat ik de foto's op mijn digitale camera op de externe HDD wil zetten voor backup.

Hier iemand ervaring hiermee?

ps: ik ga niet jailbreaken oid.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Afhankelijk van welke iOS versie je hebt draaien. En hoe groot de hdd is. iOS kan als goed is overweg met partities van 32GB (of 64GB ?)

Tevens heeft de HDD een externe voeding nodig of deze moet minder dan 20 mA verbruiken.

De stroomsterkte die vanuit de USB-poort kan worden doorgegeven is verlaagd van 100 mA naar 20 mA. Dit is vanaf iOS versie 4.*.*

Met jailbreak word het overzetten van bestanden en bekijken wel stuk makkelijker. bv. iFile.

Ik zou een alternatieve oplossing proberen te zoeken in de vorm van een laptop/netbook ;-)
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Hier staat een uitleg hoe je dat kan doen:

http://time-more.com/ipad" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar je moet wel een jailbroken iPad hebben....
Anders is het niet mogelijk
Voor meer Circuitfoto's... kijk eens op www.circuitphoto.com
Bijverdienen met je [url=http://submit.shutterstock.com/?ref=277321]foto's[/url]?
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Jailbreken ga ik dus niet doen, eens kijken wat extra geheugenkaartjes gaan kosten :-)
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

werkt de camera connection kit eigenlijk ook op een iPhone? Die neem ik in elk geval mee en is al jailbroken, zou me wat nieuwe geheugenkaarten schelen als ik daarlangs een backup van mijn kaarten kan maken en naar een usb disk kan schrijven :)
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

bobeldijk schreefCOLONHier staat een uitleg hoe je dat kan doen:

http://time-more.com/ipad" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar je moet wel een jailbroken iPad hebben....
Anders is het niet mogelijk
Staat ook in dat je HDD een externe voeding nodig heeft. Zie eerdere reactie. na mijn weten is de max partitie grote 32GB of 64GB.

Zelf gebruik ik de iPad op vakanties al media center (films, lezen, muzie etc) Heb dan de content op een SD kaart staan en bekijk de content via iFile.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
Xtro
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2009 13:26

De foto's met de camera connection kit op je iPad zetten en daarna uploaden naar dropbox..
Je hebt dan wel een betaald account nodig en een internet verbinding ;-)
Een Canon camera en een aantal objectieven.. net zoals jullie ;-)
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Xtro schreefCOLONDe foto's met de camera connection kit op je iPad zetten en daarna uploaden naar dropbox..
Dropbox, ik heb mijn eigen dropbox (Synology) alleen de internet verbindingen in de hotels zullen wel niet van een goede snelheid zijn zodat ik elke dag ongeveer 4GB aan RAW kan oploaden.
Gebruikers-avatar
kokker
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2008 22:52
WoonplaatsCOLON Wateringen

phd schreefCOLONJailbreken ga ik dus niet doen, eens kijken wat extra geheugenkaartjes gaan kosten :-)
ben benieuwd wat de reden is om niet te jailbreaken..?
Canon 50D .. 24-105L .. 100mm 2.8L IS .. EF 70-300 .. Sigma 10-20 .. Canon 50mm 1.8 .. 430EXII
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Omdat ik alles liever orgineel hou. De tijd om te hacken en cracken ben ik voorbij...
FrozenTimes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2010 09:57

Je kunt altijd het originele IOS er weer op terugzetten. het is een hele kleine moeite en zelfs niet illegaal ;)
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

Ik denk dat ik gewoon net als vorig jaar mijn laptop maar weer meeneem.
Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

ebvandevechte schreefCOLONIk denk dat ik gewoon net als vorig jaar mijn laptop maar weer meeneem.
We gaan een rondreis maken dus ik wil minimaal aan spullen meenemen. De laptop die we hebben weegt meer dan de ipad, vandaar dat ik iets ander alternatief zocht.
moussiej
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2010 22:54

Misschien moet je gewoon een datatank halen van een paar honder GB?
Beginnen bij 150 euro ofzo. Die leest dan je CF kaarten rechtstreeks uit.
Feitelijk een externe HDD met een CF/SD poort
Gripped 7D | EF-S 17-55 F2.8 IS USM | EF 50 F1.8 | EF 70-200 F2.8 | Yongnuo YN-460-II | Unomat | Cactus V2s | Redged 423 + RT-1 | Monopod |
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Weet iemand hoe ik kan instellen dat de Ipad alleen de jpg's gekopieerd en niet de raw bestanden?
Dus van de camera naar de ipad toe.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
FrozenTimes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2010 09:57

Doet ie dat niet automatisch? Volgens mij kan ie namelijk helemaal niet met RAW's overweg. dus als je de foto's selecteert ziet ie alleen de jpegs .
Moet zeggen dat ik het nog niet geprobeerd heb hoor. Mijn CF card past namelijk niet in de ipad ;)
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Dat is niet erg, de connection kit bestaat uit 2 adapters en in de tweede kun je een kabel van je camera naar de ipad gebruiken. Tenzij je gebruik maakt van de vroege Canon/Kodak digitale EOSen die spreken aleen vuurdraadje.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

FrozenTimes schreefCOLONVolgens mij kan ie namelijk helemaal niet met RAW's overweg. dus als je de foto's selecteert ziet ie alleen de jpegs.
De iPad kan wel degelijk met RAW bestanden overweg.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

FrozenTimes schreefCOLONDoet ie dat niet automatisch? Volgens mij kan ie namelijk helemaal niet met RAW's overweg. dus als je de foto's selecteert ziet ie alleen de jpegs .
Moet zeggen dat ik het nog niet geprobeerd heb hoor. Mijn CF card past namelijk niet in de ipad ;)
Dat werkt prima. :mrgreen:
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar