op verzoek...DE stiefmoeder

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Ik krijg steeds maar commentaar dat ik foto`s maak van de zelfde mensen.
Ieder zijn eigen onderwerp natuurlijk dus deze keer weer mijn eigen vrouw.
Weer met bouwlampen maar met de nieuwe camera.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

1

19939

2

19940

3

19941

Bedankt voor het kijken !
Laatst gewijzigd door 1 op blubber, in totaal 16 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Bij foto 1 vind ik het storend kijken met het element ervoor.

De foto's zouden een stuk helderder mogen de belichting is wat vlak .

De foto's kijken wel prettig weg op nr 1 na dan,

Hoop dat je er wat aan hebt en snapt wat ik bedoel ?

mvg,
Boss Hogg
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Bij foto 1 vond ik het doorkijkje wel leuk omdat het een deel van het bed is en je dan aandacht trekt naar de decollete.
Dat ze wat vlak zijn komt door de bewerking maar zo vond ik ze wel wat hebben.
De orginele foto`s zijn een stuk frisser van kleur maar daardor worden ze wat mij betreft wat onrustig.
Dit kijkt een stuk rustiger vandaar de bewerking.
Dank je voor de reactie....ik kan er zeker wat mee.
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Ik vind de bewerking mooi zacht maar kan niet goed zijn of de foto's wel lekker scherp zijn. Ik snap het doorkijkje op 1 maar vind het met die balk middendoor toch wat storend. De pose daarbij vind ik ook niet echt ontspannend ogen.
Foto 3 vind ik de beste, net wat persoonlijker, een blik die meer pakt.

PS: is geen 18+ deze post volgens EOS richtlijnen moet er dan wat zichtbaar zijn (effe ter zijde)
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Hoi "blubber" (wat een maffe nickname)
Ik ga streng zijn hoor:
Je hebt een mooie vrouw en ze heeft ook een heel leuk setje aan.
Toch zijn de foto's (mi) niet erg flatteus.
Ik denk dat je meteen bent gaan zoeken naar ideeen, invalshoeken ed, terwijl je het misschien iets soberder had gekund.

Foto1 bv hinkt bv voor mij op te veel gedachtes: je wil een doorkijkje, waar je wel meteen naar toegetrokken wordt. maar verder is dit niet mooi belicht en haar borsten zijn een beetje samengedrukt op het kussen: het voorste element: bed, kussen, bh balijnen: erg onrustig allemaal. Verder valt het meeste licht bij je vrouw op haar wangetjes en niet op haar ogen, je had misschien de bouwlampen een tikje kunnen verplaatsen. Tenslotte zie je daarmee goed hoe het licht valt.
foto 2: vind ik best okee. De bedrand voor stoort toch wel en had ik weggelaten, je ziet het achter toch weer terug. Verder past het horloge mi niet zo goed bij dit moment.
foto 3: aparte uitsnede, maar hier vind ik haar gezicht niet zo lekker uit de verf komen: dat grote witte kussenstuk ervoor, mm.

Weet niet of je het met alles eens bent, maar dat hoeft ook niet, daar hebben we tenslotte forums voor: om van elkaar te leren 8)
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

@ E7picture: De foto`s zijn zeker wel scherp.
ik heb de foto in een laag gekopieerd en deze vervaagd d.m.v. het gausiaans effect.
Deze heb ik er vervolgens 40% door laten schijnen.
Waarschijnlijk is dit dan iets te veel heowel als je de foto groot bekijkt het een heel dromerig effect geeft wat ik juist zo mooi vond.
Dat de blik soms niet zo spannend is klopt hoor... het is ook geen proffesioneel model maar ik vond dat ze het geweldig deed.
Dank je voor de reactie.

@ pp: Dank je voor de reactie.
Allemaal heel erg bruikbare tips die ik de volgende keer zeker mee ga nemen.
Voor mij was het de eerste keer dat het naar mijn zin was dus ik was er heel blij mee.
Nu ik die tips van jou krijg zie ik dat het zeker beter kan.
Het zijn de puntjes op de i en natuurlijk sommige dingen zijn een kwestie van smaak.
Maar ik kan er zeker wat mee...dank je !
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Hoi blubber,

Ik heb het woord spannend niet gebruikt hoor, ik schreef "niet ontspannend". Misschien dat je met een dergelijke bewerking beter in die laag toch een masker kan aanbrengen en dan enkel en alleen de ogen zodat deze wel de oorspronkelijk scherpte houden.

Nieuw puntje: ik zou haar het bandje even af hebben laten doen wat je op foto 2 ziet.

Ik ben het even niet eens met PP wbt foto 3. Ik snap zijn punten wel maar hier kijkt ze het mooiste naar mijn mening. Wellicht stoort kussen iets maar ik vind het niet zo heel erg.


Complimenten aan het model hoor, absoluut.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Ik heb altijd commentaar als iemand nog een horloge aan heeft....nu trap ik er zelf in ha ha.
Zat punten om te verbeteren.
Ik zal je tekst voortaan beter lezen...ze was inderdaad niet echt ontspannen omdat het ook vaar haar de ...tweede keer was...

Komt goed, ik heb net een afspraak gemaakt met een nieuw model..er komt schot in de zaak.
dank je voor de reactie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar