Wouter Hamel tijdens Big Rivers Dordrecht

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

Afgelopen vrijdag ging Big Rivers van start in Dordrecht. 80 bands in 3 dagen over 9 podia verdeeld. Grotere namen als Wouter Hamel, Candye Kane, Flavium, VOF de Kunst en Loïs Lane afgewisseld met lokale en regionale bands en artiesten. Toevallig moest ik weer fotograferen :D
In totaal 2 dagen aan de slag geweest, alleen zaterdag had ik (helaas....) verplichtingen elders.
Bijgaand dus de selectie mbt Wouter Hamel en band. Overigens: wereldoptreden! Het was aan het einde van de middag, bikkelhard (tegen)licht. Ben benieuwd naar jullie op- en aanmerkingen!

1

20066

2

20067

3

20068

4

20069

5

20070

6

20071

Alvast bedankt voor't kijken!
Gr, Jan Piet
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

1) hier is deze wel erg op de microfoon.. maar hier viel niets aan te doen (opzicht stoort het mij niet op 't moment)
2) opzicht leuke overzichts foto.. maar jammer dat de drummer er niet meer oppaste..
3) goeie foto! (alleen toch misschien toch wel beetje jammer dat die net knippert met zijn ogen..)
4) ook weet 'n goeie foto maar niet top! (de linker z'n elleboog staat er NET niet helemaal op..)
5) misschien iets meer aan de linker kant.. (en jammer van de hand/arm aan de rechterkant.. maar daar kun je niet veel aan doen)
6) jaaah goed (hoewel ik hem ook iets meer aan de rechterkant had gegeven.. zodat het instrument er geheel opstaat in de breedte)
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

lastig om hier iets over te zeggen.
Aller eerst vind ik dat je knap bent om gegaan met de omstandigheden. Ziet er niet makkelijk uit. het is ook een afwisselende serie en dat is prettig.
#1 ik vind de compo niet zo fijn. Anders dan Billie, denk ik dat je wel iets een ade microfoon kunt doen. gewoon wachten totdat ie zijn hoofd er vanaf beweegt. Anderzijds echt storend vind ik het niet in deze setting
#2 altijd goed van achteruit op het publiek. Iet6s meer publiek en iets minder boom en piano had wellicht een spannender plaatje op geleverd.
#3 netjes
#4 prima
#5 ik mis een beetje contact, daardoor wat "saai"
#6 gaaf moment, maar is ie wel scherp? hij lijkt wat soft.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

@ Billie
Allereerst bedankt voor je reactie!
#1 Dicht op de microfoon, maar tenminste kunnen inflitsen met 2 stops onderbelichting en zo toch resultaat kunnen maken. Wouter blijkt iemand te zijn die óf dicht op de microfoon staat of achter het podium ongeveer afloopt.
#2 Was al blij dat ik er op paste, het podium was klein met geluidstechnicus, piano keyboard en drums. 1 stap naar voren en ik zat tussen de drumsticks, 1 stap naar achteren en ik stond op de unit van de geluids / licht technicus... Qua compositie heb je gelijk, maar het ging vooral om het publiek dat afkwam op Wouter.
#3 Da's niet knipperen maar in opperste concentratie spelen...
#4 Tja
#5 Je hebt gelijk
#6 Nee, bewuste keuze van mij.

@ mmk
Bedankt, het was een uitdaging zullen we maar zeggen. Eerlijk gezegd ben ik wel tevreden over t eind resultaat.
#1 Inderdaad ook mijn grote irritatie microfoons die er vaak nét voor zitten. Wachten, mikken en klikken. Maar zoals ik al aangaf: lastig bij Wouter.
#2 Helemaal met je eens, maar er was geen plek op 't podium. 50 cm naar voren en ik zat tussen de drumsticks en kwastjes, 1 naar achteren en de geluids / lichtman lag beneden en ik boven op zijn unit. En die piano was flink lomp op dat podium....
#5 Ik begrijp je punt, maar wilde een foto van de percussionist / drummer toevoegen voor de recensie waar deze foto's voor zijn. Spannend inderdaad niet, maar verder stond de beste man vanaf de voorzijde verscholen achter een grote piano en de speakers op t podium.
#6 Hij is zeker scherp, maar naar mijn idee is het meer een belichting die dit veroorzaakt? Heb nog getwijfeld om de microfoon weg te klonen maar deze toch maar gelaten.

Nogmaals bedankt voor je wederom heldere kritieken!
Gr, Jan Piet
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar