Mijn eerste macro foto's

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Vorige week heb ik een nieuwe macro lens gekocht, zie hier mijn eerste foto's.
Foto's zijn gemaakt met de 7D en de nieuwe Canon EF 100mm f2.8L Macro IS USM.



Foto 1
Afbeelding




Foto 2
Afbeelding




Foto 3
Afbeelding




Foto 4
Afbeelding




Foto 5
Afbeelding





Foto 6
Afbeelding




Foto 7
Afbeelding




Foto 8
Afbeelding




Foto 9
Afbeelding




Foto 10
Afbeelding



Foto 11
Afbeelding
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een goed begin zeg, dat beloofd nog wat voor de toekomst...... :shock:

Het zijn er iets te veel om ze allemaal te bespreken maar over het algemeen staan de insecten er mooi en goed scherp op.
Enkele staan misschien wel wat centraal en zou wat schuiven met de compositie en beeldvulling een nog beter resultaat geven, maar over het algemeen mag je best tevreden zijn vind ik. :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

ik begrijp dat dit de eerste keer is? :|

ik ga hopelijk nog veel Macro foto's van jou zien! :D
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Een veelbelovende start op macrogebied :o
Ik zie dat je bij veel foto's geflitst hebt, met name bij 6 - 7 - 8 en 11 is dit te zien.
Waarmee en waarom doe je dit ?
Foto 4 en vooral 9 (jammer van de 'halve' sprieten)vind ik erg goed :)
Oh ja, uit de losse hand of statief gebruikt ?

Jan
Canon materiaal
josephine100
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 21:11

Mooie foto's! Ik vind foto 4 en foto 8 erg mooi! Foto 2 vind ik wat minder omdat het insect niet zo goed in beeld is (de knop waar hij op zit is erg groot en voor een deel onscherp zichtbaar waardoor het naar mijn mening afleid). Mag ik misschien vragen waarom je bij foto 10 het blad z/w gemaakt hebt? Dit kan mooi zijn op een foto maar in dit geval zie je de reflectie van het groene blad nog erg goed terug in het lieveheersbeestje.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik ga mee in het hierbovenstaande. Erg goed voor het begin, maar idd het flitsen viel mij als niet macro fotograaf enorm op. Ik vermoed dat je net als op je AVATAR met een omnibounce recht op het doel flitst. Ik zou een witte speel kaart of iets gelijks met een post elastiek vast maken op je flitser en dan je flitser schuin omhoog. Of als je een Metz of Canon 580EX hebt het witte kaartje eruit trekken. Rechtuit flitsen met een omnibounce is niet zachter licht :) Maar bij mij is dat witte uitsteek kaartje voldoene om zonder bounce en zounder bounce oppervlak net genoeg strooilicht naar voren te stralen, waardoor je wel meer licht hebt maar niet van die harde vierkanten. En die omnibounce alleen binnen gebruiken als je een oppervlak hebt om te bounce en buiten niet gebruiken. Verder zou je je flitscompensatie iets kunnen terugdraaien naar -1/3 of - 2/3 en je ISO omhoog.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Als dit je eerste macro foto's zijn hou ik mij aanbevolen voor toekomstig werk.. :)
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Haroldvdb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2692
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007 18:41
CONTACTCOLON

Complimenten hoor voor deze eerste reeks van je!

Gr. Harold
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Mooi! Met nummer 9 als mijn fovoriet.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

@ Billie, ja dit is de eerste keer dat ik macro foto's maak. deze lens heb ik vorige week gekocht bij cameranu. normaal gesproken doe ik veel aan sportfotografie en met name motocross. zie de link hieronder.
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 50&t=91634" onclick="window.open(this.href);return false;


@ Jumper, ik ben nog van alles aan het proberen vandaar dat ik soms flits en soms niet, ik gebruik de 580EX II.
De eerste foto's deed ik uit losse hand maar kwam er snel achter dat het met statief beter gaat.



@ Josephine, ik vond het wel leuk om de lieveheersbeestje zo te bewerken, en ik had idd ook al gezien dat de kleur groen weer te zien was in het beestje, dit komt omdat er nog een blad boven zat waar de zon op scheen.


@ Jvanarkel, ik gebruik de canon 580 en had er tot nu toe idd een omnibounce op zitten, vanavond weer wat foto's gemaakt en zoals jij zij met het witte kaartje er uit, dit werkt idd prima.
Ik werk vaak met flitscompensatie en heb dat ook bij deze foto's gebruikt.
Bedankt voor de tips en neem dit zeker mee :)


@ Harmr, zoals je hierboven kunt lezen zijn dit idd mijn eerste macro foto's.
Ik fotografeer nu 4 jaar en met name sport tot mijn vriendin laatst een keer tegen me zij probeer ook eens macro fotografie, en moet eerlijke toegeven dat voor ik deze lens kocht dacht van het is niks voor mij maar ik vind het super leuk om te doen.


Iedereen nog bedankt voor de complimenten :wink:


Meer foto's zijn te zien op mijn website http://www.kdj-fotografie.nl/2011/07/macrofotografie/" onclick="window.open(this.href);return false;
mpke
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 999
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2007 10:58
CONTACTCOLON

Zeker geen slechte start! Misschien een tip, maak je reeks volgende keer wat korter, dan is het gemakkelijker om goed te kunnen beoordelen ;).
Allemaal niet mis, behalve nummer 11, daar ben ik niet zo'n fan van. Is er bij deze geflitst geweest?
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Een goed begin is het halve werk.....
In dit geval hoef je niet veel meer aan je kunsten te werken ;)
Hele mooie serie!!
Foto 9 springt eruit voor mij :D

Groet,

Danny
Kiwi says hi!
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

mpke schreefCOLONZeker geen slechte start! Misschien een tip, maak je reeks volgende keer wat korter, dan is het gemakkelijker om goed te kunnen beoordelen ;).
Allemaal niet mis, behalve nummer 11, daar ben ik niet zo'n fan van. Is er bij deze geflitst geweest?
Ja bij 11 is geflitst.
Normaal hou ik er ook niet van om zoveel foto's te plaatsen, vind het bij de anderen dan ook moeilijk om dan commentaar te geven maar ik was te enthousiast
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Erg mooi! Zeker voor een eerstekeer!!!!!!! :D :D

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Niwrad
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2008 16:44
WoonplaatsCOLON Geraardsbergen (Moerbeke)
CONTACTCOLON

Knap macrodebuut!
Het is perfect mogelijk om al deze foto's zonder statief te maken, zeker met jouw lens. Gewoon een kwestie van oefenen. Loont de moeite!

Groet,

Gabriël
Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Niwrad schreefCOLONKnap macrodebuut!
Het is perfect mogelijk om al deze foto's zonder statief te maken, zeker met jouw lens. Gewoon een kwestie van oefenen. Loont de moeite!

Groet,

Gabriël

Ik heb ook al enkele foto's gemaakt zonder statief maar tot nu toe ook nog niet echt windstil weer gehad.

Hier nog een klein filmpje die ik vorige heb gemaakt, niet heel bijzonder maar toch kliklik

En zo het filmpje gemaakt klikklik
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar