Welke fototas voor 5D, 24-70 en 70-200 tijdens wandeling??

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Maikel77
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 28 Jul 2011 12:14

Dag,

Wat zijn de meest geschikte fototassen voor een 5D met de 24-70 L F2.8 erop, een 70-200 L F2.8 (liefst met zonnekap d'r op!), een 430 EXII flitser en liefst nog een vakje voor twee filters, GSM, beurs etc. Als het mogelijk is om de 70-200 L F2.8 op de body te laten zitten (graag weer met zonnekap d'r op) is dit een pre...

De bedoeling is dat ik met die tas een dag kan wandelen in stad of natuur.
Ik heb in wat winkels gekeken maar omdat de 70-200 nog op mijn verlanglijstje staat, kan ik niet goed inschatten wat de beste tas is. Een slingshot zou makkelijk zijn, maar volgens mij te klein

Iemand ervaring met de
- Lowe Pro 200 AW of de 250 AW. http://www.guusverschuren.nl/foto-video ... 0-aw-sepia" onclick="window.open(this.href);return false;
- Crumpler company gigolo 9500. http://www.digicamshop.nl/product/79608 ... 3-004.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Fijne tas maar volgens mij te klein....
- Kata sling backpack 123-G0 30. http://www.kata-bags.com/product.asp?Ve ... p_Id=19769" onclick="window.open(this.href);return false;
- een andere tas...........
Fotografeer altijd met een glimlach!
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Heeeel persoonlijk. Ik heb zelf een slingshot en ben er tevreden over.
AlbertVos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2011 18:51
WoonplaatsCOLON Bergentheim

Ik heb de Lowepro fastpack 200, met daarin de Canon eos1100 met lens 25-250 incl. zonnekap. Dan heb ik nog enkele vakjes over voor de 18/55 lens, oplader. Meer heb ik er niet inzitten, maar houdt dan nog ruimte over. Handig is de zij ingang v.d. tas. Bovenvak heb ik in gebruik als we op pad gaan voor autopapieren, radio, TomTom, portefeuilles etc. Ook handig is het zijvak met elastiek-trekkoord voor enkele flesjes water of iets dergelijks.
Canon EOS1100D, EF-S 18-55mm f/3,5-5,6 IS, EF-S 55-250mm f4-5,6 IS, EF 50mm f/1.8 II, Velbon Sherpa 200R, Speedlite 430exII
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Mijn voorkeur gaat uit naar een rugtas ipv een schoudertas.
Ik gebruik een Flipside 300 waar de camera met de 70-200 mooi inpast. En je hebt nog ruimte om extra lenzen mee te nemen. De opening zit tegen je rug aan, Zodat ze niet zomaar spullen uit je tas kunnen halen.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik dacht uit je andere topic te zien dat je voor de F4-variant ging?

Hoe dan ook, de eerste tas die je noemt heb ik in mijn bezit. Kan je meteen al vertellen dat het enige verschil tussen de Classified 200AW en 250AW de aanwezigheid van een laptopvak is. Als je die niet van plan bent mee te nemen (mijn 15.6" HP EliteBook gaat er nét in) zou ik dus voor de 200AW gaan.

Echter, misschien volstaat 'n maatje kleiner ook: dit grootste model is namelijk 'n flinke tas. Body met aangekoppelde lenzen gaat sowieso, in geval van de 24-70 zeker ook met zonnekap, 70-200 weet ik niet zeker (kan zo wel even met mijn 70-200 F4 en 400D proberen). Zonder body en met zonnekap moet wel lukken. Zelfs met flitser, filters en andere meuk hou je nog flink wat ruimte over (denk 'n gat ter grootte van 'n 300 F4 of 100-400).

Een andere optie is een SlingShot. Dat die per definitie te klein zijn is in ieder geval niet waar. Mijn Lowepro SlingShot 300AW slikt ongeveer hetzelfde als de Classified 250AW, exclusief de laptop. Wél is het zo dat de Classified minder problemen heeft met langere objectieven. Aangekoppeld kan je 70-200 en body (zonder zonnekap) prima in de genoemde SlingShot, maar of dat afgekoppeld ook nog lukt is 'n vraag. Daarnaast is 'n nadeel aan de SlingShot-serie dat ze minder geschikt zijn om tot de nok vol te laden. De tassen kunnen het prima hebben, daar niet van, maar je rug na verloop van tijd wat minder.

Overigens, mocht je volgende week zaterdag (voorlopige datum) niets te doen hebben en geen grote vliegtuigen-hater bent: als alles doorgaat is er dan weer 'n flinke groep op Schiphol te vinden. Kun je het e.e.a. even uitproberen/voelen ;). Genoeg tassen, en genoeg 70-200's om mee te experimenteren, denk ik.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

een tas is erg persoonlijk, de een heeft de voorkeur aan een slingshot, mij lijkt dit helemaal niks, de ander weer aan een reportagetas.
Wat belangrijk is, is dat je een tas aanschaft die op de groei gekocht gaat worden, dus ruimte voor eventueel een uitbreiding wat geheid gaat komen.

Heb zelf een aantal tassen :

een samsonite Trekking rugtas, hier kan ik een 1D of een gripped 5D met een 24-105 of een 70-200 (2.8 uitvoering), 17-40 en nog een flitser en of klein objectiefje.

Een Crumpler Daily 390, hier kan een 1D in, 24-105 erop, 70-200 ernaast (of erop), flister

Een Crumpelr Daily 750, hier kan een 1D plus 24-105, body 5D, 17-40, 70-200, flitser, laptopje of IPADje, etc..

Een samsonite 750, hier kan mijn volledige onderschrift in, maar is daarna niet echt mobiel meer, gebruik deze om alles netjes in op te bergen of als ik een reportage heb waarbij ik de tas neer kan zetten.

Dus voor elk tripje/doeleind een andere tas, ook gebruik ik soms een doodgewone stevige rugtas, alwaar ik een paar lenzen kan stoppen (al mijn lenzen zijn voorzien van buidels, krijg je gratis erbij, dus goed beschermd) en al het andere wat ik denk nodig te hebben, een fototas is leuk, maar soms belachelijk duur en een stevige rugtas geeft vaak een voldoende bescherming voor als ik bv een beetje rond ga kijken in een bos, tevens kan ik in deze tas dan ook nog wat ander spul in kwijt, zoals een flesje drinken, wat eten, eventueel vuilniszak om op te gaan zitten in het bos, dus kijk ook gewoon eens bij normale rugtassen, kosten vaak een schijntje in vergelijking met een fototas en geven ook voldoende bescherming voor sommige trips, tevens niet gelijk opvallend als fototas.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

@ Closeshooter: Normaal ben ik het helemaal eens met je tweede opmerking, maar aangezien de TS aangeeft een tas te zoeken waarmee 'ie 'n dag de hort op kan zou ik juist niet te veel naar uitbreidingen kijken. Een Vertex 300AW, om maar 'ns 'n zijstraat te noemen, biedt heel veel ruimte voor uitbreiding, maar is absoluut over-the-top voor 'n dagje de stad in.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

klopt, maar hoe vaak gebeurt het niet dat je even een andere lens erbij neemt of een net grotere flitser en plotsklaps past je tas niet meer en moet je keuze's gaan maken om iets thuis te laten, dus ik geef altijd als advies een net iets te grote tas te kopen, lucht weegt nl niets als je dit extra mee moet nemen en een iets grotere tas weegt haast net zoveel als een iets kleinere tas.
Fotograferen is kijken niet klikken.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ik heb in mijn Lowepro Slingshot trouwens dit zitten:

Canon 50D, 24-105, 10-22, 60mm macro en heb nog ruimte over voor de zonnekap van de hele collectie. in het bovenste vak past nog mijn MR 14 ringflitser.
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Welke maat heb je? Zo te zien de 202AW?
Gebruikers-avatar
BartvA
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2010 20:05
WoonplaatsCOLON Vinkeveen

Zelf heb ik een naneau pro k3l tas heerlijke tas waar precies wat in past voor een wandeling ook een regenjas eten en drinken en een satief kan er ook mooi aan bevestigd worden.

Voor mij geen andere tas die precies mee kan nemen wat ik nodig heb voor een dagje weg.

Groet Bart
Why Nikon When you can Canon.

Genoeg spulletjes volgens veel mensen... Al ben ik het daar lekker niet mee eens :D.
Simyvonne
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2011 15:45
WoonplaatsCOLON Tilburg

Ik heb rugtas, een tamrac expedition. Heb best even moeten zoeken in welke tas mijn de 70-200 L F2.8 op de body(7d) met zonnekap in kon.
De meeste tassen waren te klein en in deze paste het precies. heb dan ook nog ruimte om eventueel andere lenzen en of flitser mee te nemen.
Maak vaak lange wandelingen met de honden en dan gaat deze tas altijd mee.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

sprokeq schreefCOLONWelke maat heb je? Zo te zien de 202AW?
Jep, de 202 AW, erg tevreden over en kan er zonder probleem 10 kilometer (en zelfs nog verder) mee lopen zonder centje pijn.
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

Een schoudertas is een actietas. Maar, waar ga je en schoudertas vinden waar de lengte van een 5D met 70-200 en zonnekap (ik neem aan alles gemonteerd en schietklaar) in past ? Dat wordt een lang ding zoals Delsey ODC25 , KATA SB907 of Naneu 400. Denk daarbij aan je rug.....
Een rugtas is een transporter. Er zijn meerdere modellen waar een lang (C)kanon schietklaar in past. Kijk eens naar ThinkTank Streetwalker (Pro).
Gebruikers-avatar
Maikel77
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 28 Jul 2011 12:14

bramos_ditaljanos schreefCOLONIk dacht uit je andere topic te zien dat je voor de F4-variant ging?
Sommige mensen zien ook alles :D Ik ga waarschijnlijk voor de F4 variant, maar ik wil m'n tas toch op de groei kopen. Mocht ik ooit besluiten om de 70-200 MkII aan te schaffen, dan wil ik niet een nieuwe tas kopen. En sowieso heb ik hem liever wat ruimer. Just in case..

Ik ben nieuwsgierig of je makkelijk langere stukken (zeg 10 km) met de classiefied 200AW tas kunt lopen?

De Lowepro slingshot 300 AW zal ik zeker eens gaan bekijken.
bramos_ditaljanos schreefCOLONOverigens, mocht je volgende week zaterdag (voorlopige datum) niets te doen hebben en geen grote vliegtuigen-hater bent: als alles doorgaat is er dan weer 'n flinke groep op Schiphol te vinden. Kun je het e.e.a. even uitproberen/voelen ;). Genoeg tassen, en genoeg 70-200's om mee te experimenteren, denk ik.
Bedankt voor het aanbod. Maar zondag rijd ik naar de Pyreneen, dus Schiphol wordt een beetje lastig.
Fotografeer altijd met een glimlach!
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Denk dat het met die langere wandelingen wel goedkomt. Er zit sowieso een extra strap bij (gaat van één onderhoek van de tas naar de band) die de boel wat steviger op je lichaam houdt. Het gewicht van een 5D, 70-200 en 24-70 (+ klein spul) zal in de tas ook wel meevallen, denk ik.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

daar is ie weer......Ik heb dit al in meerdere tassen topics gemeld dus als ik te veel in herhaling val hoor ik het wel. :D

Ik ben in het bezit geweest van meerdere tassen en zo ook de slingbag (200aw) van lowe. Deze vond ik niet prettig dragen (toen nog met een 400d met kitlens en een 70-300 zoom). Heb nu een Kata 3n1-20 (met 40D en 3 lenzen, flitser etc) en dat draagt veel fijner. Het mooie van deze slingbag is dat je er ook een rugzak van kan maken en zo heb je het beste van 2 werelden. Sling als je spullen snel paraat willen hebben en rugzak voor meer comfort op langere tochten. De banden van Kata zijn vele malen degelijker dan die van Lowe is mijn mening.

Iets op de groei kopen kan geen kwaad maar als je een lowe of kata aanschaft kan je deze later weer goed kwijt op marktplaats met weinig verlies. (ik heb al twee keer een 2e hands aangeschafte tas met winst verkocht :) )

Succes met je keuze

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Maikel77
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 28 Jul 2011 12:14

Ik heb de tassen nog eens bekeken in de winkel.
De keuze is nu nog tussen de Lowe pro Classified 200AW en de Kata 3N1-30 (of de basisuitvoering 123-Go 30).
De Lowepro is echt een mooie fijne tas. Heeft ook minder foto-tas uitstraling. Is wel geen slingshot maar wandelt toch plezierig (ieg wat betreft de 30 meter in de winkel ;-) )
De kata met zijn dubbele slings lijkt me de beste wandeltas als je gaat hiken.

@Rijk: Weet jij wat het verschil is tussen de Kata 3N1-30 en de 'basisuitvoering' 123-Go 30. Ze hebben dezelfde afmetingen, de eerste is iets zwaarder en is modi-vers compatible (los verkrijgbaar) (zie http://www.kata-bags.com/product.asp?Ve ... o&p_Id=433" onclick="window.open(this.href);return false;). Maar bij de 123-Go 30 kun je ook een modi vers kit S10 en S20 kopen. Ik zie eigenlijk geen duidelijke verschillen, behalve de 34 euro prijsverschil in het voordeel van de één,twee drie en gáán tas....
Fotografeer altijd met een glimlach!
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

En denk dat je van die Lowe pro Classified 200AW spijt gaat krijgen als je grote aftanden gaat afleggen, maar ieder zijn keus uiteraard.
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Wat dacht je van deze: :wink:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 20&t=95330" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar