Kymberley by E7picture @ studio Martinus (deels 18+)

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Naar aanleiding van een van mijn eerdere postings in gesprek met "Martinus" (Martijn) gekomen. Het geprek ging logischerwijs over fotografie en dan mn over dingen anders doen dan dat je (ik in dit geval) doorgaans doet. Afgelopen zaterdag dus afgereisd naar Noord-Holland om samen met Martijn het model Kymberley in verschillende settings te fotograferen. Wat een ruimte is er daar beschikbaar en wat een mogelijkheden.

Kortom alle ingediënten voor een super dagje en samen met Martijn een boel geprobeerd. Hier mooi wat extra op kunnen steken van de expertise van hem (nogmaals dank). Uiteindelijk ben ik zelf ook nog eens wat aan het (extremere) bewerken geslagen. Ben benieuwd naar de reacties.

1.

21356

2.

21360

3.

21359

4.

21358

5.

21357

6a.

21353

En deze twee zijn gebaseerd op de sfeer in de film Sin City

6b.

21354

6c.

21355

Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Nice pics !
en altijd leukzo'n kans!

nr 2 en 5 favoriet voor mij. 2 vanwege de lekker toegepaste dof en algehele beeldvulling.
En 5 vanwege de uitstaling in combinatie met de compo. Alleen jammer dat het kader in de spiegeling puntje van de kraag doorsnijdt.

1 had van mij in zijn geheel iets meer licht mogen hebben en bij 6a had ik graag iets meer licht op haar gezicht gezien.
4 was vermoedelijker nog krachtiger geweest als hij rechtsboven net wat ruimer gekaderd was.

Allemaal niet echt schokkende puntjes hoor en verm. deels ook persoonlijke voorkeur.
Maar in zijn geheel mag je van mij vaker buiten je standaard kader fotograferen... ;<)
Laatst gewijzigd door 1 op Frank64, in totaal 16 keer gewijzigd.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Kenji
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 394
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2007 11:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Foto 4 vind ik persoonlijk super. Die zou ik zo in 90x130 boven m'n bank in de huiskamer willen hebben!!
EOS 50D ~ Sigma 10-20mm HSM ~ Canon 15-85mm IS USM ~ Canon 17-55 IS USM ~ Canon 70-200 f2.8 L USM
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

WOOOOOW, echt heel mooi. Waar halen jullie toch altijd die modellen vandaan?
Ik wil mij ook best meer verdiepen in model/portretfotografie maar ik ken ze niet. :(
4,5 en 6 GEWELDIG. Vooral 6c vind ik qua bewerking heel mooi, lekker duister.
Je mag vaker naar NH afreizen, graag zelfs. :)
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Gaaf, erg mooi! Nummer 3 doet me het minst, 4 zou ze inderdaad nog iets ruimer gekaderd mogen zitten, nu zit ze zo in de kaders opgesloten..
6a ook erg mooi, alleen jammer dat de druppels omhoog vallen ;)
4 en 5 zijn mijn favorieten.. als het nog zou kunnen dan bij 5 net iets meer van de spiegeling nog... zodat haar hand en puntje van de kraag net helemaal opstaan. Maar goed... het zijn gewoon topplaten!
Gebruikers-avatar
Wietje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009 20:12
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Voor mij 2, 4 en 5... hele mooie foto's! Foto 5 was nog mooier geweest als het iets meer uitgekaderd zou zijn.

Twee 'kritiek puntjes' bij foto 6:
Was het inflitsen beter geweest als het op tweede gordijn ingesteld zou staan in verband met de 'vallende druppels'?

Ik moest even kijken naar haar houding / borstpartij... nu lijkt net door de stand van haar schouder alsof ze een derde borst of iets dergelijks heeft....

Groetjes,
Wietje
Can I click it..... Yes I can[on]! ;-)
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Wietje schreefCOLON Twee 'kritiek puntjes' bij foto 6:
Was het inflitsen beter geweest als het op tweede gordijn ingesteld zou staan in verband met de 'vallende druppels'?
Volgens mij is dat niet mogelijk met studioflitsers.. Met een 580/430 etc zou dat inderdaad de oplossing zijn hiervoor, maar ik heb me ook al even af zitten te vragen hoe je dat in een studio omgeving zou kunnen voorkomen?
Gebruikers-avatar
Wietje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009 20:12
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

@ Rocker:
Daar heb je gelijk in! Het was ook het eerste in mijn op kwam. Uiteraard ben ik wel heel erg benieuwd hoe je met studioflitsers het op zou kunnen lossen (dit voor mijn eigen leercurve :mrgreen: ).
Can I click it..... Yes I can[on]! ;-)
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Geweldig mooie foto's!!! Ik zou de studio wel eens willen zien hoe deze er uit ziet om dit soort foto's te maken.
Foto 6 vind ik een beetje vreemd, ik kan maar niet zien wat het lichaamsdeel onder haar linkerschouder is... Of is dit een weerspiegeling?
Foto 2, 4 en vijf zijn mijn favorieten.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

@Dianawoman: Een borst?

Je hebt jezelf overtroffen kerel! Erg mooie platen! Ik heb genoten! De mierendingetjes zijn al gezegd dus die ga ik niet herhalen. 6 valt voor mij wel af want ik heb een hekel aan omhoog vallende druppels. Voor de rest uiteraard een uitstekende plaat. :wink:
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

:mrgreen: Ik heb eens beter gekeken en ik zie er nu inderdaad een borst in :oops: Tsja ik bekijk ook meestal de mannen van top tot teen en niet de vrouwen Afbeelding
Maar de foto's blijven geweldig mooi!
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Dianawoman schreefCOLON:mrgreen: Ik heb eens beter gekeken en ik zie er nu inderdaad een borst in :oops: Tsja ik bekijk ook meestal de mannen van top tot teen en niet de vrouwen Afbeelding
Maar de foto's blijven geweldig mooi!
Diana, eigenlijk moeten wij vrouwen eens een shoot organiseren met een lekkere man. Gegadigden???? (sorry ff off topic maar ik kon het niet laten :lol: )
Gebruikers-avatar
Wietje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009 20:12
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Thabita schreefCOLON
Dianawoman schreefCOLON:mrgreen: Ik heb eens beter gekeken en ik zie er nu inderdaad een borst in :oops: Tsja ik bekijk ook meestal de mannen van top tot teen en niet de vrouwen Afbeelding
Maar de foto's blijven geweldig mooi!
Diana, eigenlijk moeten wij vrouwen eens een shoot organiseren met een lekkere man. Gegadigden???? (sorry ff off topic maar ik kon het niet laten :lol: )
Off topic:
+1

Count me in (even voor de duidelijkheid....om de foto's natuurlijk te maken) :lol:
Can I click it..... Yes I can[on]! ;-)
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Bedankt al voor de vele reacties, erg leuk om te lezen. Wil niet volledig in de verdediging schieten maar toch wat reacties op het eerder gestelde:

@Frank64
Ik snap je punt bij 1, al was mijn doelstelling van de dag juist om eens niet volledig uit te pakken met lampen. Er staat dan ook enkel 1 lamp op het model en 1 op de achtergrond. Bij een aantal hebben we reflectiescherm er bij gebruikt, in dit geval idd niet.
Kader bij 4 kan ik wel in mee gaan maar stoort mij niet. Punt is dat er een stuk achtergrond zichtbaar is en ik op deze manier boven en onder, links en rechts in balans heb. Daarbij komt met deze uitsnede wel een grote nadruk op haar pose.

Smaakt voor mij absoluut naar meer hoor dus zal zeker meer werk komen dat niet de cliché beauty shots met witte achtergrond zijn (al blijft dat ook leuk). Komt binnenkort nog 1 aan waar zeker foto's tussen zitten die verschillen van mijn eerdere werk.

@Kenji: super compliment, thanks! Van mij mag hij boven je bank komen te hangen hoor

@Thabita: haar leren kennen tijdens een fotodagje maar toen niet met haar geshoot. Via hyves in contact gekomen en daar heb ik een stuk meer modellen gevonden (of zij mij)..

@Rocker: ik heb eerder een discussie gezien wbt de omhoog vallende druppels. Hierbij wat er toen werd besproken
"omhoog vallende druppels" is het gevolg van flitsen, de flitsers zijn niet snel genoeg om de druppel te bevriezen.
De flits lamp is op zijn felst direct in het begin en dooft dan langzaam uit.
Daarom is hij boven dik en onder dun, je ziet de lamp als het ware doven in de druppel, de druppel valt zo snel dat bij en 750ste van een seconde alweer een mm of 8 is gevallen. Dat zie je dus.
Er zijn wel flitsers die water kunnen bevriezen maar dan hebben we het over studio's zoals Piar ze heeft. Hier bespreekt hij het zelfde bij een van zijn shoots.

@Dianawoman
Een heel groot bedrijfspand.
En het is inderdaad een borst, of je moet d'r hand bedoelen. Maar aangezien je normaal naar mannen kijkt en die ook handen hebben zal je toch wel de borst bedoeld hebben ;)

@Sushi
Dank voor het compliment. Die omhoogvallende druppels is dus (voorlopig) denk ik weinig aan te doen tenzij ik het er volledig in ga shoppen. Ik hoop trouwens niet dat ik mezelf overtroffen heb en vaker dit soort resultaten mag behalen :)

@Diana, Tabitha en Wietje:
Martinus heeft hier ook misschien wel een antwoord op....? Moet je maar even kijken bij een wat oudere post van hem met een mannelijk model. Daar gaf hij in aan dat deze jongen naar meer shoots op zoek was.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

@Diana, Tabitha en Wietje:
Martinus heeft hier ook misschien wel een antwoord op....? Moet je maar even kijken bij een wat oudere post van hem met een mannelijk model. Daar gaf hij in aan dat deze jongen naar meer shoots op zoek was.
Dat is een goed idee!! Moeten we even contact opnemen met Martinus of we zijn studio mogen huren.... :mrgreen:
Ik wil die sixpack ook wel in het water en regen fotograferen!
Zo'n model lijkt me wel wat:

Afbeelding

Of zoiets, kleur maakt niet uit als die er maar goed uit ziet :D

Afbeelding

Sorry dat ik ook een beetje off topic ga, maar je stelde het zelf voor en ik liet mijn fantasie de vrije loop :mrgreen:
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Mag ik dan ook voorstellen dat we nu weer on-topic gaan?
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

E7picture schreefCOLONIk hoop trouwens niet dat ik mezelf overtroffen heb en vaker dit soort resultaten mag behalen :)
Juist wel. Jezelf overtreffen wil zeggen dat je steeds beter wordt he. :wink:
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hoi,

Leuke serie met als hoogte punten nummer 3 en 5.
De rest ben ik niet zo kapot van omdat je wel heel veel licht hebt gebruikt terwijl dat in sommige gevallen veel beter had gekund.

Bijvoorbeeld bij nummer 4 is het te plat en dat vind ik niet mooi.
Tevens zie je heel goed dat er met de nabewerking een aantal dingetjes niet goed zijn gegaan.
Iets te veel met de gum gewerkt en hier en daar slordige overgangen zoals bij 2 aan de linkerkant.
Had dit dan ook lichter gemaakt en bij 4 links zie je de strepen nog.
Ook heb je bij 2 een uitgebeten BH aan de rechterkant. Hier had meer detail in gemogen.

Ik moet wel zeggen dat het mij benieuwd hoe de volgende serie eruit komt te zien!
Goed bezig!
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

hai, mooi en heel sfeervol Top !!
(de enige die ik eigenlijk niet zo mooi vind is nr 6. De belichting (lastig) is helemaal af, maar haar schouder en borst samen stroort me toch wel.
Blik model ook goed. Het mooist vind ik dan nog 6c (zonder rode lippenstift, en misschien haar linker bort en schouder doordrukken zodat geen detaisl meer zichtbaar zijn ??)
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Wederom bedankt voor de reacties, kritiek is ook welkom.

@Drwizz: bedankt voor complimenten no. 3 en 5. Jouw commentaar op no. 4 als "is te plat" vind ik wat te stellig. Ik deel die mening namelijk niet. Wel vond ik hem heel lastig te shoppen. Zaten eemn paar kreukels in achtergrond en doordat daar geen/weinig licht op stond zag je dit terug. Maar de achtergrond verloopt vanwege dit weinige licht ook. Zal dit zeker nog eens proberen te verbeteren. Ik vind het wel een erg mooie foto, daarom staat die hier namelijk
Bij foto 2 heb ik de regels redelijk losgelaten. Als je de controle voor overbelichting doet op deze foto dan schrik je enorm, is niet alleen de BH. Wel komt er de sfeer die ik wilde, erg zacht met net genoeg detail in het gezicht. Model en ik zijn hier beide blij mee. Origineel is niet overbelicht maar daar vind ik de kleuren weer wat minder (te rood, ik denk door het overbelichte te willen voorkomen / terugdringen). Bovendien heeft het origineel niet de sfeer die ik hier zelf heel mooi in vind. Ik heb hier trouwens geen overgang in gecreëerd, maar wel een filtertje er over heen gegooid.

Volgende serie (niet echt een serie) zal jij het model wel van kennen.

@PP
Ja ik ben zelf helemaal weg van nummer 6 (vandaar denk ik ook de a-c van deze foto :) ). Denk dat je met het wegwerken van 1 borst een hele rare foto overhoudt aangezien er 2 zichtbaar zijn. Daarnaast vind ik het model nou niet echt lelijk (understatement) dat ik denk dat het nodig is om delen van haar lichaam te verstoppen. Maar dit is lastige discussie als iets 1 persoon wel stoort en de ander niet. Wel bedankt voor je reactie in iedergeval.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar