Wat zou een goede regenhoes zijn?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Wat zou een goede regenhoes zijn?

Beste,

Binnenkort is mijn verjaardag en ik heb van me zusje gehoord dat ik een regenhoes krijg, daarom vroeg ik namelijk ook. Allemaal leuk en aardig. Maar me zusje, die dus dit verjaardagscadeau voor me koopt, en ik eigenlijk ook, weten niet wat nou echt een goede regenhoes is. Heb opties gezien (iets met Rain Sleeve) van 9 euro, maar ook een ding van 29 euro. En ja, aangezien mijn zusje niet aan online aankopen doet, net als ik, hebben we alleen keuze uit lokale foto winkels die zich in Gouda bevinden. Hoe hoog haar budget is weet ik niet, maar aangezien ik ook haar niet echt veel geeft, moet het dus zo laag mogelijk blijven. De regenhoes moet wel tegen echt extreem weer kunnen, net zoals me tas (lokale wolkenbreuk heeft die overleeft, heerlijk), aangezien ik soms toch wel foto's maakt in extreem weer. En nee ik wil geen vuilniszak. Dus, de vraag is, wat is een aanrader? Of maakt het echt helemaal niks uit wat je koopt?

Heb nu een EOS1000D + 18-55 met Kaiser zonnekap en B+W UV filter.

Alvast bedankt voor de tips. Excuses voor slechte ABN.
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Waar moet die regenhoes omheen passen ?
Mijn fototas -Slingshot300- heeft aan de onderkant een 'ingevouwen' regenhoes.
In een paar tellen zit mijn tas keurig waterdicht ingepakt.
Overigens nog nooit gebruikt, wanneer zou je die nodig hebben ? Bij extreem slecht weer zoek ik liever zelf een droog, beschut plaatsje op :wink: .
Jan
Canon materiaal
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Om mijn EOS1000D en de lens/zonnekap/filter. En bij sommige plekken heb je geen beschut plekje, dus, dan is het handig als het ineens uit het niks gaat regenen, zoals verleden week donderdag toen ik bij een melding was, alle beschuilde plekjes waren te ver weg van de boeiende foto's af voor m'n 3x zoom. M'n lowerpro 140 aw biedt bescherming, maar niet als je foto's wilt gaan maken.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

De Op/Tech Rainsleeves zijn best prima, maar waarschijnlijk wat te licht voor jouw doel. Canon heeft zelf 'n aantal regenhoezen in het assortiment (ERC-4S, -4M en -4L), maar die zijn naast (te) duur ook (te) groot voor de kit die je nu hebt. Constructiever: Kata heeft regenhoezen, ThinkTank volgens mij ook. Met geen van beide merken ervaring, maar ik denk dat je daar wel goed mee zit ;). Over de prijzen kan ik je echter niks vertellen. Google (of de fotozaak) waarschijnlijk wel ;).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

In iedere tas heb ik Optech Rainsleeves als backup, Model met en zonder flitserruimte. Extreem groot dus ook behoorlijk lange lenzen kunnen beschermd worden, komen met 2 exemplaren in een zakje en kosten nog geen 10 euro. Voor het zwaardere werk heb ik een KATA 702 en 704 maar ik denk dat je met een grote doorzichtige plastik zak, post elastiek of mouw van een regenjas ook klaar bent. De vraag is alleen wil je knutselen. Ben je voorzichtig of vind het stoer om een dure en zware regenbescherming te hebben. Ik heb het in een opwelling gekocht, die rainsleeves van Optech zijn veel makkelijker en rete goedkoop en alle bodies die ik heb met grip en alle lenzen die ik heb passen er met gemak in inclusief de 580EXII rechtopstaand.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Als je toch niet aan internetaankopen doet kun je het best even bij de fotozaken binnen lopen op te vragen wat ze kunnen leveren en voor welk bedrag. Zoveel fotozaken zijn er niet in Gouda en het assortiment is ook een stuk kleiner vaak dan grote winkels zoals kamera-express.
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLONIn iedere tas heb ik Optech Rainsleeves als backup, Model met en zonder flitserruimte. Extreem groot dus ook behoorlijk lange lenzen kunnen beschermd worden, komen met 2 exemplaren in een zakje en kosten nog geen 10 euro. Voor het zwaardere werk heb ik een KATA 702 en 704 maar ik denk dat je met een grote doorzichtige plastik zak, post elastiek of mouw van een regenjas ook klaar bent. De vraag is alleen wil je knutselen. Ben je voorzichtig of vind het stoer om een dure en zware regenbescherming te hebben. Ik heb het in een opwelling gekocht, die rainsleeves van Optech zijn veel makkelijker en rete goedkoop en alle bodies die ik heb met grip en alle lenzen die ik heb passen er met gemak in inclusief de 580EXII rechtopstaand.
Ik ben niet echt iemand die kan knutselen. Zelfs een simpele klus als banden oppompen heb ik extreme moeite mee dus. Gaat er denk ik niet inzitten. Bedankt voor de tips.

De rest ook bedankt:D
john downunder
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2008 12:05
WoonplaatsCOLON Schouwen-Duiveland

Knutselen voor beginners ...

http://youtu.be/atvHoLQOdxc

Succes.
[size=67]Canon Eos 350d - Sigma 18-50 mm f2.8 - EF 75-300 f/4-5.6 III usm [/size]
twistersam

ik heb mijn hoes hier gekocht:
http://mdjfotografie.com/index.php?opti ... &Itemid=64
Hoes is voor de 150-500 van sigma, maar past probleemloos ook op mijn 300 prime.
Gebruikers-avatar
michielh3
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2011 20:09
WoonplaatsCOLON Enschede

twistersam schreefCOLONHoes is voor de 150-500 van sigma, maar past probleemloos ook op mijn 300 prime.
De poster vraagt om een hoes voor zijn 1000D met kitlens, hoe heeft dat te maken met een regenhoes waar een 300 prime in past?


Als je gebonden bent aan alleen hoezen in locale winkels, wat houd je dan tegen om er even langs te gaan en wat hoezen uit te proberen? ;)
Foto en video, allemaal op dezelfde canonnen!
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

michielh3 schreefCOLON
twistersam schreefCOLONHoes is voor de 150-500 van sigma, maar past probleemloos ook op mijn 300 prime.
De poster vraagt om een hoes voor zijn 1000D met kitlens, hoe heeft dat te maken met een regenhoes waar een 300 prime in past?


Als je gebonden bent aan alleen hoezen in locale winkels, wat houd je dan tegen om er even langs te gaan en wat hoezen uit te proberen? ;)
Nou ja, bij een van de lokale winkels verkopen ze ze uberhoud niet en de andere, moet ik idd nog een kijkje nemen xD
twistersam

michielh3 schreefCOLON
De poster vraagt om een hoes voor zijn 1000D met kitlens, hoe heeft dat te maken met een regenhoes waar een 300 prime in past?
nooit gehoord van verschillende maten zeker............
Aurelius
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2011 19:55

Twijfel niet een neem de rainsleeve voldoet prima, gebruik hem zelf op mijn 500mm/4. Ik zou zeggen alles wat het water buiten houd is een goede regenhoes.
En laten we eerlijk zijn als het met bakken uit de lucht komt wil je toch liever beschut staan onder een afdak of zo. :P :P
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Aurelius schreefCOLONTwijfel niet een neem de rainsleeve voldoet prima, gebruik hem zelf op mijn 500mm/4. Ik zou zeggen alles wat het water buiten houd is een goede regenhoes.
En laten we eerlijk zijn als het met bakken uit de lucht komt wil je toch liever beschut staan onder een afdak of zo. :P :P
Ja, dat wilt iedereen, maar soms is dat niet mogelijk, zeker als je onweer wilt vastleggen op t platteland een keer xD
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Deze?

http://www.cameranu.nl/nl/Accessoires/R ... Aanbieding" onclick="window.open(this.href);return false;
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

sprokeq schreefCOLONDeze?

http://www.cameranu.nl/nl/Accessoires/R ... Aanbieding" onclick="window.open(this.href);return false;
Pas deze wel op de EOS1000D + 18-55 of 55-200?
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Makkelijk!
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Misschien valt het buiten het budget, maar ik denk je met een regenhoes van Thinktank helemaal veilig voor nattigheid bent.

Ik heb zelf een Kata regenhoes, maar het transparante deel van de hoes wordt snel dof waardoor je nauwelijks meer iets kunt zien. je moet namelijk door het hoesje heen door de zoeker kijken.
De Thinktank heeft oculair opzet stukjes waardoor je altijd een goed zicht hebt. Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijtk me beter dan die hoes van Kata.

Doe het zelf kan ook, maar is altijd behelpen. En als het dan toch niet helemaal afsluit... tja. Het is duur spul wat je wilt beschermen. Dan lijkt het me verstandig om een goede bescherming aan te schaffen in plaats van goedkoop doe het zelf spul.
Maar ik zeg niet dat het niet kan hoor.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

sprokeq schreefCOLONMakkelijk!
Als ik het plaatje zo ziet dan lijkt die regenhoes wat aan de grote kant voor een 1000d met 18-55, maar jouw ervaring is dat deze toch goed past?
757D + 8-400 mm
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Afotos schreefCOLON
sprokeq schreefCOLONMakkelijk!
Als ik het plaatje zo ziet dan lijkt die regenhoes wat aan de grote kant voor een 1000d met 18-55, maar jouw ervaring is dat deze toch goed past?
Hopelijk snel antwoord. Want ik wil dit voor vrijdag besteld hebben.

(Me zusje vind het niet erg als ik het online bestel, dus, de opties breiden zich wat uit, though ik vertrouw zelf online aankopen niet).
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar