Kitesurfing - Update

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jerome2710
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 03 Nov 2008 18:55
WoonplaatsCOLON Oud-Beijerland
CONTACTCOLON

Deze foto's heb ik alweer een tijdje geleden genomen, tijdens het weekend van Concert At Sea 2011.
Toch wilde ik een kleine selectie met jullie delen. Ik hoop dat jullie me nog wat tips kunnen geven waar ik de volgende keer op kan letten.

Iets wat ik zelf al in gedachten heb is om een lager standpunt in te nemen om zo het gevoel van hoogte te benadrukken.
1.

22092

2.

22093

3.

22094

4.

22095

5.

22096

Update:
6

22240


Alle foto's zijn genomen met de 450D en de Sigma 70-300mm. Ook zitten ze allemaal rond de 1/1000 en f/10.

Bedankt voor het kijken! :)
Laatst gewijzigd door 2 op jerome2710, in totaal 30 keer gewijzigd.
Canon EOS 450D + BG-E5 | Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM | Canon EF 24-70mm f/2.8L USM | Sigma APO 70-300mm f/4-5.6 DG MACRO | Canon Speedlite 580EX II + accessoires | Manfrotto 676B

http://www.jeromeanker.nl/
gejans
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2005 07:19
WoonplaatsCOLON Vlaardingen

Hoi,
Ik ben absoluut geen expert en er zijn misschien andere mensen die iets anders vinden.
Ik vind de eerste twee foto's niet zo bijzonder.
De derde foto vind ik echt fantastisch.
Bij de vierde foto foto denk ik dat ik het leuker zou vinden om iets meer te zien, dus iets meer uitzoomen.
De laatste foto vind ik wel goed gelukt, ik denk alleen dat deze foto iets meer uitgesneden mooier zou zijn.

Mvg,
Gerard
Gebruikers-avatar
jerome2710
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 03 Nov 2008 18:55
WoonplaatsCOLON Oud-Beijerland
CONTACTCOLON

184 views, 1 reactie...

Bedankt Gerard!
Het gaat allemaal erg vlug, dus snel reageren is een vereiste. Toch ga ik probeer jouw punten in mijn achterhoofd te houden!

Groeten,
Jerome
Canon EOS 450D + BG-E5 | Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM | Canon EF 24-70mm f/2.8L USM | Sigma APO 70-300mm f/4-5.6 DG MACRO | Canon Speedlite 580EX II + accessoires | Manfrotto 676B

http://www.jeromeanker.nl/
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

de eerste vind ik vreselijk zo schuin. Net of je hebt getracht het te laten lijken alsof hij tegen een gigantische golf op surft, maar dat is mislukt. En hij is te donker. De tweede is leuk, maar ook veel te donker. 3 is wel gaaf en 4 een goede reclame...5 is erg ver weg allemaal. Nummer de foto's volgende keer even. Maar ga door zo !!
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Tja... zo werkt het nou eenmaal hier. Zou je moeten weten, gezien je registratie in 2008 ;)

Inderdaad, foto 1 en 2 doen me niet zo veel. Ze lijken wel met een compact te zijn geschoten.

De 3e is erg mooi! Mooie scherpte!

4: Lol, Slingshot :mrgreen:
Gebruikers-avatar
jerome2710
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 03 Nov 2008 18:55
WoonplaatsCOLON Oud-Beijerland
CONTACTCOLON

Bedankt voor je reactie!
Dat sommige wat donker zijn, ben ik het zelf ook mee eens. Iets waar ik ook erg in moet houden, misschien dat ik wat moet experimenteren met verschillende lichtmetingen.
Bij foto 3 kwam de zon ineens tevoorschijn en dan merk je wel dat een Sigma dat erg prettig vind.
Nogmaals bedankt en ik ga proberen het de volgende keer in praktijk te brengen!

Sprokeq, ook jij bedankt voor je reactie.
Toch wel leuk om te zien dat de meningen een beetje hetzelfde zijn. Top!

Groeten,
Jerome

Edit:
Ik heb een 6e foto toegevoegd. Hier heb ik foto 5 iets verder gecropt, misschien dat hij zo wat beter tot zijn recht komt.
Canon EOS 450D + BG-E5 | Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM | Canon EF 24-70mm f/2.8L USM | Sigma APO 70-300mm f/4-5.6 DG MACRO | Canon Speedlite 580EX II + accessoires | Manfrotto 676B

http://www.jeromeanker.nl/
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Ik vind de eerste twee ook minder. Komt denkelijk ook omdat het pak behoorlijk donker geworden is, je ziet er geen doortekening meer in.
Bij de derde foto is dat al beter. Tevens denk ik dat als de foto's van voren zouden zijn genomen en je dus de gelaatsuitdrukkingen kan zien, ze ook al wat interessanter zouden zijn.
De vierde vind ik de beste, alleen jammer dat ook hier zijn gezicht niet goed is te zien.
En bij de vijfde trekken de golven op de voorgrond te veel m'n aandacht.

Lol, terwijl ik aan het tikken, ben plaats je een update.
De zesde is naar mijn smaak net iets teveel afgesneden. Als je de onderkant eraf snijdt tot halverwege de schaduw rechts en de witte golf er onder, komt het spoor van de surfer ook beter uit.


En dat 't snel gaat geloof ik graag.
Ruud.
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Je zou kunnen proberen wat vaker gezichten in beeld te krijgen.
Er is geen box.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar