ElfFantasy Arcen

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

Nog een paar die ik klaar heb......
1:
Afbeelding

2:
Afbeelding
(m'n eigen vrouw)

3:
Afbeelding

4:
Afbeelding

5:
Afbeelding

6:
Afbeelding

7:
Afbeelding

8:
Afbeelding

9:
Afbeelding

...hopelijk weer een beetje kijkplezier...(vooral met de kerstman...haha)
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

Nog even het forum rondgestruind , maar behalve Ijsje (mooie platen btw) is blijkbaar niemand hier geweest.......
Gebruikers-avatar
Fredvdlouw
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2010 22:48
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Ik vond het allemaal prachtig zowel de bewerking als de moeite die de mensen erin steken.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.
FransASZ
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2010 20:11
WoonplaatsCOLON Merkelbeek
CONTACTCOLON

Geweldige platen. Niets op aan te merken
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Mooie platen!
Nummer 1 vind ik te gek :D
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Beverdam
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2010 15:34

Geweldig! Ik blijf maar naar deze prachtige platen staren.
Laat de rest ook maar zien als je ze klaar hebt!!!!!!
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Op zich een bijzonder onderwerp, maar als ik heel kritisch ben, dan valt er aan de technische kant nog wel wat te verbeteren.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een mooi onderwerp maakt nog geen mooie foto. Compositorisch vind ik het allemaal wat standaard en veelal teveel in het midden. De figuren kijken veelal recht in de camera en er is wmb weinig eigen inbreng in de foto's terug te zien.
Ook klassieke fouten van uit het hoofd groeiende bomen (#9) en de takken uit de rug (#5) vallen me hier op.

Hoewel ik het licht op #2 erg mooi vind, is ook hier de compo te centraal.
De verscherping op veel platen vind ik ook iets teveel aanwezig, duidelijk zichtbaar op 1,2 en 8.

Kortom, ben wat minder enthousiast dan mijn voorgangers, zeker omdat er mi meer uit te halen valt.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
erredobble
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2010 11:17

zeer fraai. had nr 4 ook graag full body gezien
Canon 550D : 18-135mm & 50mm f1.8
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

@Arnold....goed kijken! Takken uit de rug was een onderdeel van haar outfit.Zie niet in dat dit een zgn klassieke fout is.....
Nathalietje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 565
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 13:26
WoonplaatsCOLON noord holland
CONTACTCOLON

ik vind bij foto 5 eigenlijk ook net alsof t dooie takken zijn die behoorlijk storend overkomen..
en van die kerstman foto krijg ik echt de kriebels van brr
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

industrial63 schreefCOLON@Arnold....goed kijken! Takken uit de rug was een onderdeel van haar outfit.Zie niet in dat dit een zgn klassieke fout is.....
Als ik al heel goed moet kijken, is het wmb al niet geslaagd. Het ziet er gewoon vreemd uit, ook al is het misschien onderdeel van de act.
In dit geval misschien geen klassieker, maar bij de laatste is dat toch wel het geval.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

Ach ja....met dit soort evenementen heb je het niet altijd voor het zeggen , al denken de heren broodfotografen die met karretjes en flitsboxen daar heel anders over...Die zijn op zo'n manier met de mensen bezig dat ze het gewoon verpesten voor een ander...het moet voor beide partijen wel leuk blijven.....
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Ha, had laatst een discussie met zo'n "broodfotograaf" en die vond juist dat de amateurs het verpesten, omdat ze zich niet aan de etiketten zouden houden. Dat ze met hun beperkte kennis en ervaring hun brood roven, omdat de camera's tegenwoordig zo goed zijn, dat iedereen foto's kan maken. Ik heb 'm maar geadviseerd om te scholen en iets anders te gaan doen.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Mooie serie. Zeker de eerste! William Sherpa. Vaak in mooie uitdossingen op evenementen als EFF. Ga je de fotos naar de gefotografeerden doorsturen?

Via een ander forum was ik vorig jaar op Castlefest voor het evenement aan het fotograferen, bij het kasteel. M'neer de broodfotograaf met zijn stand vlak bij het kasteel dacht dat 'ie, omdat 'ie voor zijn broodjes fotografeerde, zondermeer mooie shootplekjes in beslag kon nemen. No way. Ik wil best plaats maken voor iemand die professioneel werkt op zo'n locatie, maar pas ik ter plekke klaar ben met mijn fotografische bezigheden. Dan moet 'ie die mooie plekjes ook maar afhuren of zo...

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

Uiteraard stuur ik die door en wel voor nop (aan iedereen die ik daar gefotografeerd heb btw). Is volgens de EFF regels ook niet toegestaan om financieel gewin uit de platen te slaan.Heb wel mensen bezig gezien met Anne (foto 5) , en maar zeggen , doe dit en doe dat en ondertussen de flitsboxen en de karretjes maar meeslepen....en dat voor meer dan een half uur! Wat ik zo gezien heb daar qua etiketten..... :cry: . Kijk voor de gein eens bij de "professional sites" , staat vaak echt tranentrekkend werk tussen op een enkeling na.... :mrgreen:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar