Try Out

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
JeroenOk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2011 09:19

Even proberen of het werkt denk dat dit wel een snapshot te noemen is, nieuwe camera plaatje 5 na de eerste handelingen met het apparaat, onbewerkt want dat moet ik óók nog gaan leren.

23944

Commentaar mits voorzichtig is welkom ;) gr Jeroen
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dan zou ik ;m om te beginnen in testcase plaatsen en niet in showcase :wink:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
JeroenOk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2011 09:19

Ja daar gaan we al :p dat gaan we dus zien te veranderen, na het eten .... :)
Anoniem 3

Het overzetten naar een ander topic is een klusje voor één van de mods.

En dan mag je na het eten het volgende veranderen:

Een foto plaats je als volgt:

[photoid]nummer van de foto[/photoid]

Dus in jouw geval:

23944

Oeps.... nu hoef jij het niet meer te doen...
Gebruikers-avatar
JeroenOk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2011 09:19

@ gvasseldonk - dank je :)
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Bij deze het topic verplaatst van showcase snapshots naar testcase work in progress.
Afbeelding was niet showcasewaardig.
Mede gezien de titel is het topic naar dit forumonderdeel verplaatst.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
JeroenOk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2011 09:19

mm mm ..
Anoniem 4

Mijn reactie in dit topic was gebaseerd op plaatsing in de rubriek Work in progress en de opmerking in de beginpost dat de plaatser zijn foto niet heeft bewerkt , omdat hij dat nog moet leren.
Nu dat allemaal anders blijkt te liggen en het topic bovendien opnieuw is verplaatst, kan mijn bijdrage niet meer in het juiste perspectief worden beoordeeld. Ik heb er dan ook voor gekozen om deze te verwijderen.
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 4, in totaal 11 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
JeroenOk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2011 09:19

Bedankt voor de moeite van het nabewerken, meteen geef ik maar mijn ( subjectief per definitie ) mening erop.

Het rechtzetten doet wel wat goed dat ten positieve, de uitsnijding vindt ik zelf niet perse een verbetering daar nu niet meer te zien is dat m,n zoontje op de veranda van ons huisje staat.
Het rood echter vindt ik de slechtste " verbetering " dit is vééls te rood en echt niet de werkelijke kleur van het huisje. Meteen de reden waarom ik vaak, weer subjectief, moeite heb met nabewerken.

Als groot fan van fotografie in de stijl van Ed van der Elsken ben ik niet zo van de geperfectioneerde rechte lijntjes, gelikte uitsnede,s en of gepimpte kleurtjes, doe mij maar het rauwe ongecontroleerde maar meer de werkelijkheid benadrukkende , maar da,s allemaal ik herhaal het bewuste ten derde male puur persoonlijk. Het licht hier in het hoge noorden is heel anders dan in den lage landen, kleuren zijn of juist wat fletser zoals nu met regenachtig weer of juist veel uitbundiger als de zon schijnt. Ook in deze tijd wanneer de zon steeds verder daalt in zijn elips veranderen die kleuren haast per dag, aan dat vaste gegeven iets veranderen om de foto aan een soort van " gemiddelde smaak " aan te passen is gewoon niet mijn stijl of ding.

Evengoed bedankt voor de moeite, als Illuminatus en of anderen em zo mooier vinden is dat leuk meegenomen, ik houd em zelf liever origineel. btw hij had wat mij betreft, gewoon leuk zoals ie is, sowieso best in showcase mogen blijven staan, waarom ie daar niet aan voldoet is me een raadsel. lekker eigenwijs mischien maar that,s me :)

Gr Jeroen
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

JeroenOk schreefCOLONEven proberen of het werkt denk dat dit wel een snapshot te noemen is, nieuwe camera plaatje 5 na de eerste handelingen met het apparaat, onbewerkt want dat moet ik óók nog gaan leren.

Commentaar mits voorzichtig is welkom ;) gr Jeroen
Dat is voornamelijk de rede dat hij uit showcase gehaald is.
Je geeft zelf aan dat het onder de noemer snapshot valt en dat het een probeersel is, probeersels horen niet thuis in de showcase volgens de regels.

Ik vind het origineel ook mooier dat de bewerkte variant, vind hem Te bewerkt.
al denk ik dat kleine beetjes contrast omhoog hem best goed kan doen.
Laatst gewijzigd door 1 op Renate~B, in totaal 11 keer gewijzigd.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Hans van Wijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2008 13:40
WoonplaatsCOLON Nieuw-Buinen

Ben het volledig met je eens Jeroen.
Tegenwoordig moet alles perfect, en dat bestaat niet, want dan is het de werkelijkheid niet meer.
Met vriendelijke groet,

Hans.
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

De nabewerkte versie vind ik ook net te bewerkt :)
Ik vind het verschil tussen testcase en showcase ook heel lstig te bepalen trouwens :D
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Even proberen of het werkt denk dat dit wel een snapshot te noemen is, nieuwe camera plaatje 5 na de eerste handelingen met het apparaat, onbewerkt want dat moet ik óók nog gaan leren.
De titel van het topic en deze zin van jouzelf (waarmee je de suggestie wekt nog niet erg overtuigd te zijn van het resultaat) alsmede het formaat waarin je de foto aan hebt geleverd is de reden dat de foto is verwijderd uit de showcase. Exact wat Renate-B ook al aangeeft.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Anoniem 4

Mijn reactie in dit topic was gebaseerd op plaatsing in de rubriek Work in progress en de opmerking in de beginpost dat de plaatser zijn foto niet heeft bewerkt , omdat hij dat nog moet leren.
Nu dat allemaal anders blijkt te liggen en het topic bovendien opnieuw is verplaatst, kan mijn bijdrage niet meer in het juiste perspectief worden beoordeeld. Ik heb er dan ook voor gekozen om deze te verwijderen.
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 4, in totaal 11 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Even ter verduidelijking. Als je een foto plaatst in “Work in progress”, dan vraag je per definitie om een voorbeeld van bewerking, want daar is deze rubriek voor bedoeld. Anderen laten dan zien hoe zij het basismateriaal zouden bewerken en vertellen daarbij wat ze gedaan hebben. De plaatser kan dan beoordelen of er aspecten zijn in de geplaatste bewerkingen die hij voor zijn foto kan gebruiken.
@Illuminatus. Om discussie te voorkomen... Dit topic is door mij verplaatst van Showcase naar Testcase vanwege bovengenoemde redenen.
Ik heb het topic geplaatst in "Work in progress" omdat TS de suggestie wekte open te staan voor aanpassingen. TS heeft hierover bericht gehad via PB.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Anoniem 4

Mijn reactie in dit topic was gebaseerd op plaatsing in de rubriek Work in progress en de opmerking in de beginpost dat de plaatser zijn foto niet heeft bewerkt , omdat hij dat nog moet leren.
Nu dat allemaal anders blijkt te liggen en het topic bovendien opnieuw is verplaatst, kan mijn bijdrage niet meer in het juiste perspectief worden beoordeeld. Ik heb er dan ook voor gekozen om deze te verwijderen.
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 4, in totaal 11 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Ik vind het sowieso niet echt een hele sterke foto, meer een alledaags snapshot, vind zeker het gezichtje van het jongetje beter in de nabewerking qua scherpte. Ik denk dat je los van de subjectieve mening wel enige criteria los kunt laten waarbinnen een showcase waardige foto binnen moet/kan vallen. Dat er wel of iets of niet op staat qua persoonlijke waarde zoals een veranda, is als in glazen bol kijken voor een buitenstaander die een "work in progress" foto na bewerkt.

Met de overtuiging die je hebt naar aanzien van deze foto, had je de foto beter anders kunnen noemen en dan in showcase: mensen kunnen plaatsen. =mijn bescheiden mening.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Anoniem 3

Ach die Ed....
prachtige foto's heeft die man gemaakt. Ik hoor, terwijl ik zijn naam tik, zijn stem weer.
En bijna alles met zijn 50mm, wat in die tijd, en de mijne, standaard was.
Ik haal maar weer een van zijn boeken uit mijn bibliotheek...
Dat wordt dromen vanavond.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

ik houd em zelf liever origineel. btw hij had wat mij betreft, gewoon leuk zoals ie is, sowieso best in showcase mogen blijven staan
Topic verplaatst naar Testcase/mensen.
Bewerkingen door anderen was niet de doelstelling van TS, dus deze is per abuis in WIP terecht gekomen.
De redenen voor testcase zijn inmiddels wel duidelijk.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
JeroenOk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2011 09:19

Er is een beetje verwarring ontstaan en dat voornamelijk, denk ik, door mijn onbekendheid wat betreft de forum indeling en of definities zoals " snap shot " " showcase " en zoiets als " work in progres ".

Allereerst wil ik Illuminatus recht doen door te stellen dat ik de genomen moeite met betreking tot het uberhaupt willen bewerken van de opname zeker waardeer. Dat de uitkomst mij persoonlijk wat minder charmeerd doet daar niets aan af.

Ook maakt het mij niet zo heel veel uit of en hoe opname,s door mij geplaatst en gepost worden bewerkt zolang ik mijn visie daarop maar kan en mag geven. Indien ik een door mij geposte plaat perse niet bewerkt zou willen zien dan vermeld ik het er zeker specifiek bij. De verwarring is dus mede door mezelf kennelijk uit onkunde of onbekendheid met het forum veroorzaakt m,n excuus bij deze daarvoor. Ik zal m,n best doen dit in het vervolg beter te doen maar zal mezelf kennende vast nog wel eens de mist ingaan ...

Het is zoo jammer dat het hier al sinds maandag flink door regent en dat het licht al ras minder wordt, ik heb me al wel wat op binnen opname,s gestort maar die zijn door mijn nog te grote onbekendheid met m,n camera van zo,n bedroevende kwaliteit dat ik ze niet eens in het topic tinnef en andere zooi zou durven plaatsen. Wel heb ik ruim de tijd gehad de knoppen en hun respectievelijke functie,s te leren kennen, als het meezit is er overmorgen weer zonlicht en kan ik gaan testen wat is blijven hangen van al die vele pagina,s.

Leuk ook dat er meer Ed fans zijn rest me nog de vraag ( ben echt ff de weg kwijt ) waar ik dus wat gewone opnamen kan plaatsen die ik zelf in eerst aanleg wel leuk vindt ? Moet dat dan per onderwerp apart ?

Bvd en groet Jeroen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar