Kidscity Almere

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
JRS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 173
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2011 13:48
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Onderstaande foto is de ingang van Kidscity in Almere.
De foto is qua kleur, wibalans en contrast in Lightroom bewerkt maar toch kan ik niet zeggen dat de foto voldoende krachtig en aansprekend is.

24188

Ik heb de foto daarom doorgezet naar Photoshop en verder bewerkt.
Met behulp van lagen en maskers heb ik de kleuren versterkt en de bloemen en poppetjes er meer uit laten springen.

24189

Graag de mening van de forumleden betreffende het volgende:
a. Zijn de kleuren krachtiger en sprekender geworden.
b. Springen de bloemen en poppetjes er nu in voldoende mate uit.
c. Ik heb er bewust voor gekozen om 036 (het netnummer van Almere) niet te bewerken omdat dan de aandacht te veel naar het midden van de foto wordt getrokken. Is dat juist?
d. De vakverdeling links en rechts van de deur is qua kleur en afmeting niet gelijk. Is dit storend?

Wat kan dus beter?
Let op: Als gevolg van de huidige economische crisis, is het Licht aan het Einde van de Tunnel tijdelijk uitgeschakeld.
http://www.jrlm.nl
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

Ik had zo straks ook al gereageerd maar toen bestond het topic ineens niet meer...

Even nog in het kort dan. Ik vind de poppetjes en bloemetjes door de andere kleur niet positief eruit springen.
Gebruikers-avatar
JRS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 173
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2011 13:48
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Machie,

Ik kwam tot de ontdekking dat ik het bericht eigenlijk in de verkeerde topic had geplaatst.
Verplaatsen ging niet dus heb ik snel het bericht verwijderd en hier geplaatst maar had niet verwacht dat er al zo snel zou worden gereageerd.

Bedankt voor de moeite om nogmaals te reageren.

V.w.b. de kleuren heb ik ervoor gekozen om zo dicht mogelijk bij het origineel te blijven.
Er zijn zeker sterkere en mooiere contrastkleuren te bedenken maar daarbij doe ik dan de werkelijkheid meer geweld aan dan ik eigenlijk wil.
Maar suggesties hoe het anders zou moeten en kunnen zijn natuurlijk altijd welkom.
Let op: Als gevolg van de huidige economische crisis, is het Licht aan het Einde van de Tunnel tijdelijk uitgeschakeld.
http://www.jrlm.nl
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

Dan had ik het denk ik omgedraait. het oranje oranje gelaten en juist de randen van de poppetjes rood gemaakt.
Het groen en blauw vind ik wel 10x beter dan het orgineel!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar