6 jaar oude Canon EF 24-70 f/2.8L USM van marktplaats

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
RobinHobo

Via marktplaats kan ik voor een redelijke prijs een tweedehands Canon EF 24-70 f/2.8L USM overnemen van iemand.
Hij geeft aan dat de lens altijd goed is onderhouden, echter is deze lens 6 jaar oud.

Is het verstandig hem over te nemen?
Waar op te letten?
Wat is de gemiddelde levensduur van zo'n lens?

Ik hoor graag jullie mening!

Vriendelijke groet,

Robin
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

gemiddelde levensduur ligt ergens tussen de 3 maanden en 50 jaar. Dat is toch helemaal afhankelijk van het gebruik?
Is het van een pro, dan zou ik het niet doen. Maar dat zie je snel genoeg aan slijtage op het objectief.
Naast de standaard testen (diafragma nog ok en zo) moet je bij dit objectief extra goed opletten dat je geen slecht exemplaar treft. Dus let ook goed op of hij wel scherp is!
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

van de andere kant! 6 jaar pro gebruik wilt wel zeggen (lijkt mij) dat het objectief haarscherp moet zijn en goed presteren.

ik zou hem goed gaan testen voordat ik hem koop en kopen tegen een voor jou aangename prijs! het zijn echt super goede objectieven maar hebben in het verleden naar wat ik lees nog wel eens exemplarische verschillen laten zien!

Succes ermee
Canon
Robert62
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2006 20:16
WoonplaatsCOLON Zuid Limburg

Als ik zie hoe sommige pro's met hun objectieven smijten zonder beschermkap aan voor en achterkant is 6 jaar bij een pro best veel, mijn objectieven van 6 jaar oud die ik veel minder en zorgvuldig hanteer zijn echter nog prima.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Als de motor goed werkt, geen rare geluiden, glas onbeschadigd, objecties scherp is enz...kortom als alles werkt en goed is zie ik geen probleem in het kopen van een objectief van 6 jaar oud.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Uiteraard moet je even testen of alles werkt en scherpte oke is.
Hoe de lens behandeld is kun je gauw genoeg zien aan de uiterlijke staat, let ook goed op de contacten en mount.
ALs dat er allemaal redelijk tot goed uit ziet kun je hem wel aanschaffen, de prijs zal ook bepalend zijn lijkt me.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Als de lens helemaal uitzoomt(24mm) schuift deze uit, als je 'm naar boven gericht houd, mag ie niet inzakken!
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Let bij deze lens vooral heel goed op de scherpte vol open (bij verschillende brandpuntsafstanden). Er willen nog wel eens minder goede exemplaren voorbij komen.

Daar kun je op dit forum vast het een en ander over vinden.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
RobinHobo

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ben hem net gaan halen en trof een zeer nette lens aan, zag er echt als nieuw uit.
Gelijk daar op mijn eigen body gezet en wat testen gedaan, hij werkt helemaal naar behoren, zeer mooi lensje!

Groeten,

Robin
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

voor hoeveel?
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

erg mooie prijs, dit objectief blijft gewoon in lengte van dagen dit bedrag waard, mits je er zuinig op bent, goed gedaan !
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Veel plezier ermee!
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

nee hoor, op het moment dat er een mark II uitkomt, keldert de prijs enorm. Dus als je geld wil beleggen, zou ik dat niet in Canon objectieven doen :)
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Zeeeeer mooie prijs, ik had eerder 200 e hoger verwacht.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

eos4all schreefCOLONnee hoor, op het moment dat er een mark II uitkomt, keldert de prijs enorm. Dus als je geld wil beleggen, zou ik dat niet in Canon objectieven doen :)
ja, dat hebben we met de 70-200IS 2.8 gezien, prijs is enorm gekeldert :shock:
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

eos4all schreefCOLONnee hoor, op het moment dat er een mark II uitkomt, keldert de prijs enorm. Dus als je geld wil beleggen, zou ik dat niet in Canon objectieven doen :)
totaal mee oneens! de 28-70 van canon gaat ook nogsteeds regelmatig onder de hamer voor 650 euro... (al 2 jaar lang).
en inderdaad de 70-200 f2.8 I IS blijft ook nog altijd waardevast!

@ TS: je hebt hiermee een zeeeeeer! goede deal gedaan als je het mij vraagt, veel plezier van dit stukje topglas!
Canon
Gerd
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2009 21:15

Er staan momenteel weer enkele exemplaren op mp van dit moois. Ik twijfel nog over een 24-40 L usm 2.8 of een 24-105 L usm IS 4.0 en ja die extra lichtsterke 2.8 is een goed argument, maar de zoom tot 105 en IS. Dat is ook wel lekker en 4.0 is ook net niet verkeerd.
Ik schiet binnen vaak toch met de flitsende 580 erop en buiten gebruik ik meestal de 70-300. Ik schiet van alles en met deze mooie zonnige dagen ook de sportfoto's gewoon uit de hand :-)

Wat is beter? Wie het weet, mag het zeggen.
nihil impossible est
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Binnen, sport? 24-70L. Met IS gaan sporters niet stil staan. :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar