Foto album.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Hallo iedereen,

vandaag hebben we eindelijk een selectie gemaakt van onze vakantiefoto's en we zijn op 837 foto's uitgekomen. Een hoop foto's, maar ik kan echt niet meer missen uit de selectie. De bedoeling is om de foto's te laten afdrukken en ze in te plakken.

Heeft iemand een adres (webshop) waar we goedkoop lege fotoalbums kunnen kopen? Liefste iets van 300/500 foto's per boek

groeten,
phd.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Even voor de duidelijkheid... een wedervraag of ik je goed begrijp :)
Je wilt dus een leeg album om zelf de afgedrukte foto's in te mogen gaan plakken?
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Plakken?? Dat is toch uit de tijd.... Je kan beter fotoboeken laten drukken! :wink:
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Dianawoman,

Dat zou ik niet te hard roepen. :)

Ik heb pas weer een bedrijfsalbum zitten plakken. En ik moet zeggen: Het heeft na de tijd ook nog wel wat.

Traditionele albums schijnen weer wat in opmars te komen...

Ts, z'n vraag moet ik schuldig blijven, aangezien ik altijd met Vakcolor en Verka werk, en ik neem niet aan, dat TS een Kvk-nummer heeft. 8)

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Rocker schreefCOLONEven voor de duidelijkheid... een wedervraag of ik je goed begrijp :)
Je wilt dus een leeg album om zelf de afgedrukte foto's in te mogen gaan plakken?
Helemaal juist. :-)
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Dianawoman schreefCOLONPlakken?? Dat is toch uit de tijd.... Je kan beter fotoboeken laten drukken! :wink:
Laten afdrukken is ook mooi en hiervan maak ik ook soms gebruik, maar het nadeel hiervan is dat als je een foto hebt die er toch als afdruk minder mooi uitziet dan kun je hem niet meer uithalen.

Een andere rede is dat je maar meestal maar rond de 60 pagina's kan gebruiken als album afdruk, en ik er weinig voor voel om 7 albums te moeten kopen.
Gebruikers-avatar
Selek88
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 12:41
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

De eerste rede snap ik wel, maar de tweede niet. als je naar Blurb.com gaat kan je alles in 1 boek krijgen. Die gaan volgens mij tot 500 blz.
Misschien is het iets voor je.

Groetjes
2 x 5DMKII | Canon 16-35 F2.8 L IS USM MKII | Canon 24-70 F2.8 L IS USM | Canon 70-200 F2.8 L USM | Canon EF 50 F1.8 II| Canon 580EX II | Metz 58-A1
mouthaanfotografie.nl
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Selek88 schreefCOLONDe eerste rede snap ik wel, maar de tweede niet. als je naar Blurb.com gaat kan je alles in 1 boek krijgen. Die gaan volgens mij tot 500 blz.
Misschien is het iets voor je.

Groetjes
Ik heb net even gekeken bij Blurb.com en dat is inderdaad een optie. Heb je ervaring met de kwaliteit?
Michaeldw

Ben zeer tevreden over Blurb. Ik kijk niet naar wat anders.
Plug-ins voor InDesign werken perfect. Kun je helemaal zelf je boek opmaken.
Heb net een boek binnen met het ProLine papier (uncoated), echt super. Het voelt zelfs goed.

Kijk voor wat voorbeelden:
http://www.michaeldewitte.nl/tag/fotoboek/

Het China fotoboek is de meest recente met ProLine papier.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

De boeken zien er inderdaad goed uit. Ik heb zelf Lightroom en daar zit ook de Blurb plugin in. Ik ga het zeker proberen. Bedankt voor de voorbeelden.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Ook de albums van de Hema zien er prima uit tegewoordig.
Maar nog 1 tipje: gooi nog zeker de helft van je foto's er uit, wees kritisch! Dan blijft het album ook voor anderen te pruimen.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ik maak het album niet voor andere, het is een naslagwerk voor mezelf. Van de 2500 foto's heb ik er 800 over. Een rondreis van bijna 4 weken door USA bezorgt je gewoon een hoop foto's. :-)
Michaeldw

Dat is dan ook weer helemaal waar.
Heb je inmiddels al een keuze gemaakt waar je je boek mee gaat maken?
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ik heb alles laten afdrukken en zelf ingeplakt. Dit is een methode die ik niet meer ga doen. Een hoop werk en ik heb er 3 albums aan over gehouden. Ik ben nu bezig om mijn volgende boek samen te stellen in Lightroom en maak gebruik van het album van Blurb.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar