Sandisk xx GB Extreme SDHC Card Klasse 10

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
becherovka
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2011 16:35

Hallo Allemaal,

Ik wil een sandisk extreme SDHC card met een snelheind van 30mb/s aanschaffen, maar ik kom steeds 2 verschillende tegen.
Wat is perecies het verschil hiertussen, of zijn ze gewoon gelijk maar heeft de ene een nieuwe naam?

- Bij de een staat er een zilverkleurig balkje op met daarin HD VIDEO

De ander ziet er zo uit:

http://www.vergelijk.nl/accessoires_mem ... 3god7kV-AQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Beginner, gebruik een EOS 550D
Anoniem 4

Het is nogal verwarrend met de kaartjes van SanDisk (ook van andere merken).
De meest gebruikelijke SD-kaarten op dit moment zijn:

SanDisk Extreme Pro SDHC 45 MB/s (32, 16 en 8GB)

SanDisk Extreme HD-video SDHC 30 MB/s class 6 (16, 8 en 4GB)

SanDisk Ultra SDXC 15 MB/s class 4 (64GB)
Pas op SDXC wordt niet door alle apparaten ondersteund.

SanDisk Extreme SDHC 30 MB/s class 10 (32, 16, 8 en 4GB)

SanDisk Extreme III SDHC High Performance 30 MB/s class 6 (16, 8 en 4GB)

SanDisk Ultra II SDHC 15 MB/s class 4 (16, 8, 4 en 2GB)

Drie zaken zijn daarbij van belang, nl. de grootte (GB), de schrijfsnelheid (MB/s) en de video prestatie (class ..). In principe geldt bij alle drie, hoe groter hoe beter maar ook duurder.

Ik zou me niet zo zeer laten leiden door de namen maar meer door de prestaties. Voor de huidige camera’s zou ik een kaartje nemen van 30 MB/s en minimaal class 6, maar liever nog class 10 als je ook video gaat doen.

http://www.topdeals.nl/catalog/product_ ... ts_id=6682" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Je moet inderdaad verschrikkelijk verdacht wezen op die klasses. Het aantal MB/s wat Sandisk op z'n kaarten zet gaat alleen over de maximale snelheid (geen idee wanneer die behaalt wordt trouwens) en niet over de snelheid die hij minimaal haalt.
Schiet met m'n 1Dmk2 met zowel CF en SD en wilde een SD kaart die vergelijkbaar was met m'n CF Ultra II van Sandisk, Ik keek doodleuk naar de opschriften en kwam dus thuis met een kaart die 2x zoveel tijd nodig had om de data uit de buffer van de camera weg te schrijven. Ding teruggebracht en een 'Integral' (whatever that may be) SD kaart van klasse 10 gekocht (klap goedkoper en veeeel sneller :D ).
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
Mr&MrsSmith
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ik heb onlangs via topdeals een extreme pro kaart gekocht van 8 gb ( 45mb/s)
het werkt wel en het werkt niet...
als ik hem formateer gaat het goed later loopt binnen 2 sec het buffer vol met filmen. wordt er helemaal ziek van.
Flickr

http://www.flickr.com/photos/mr3mrssmith/" onclick="window.open(this.href);return false;
cilcanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2012 18:46

Pixmania heeft de 30mb klasse 10 voor 30 euro in de aanbieding, misschien is dat iets?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar