offerte of opdrachtbevestiging ?

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

hallo ,

stel ik heb een opdracht gekregen voor het maken van een stel foto's , is het dan verstandig een opdracht bevestiging of offerte te sturen ? ik heb nog niets met kvk e.d (daarin hoop ik volgende week wat wijzer te worden) maar ik heb de opdracht nu en wil eigenlijk niet wachten tot volgende week na de cursus van TonCanon.

alvast dank voor de moeite om te antwoorden !
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Altijd doen! Ik weet niet in hoeverre het rechtsgeldig zou zijn omdat je je blijkbaar nog niet hebt ingeschreven bij de KvK. maar het oogt dan naar de klant toe allemaal al een stuk
professioneler. Met een opdrachtbevestiging kun je naar de klant aangeven dat hij met jou een verbintenis is aangegaan, dan is de drempel voor hem/haar hoger om de opdracht te cancelen.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
fvdrunen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:20
WoonplaatsCOLON Schijndel
CONTACTCOLON

Opdrachtbevestiging heeft niets met kvk te maken.
Je mag zo als freelancer aan de slag, wel aan het eind van het jaar een en ander bij de belasting opgeven als buitengewoon inkomen.
Altijd een getekende bevestiging om geen problemen te krijgen.
Kijk ook eens op mijn website http://www.fvdrunen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

fvdrunen schreefCOLON...bij de belasting opgeven als buitengewoon inkomen...
Ik denk dat we allemaal wel een buitengewoon inkomen willen hebben :mrgreen:
Maar Frank bedoelt denk ik bij "resultaat uit overige werkzaamheden".

Kees, een schriftelijke offerte is het meest gebruikelijk en heeft inderdaad niets met wel/niet kvk te maken.
In de offerte omschrijf je zo nauwkeurig (maar wel bondig en to-the-point) mogelijk:
- wat je gaat leveren
- hoe je dat aanlevert
- wanneer je dat aanlevert
- eventuele gebruiksrechten van de foto's en andere voorwaarden als die zijn afgesproken
- de prijs die je ervoor vraagt... als je al een btw-nummer hebt met apart btw vermeld en als je nog geen btw-nummer gewoon totaal incl btw

Vraag vervolgens of je opdrachtgever schriftelijk (mag per mail) wil bevestigen dat hij/zij met de offerte akkoord gaat.

Succes!
Gebruikers-avatar
fvdrunen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:20
WoonplaatsCOLON Schijndel
CONTACTCOLON

Ton Canon schreefCOLON
fvdrunen schreefCOLON...bij de belasting opgeven als buitengewoon inkomen...
Ik denk dat we allemaal wel een buitengewoon inkomen willen hebben :mrgreen:
Maar Frank bedoelt denk ik bij "resultaat uit overige werzaamheden
:D klopt, was te lui om het precies op te zoeken......
Kijk ook eens op mijn website http://www.fvdrunen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

ik heb de opdrachtgever vertelt via de mail wat ik lever tegen welke prijs , daarop kreeg ik een reply dat het ok was ! dit is dus eigenlijk mijn bevestiging
ik heb juist vanavond een opdracht bevestiging in de bus gedaan bij de opdrachtgever, zijn akkoord mail en een kopie van de opdracht bevestiging heb ik opgeslagen op mijn netwerk schijf!

groet en dank!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar