Waar moet ik op letten met koop van 5D mark ii ?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_TOPIC_LOCKED
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Goedenavond allen! :)

Zoals sommigen al gezien hadden ben ik overstag gegaan en heb ik besloten de Canon 5D mark ii aan te schaffen.
Nu heb ik een budget van 2000,- euro en kan ik geen nieuwe in de winkel halen.
Het kan wel maar ik moet er ook een lens bij kopen.
Momenteel heb ik als all-round lens een 18-135 EF-S en deze kan niet op een 5D mark ii.
Nu wil ik daar dus een Canon 24-105L F4 bij hebben :).
De 5D in combinatie met een 24-70L F2.8 is helaas uit de richting.

Uiteraard heb ik al een beetje rond gekeken op Marktplaats etc. en daar zag ik al dat ik een mooi budget heb.

Nu vroeg ik mij dus af waar ik op moet letten bij zo'n camera? Het is een hoop geld voor mij en wil een miskoop zoveel mogelijk uitsluiten.
Maakt het veel uit of ik er eentje koop waarvan de garantie net 2-3 maanden is verlopen of vinden jullie dat er echt garantie op moet zitten (2-3 maanden minimaal)?

Ik hoop dat jullie voor mij wat tips hebben voor de aanschaf van een 5D mark ii, zodat ik mijn hobby naar een ander niveau kan tillen! :)

Groetjes Stephen!! :mrgreen:
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
Koen Smit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 07:57

Eind januari heeft MM vaak de 19% btw actie. Dan zit je nog maar iets boven de €2000,-, misschien iets om in het achterhoofd te houden.
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Dan nog zit ik 250,- euro boven mijn budget en de prijzen zullen nog wel iets stijgen bij MM (altijd zo als ze met de BTW actie komen).
Daarnaast zou ik dan ook nog is een CF kaart moeten kopen en zit ik al 300,- euro (minimaal) boven mijn budget!

Zit er helaas niet in.
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
RemcoPhoto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2011 12:23
CONTACTCOLON

Stephen,

Ik heb 'm begin januari nieuw gekocht.
Prijzen op de Marktplaatsen van deze wereld waren of hoog (te dichtbij nieuwprijs!) of de camera was al verkocht voordat de tiende gluurder had kunnen bieden, ;) ...vervolgens verschillende Internetshops naast elkaar gezet, de verschillen waren minimaal (tientjeswerk). Ben uiteindelijk naar FOKA gegaan omdat ik er een eerdere prettige ervaring had én verlenging van de fabrieksgarantie tot 5 jaar wat ik toch wel prettig vind. Een verschil met jouw situatie, ik had al 'rooie' lenzen gespaard... dus kon meteen aan de slag. Afgelopen weekend heb ik de 24-105 erbij gekocht, erg tevreden mee!!

Op Tweakers gaat inmiddels het gerucht dat de Media Markt weer BTW dagen heeft, eind januari... wellicht is dat het wachten waard! Scheelt je toch 16% op de nieuwprijs, als ze deze camera ook meenemen in de actie. Wellicht komt het dan totaal in de buurt van je budget?!

Oeps, Koen was me voor ... ;)

Succes!
Remco
5D MkII | 17-40 1:4L USM | 24-105 1:4L IS USM | 70-200 1:4L IS USM | 100 1:2.8L MACRO IS USM | 50 1:1.4 USM | 430EXII | Phottix Strato II | Sirui N-1204 + K-20X
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Oh ja, geen rekening gehouden dat je inderdaad maar 16% krijg ipv 19%. Dan zit ik al 350-400 euro boven budget.
Dat zit er helaas niet in voor mij.
Toch erg bedankt voor je input!

Ik heb een 5D met lens gezien voor 1800 euro (gekocht juli 2009) .. Wat vinden jullie?
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Ik heb deze combinatie 2,5 jaar geleden bij zo'n mediamarkt actie voor (geloof ik) 2400 euro gekocht. Nou weet ik niet hoe de prijzen er tegenwoordig in Nederland voor staan, maar ik neem aan dat die in de afgelopen 2,5 jaar toch wel iets gezakt zijn. Als mensen zeker weten dat er zo'n actie aankomt, dan zou ik even wachten en kijken wat ze er voor vragen. Kun je daarna nog altijd op marktplaats kijken...tenzij je het echt ogenblikkelijk nodig hebt.
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Momenteel kost deze combi bij MM 2777,- euro .. deze zal denk ik nog iets stijgen en met 16% BTW zit ik nog steeds flink boven budget!
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

5DII + EF 50 f/1,8 ?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

of anders een 5D? of is dit 'vloeken in de kerk'?
Heeft toch ook een mooie beeldkwaliteit, full frame
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

50mm 1.8 heb ik al :)
Waarom een 5D nemen als ik een 5D mk ii kan kopen?
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Hangt helemaal af van wat je er mee van plan bent. Als je met de features en kwaliteit van de 5D uit de voeten kunt...waarom zou je dan veel meer uitgeven aan een MkII? Heb je weer wat extra geld over voor ene mooi objectief/flitser/you name it. Heb je de eigenschappen van de MkII echt nodig...dan natuurlijk lekker voor de MkII gaan. :-)
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

Een 5DII kost bij KE op dit moment € 1789,-.
Daar zou ik voor kiezen en dan op je gemak gaan zoeken naar een gebruikte 24-105.
€ 1800,- voor camera van alweer 3 jaar oud vind ik nog altijd veel geld.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Uit je post begreep ik dat het net wel of niet ging. Dan zou een optie kunnen zijn om te investeren in het glaswerk en dan een 5D ipv een 5Dii te nemen, om binnen budget te blijven.
Maar als je het budgetmatig redt: doen!
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik heb nu:


* Canon 1000D
* Canon 18-55 F3.5-5.6
* Canon 18-135 IS II F3.5-5.6
* Canon 50mm 1.8 II Prime
* Canon 70-200L F4
* Macro filters
* Canon Speedlite 430ex II
* Canon Speedlite 580ex
* Godox flitser
* Triggers
* Statief voor camera en flitsers
* Softbox 60x60cm
* Softbox 20x30cm
* Paraplu 60cm

Dus volgens mij heb ik wel een mooi setje, zeker als er een 5D mk ii met 24-105L F4 bij komt :)
Ik ga steeds meer richting de bruiloften en dit is wat ik ook erg graag doe!
Ook wil ik mij gaan verdiepen in automotive fotografie en interieur fotografie.

Daarom lijkt mij de 5D mk ii een mooie keuze om mijn set compleet te maken
Ik loop nu gewoon tegen een hoop dingen aan bij mijn 1000D.

En om even op de reactie van Xammy te reageren:
Dat is alleen de body voor 1800 euro .. doe daar 600 bij voor een gebruikte 24-105 en ik zit 400 euro boven budget.
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Is het niet verstandiger om even te wachten tot de 5d mk III uitkomt? Dan zakken de prijzen ook weer wat en word het aanbod wat groter.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Waarom wil je een 5D mk2? Gewoon een vraag, mis je nu iets?
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ga eerst op zoek naar 'n 24-105 (eventueel zelfs 'n 24-70, als je daar nu al met 'n schuin oog naar loert), spaar even en ga dan kijken voor 'n 5D2? De geruchten van 'n 5D3 zijn er nog altijd, en stel dat die binnen 'n aantal maanden uitkomt zal dat best wat doen met de prijs van 'n Mark II. Dat, plus extra centen van 'n tijdje tussensparen zou mijn plan van aanpak zijn.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Allemaal bedankt dat jullie met me meedenken.
Eerst zat ik te twijfelen tussen een 7D en een 5D mk ii .. uiteindelijk zei iedereen tegen mij (ook op dit forum) dat ik voor de 5D mk ii moet gaan als ze mijn interesses zien van fotografie en wat ik daarvoor dus nodig heb.
Nu sta ik op het punt om deze aan te schaffen en nu raad iedereen het mij af.. of iig. ik zou een nieuwe moeten kopen die 400-500 boven mijn budget ligt (als de btw actie van MM komt).
2e hands ligt deze camera met lens in mijn budget (rond de 2000,- euro).. Dit is dus wat ik zoek.. Investeren in lenzen heb ik nu wel gehad, ik loop nu echt tegen de prestaties van de 1000D aan en word het tijd voor een andere camera. Lijkt me wel duidelijk dat ik de 1000D nu echt wel ben uitgegroeid!
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Gewoon doorsparen, niet iets willen zonder middelen en dan een halfbakken oplossing nemen. Als je een 24-70L wilt en een 5DMkII en een CF kaart en dat je die wilt gaan gebruiken bij bruiloften, wat echt wel een kritische vorm van sport is, dan zou ik als dat 300 Euro boven je budget is, gewoon nog 1 of 2 maanden wachten.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik zie het halfbakken oplossing niet?
Een 5D mk ii met 24-105L F4 lijkt me toch niet zomaar een cameraatje?? Of ben ik nu echt gek?
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar