Aztac Maiden update plus gevallen bewijs :-)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik ben ook een absolute klont met CS, vanaf versie 2 alle versie een keer geinstalleerd gehad en daarna weer verwijdert. Lightroom daarentegen vanaf versie 1 draaiend en kan er mee lezen en schrijven en als je wat meer tijd aan fotografie geeft hoef je minder achteraf te doen. Het is maar waar je je tijd aan wilt besteden of waar je goed in bent. Maar dan moet je met dit soort foto's met filters gaan werken en statieven of mazzel hebben met ND grad filters vanuit de hand.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

zo iets? voor mensen gaan gillen dit is mijn eerste keer met dit soort bewerking.
Ik heb dit trouwens ff grof gedaan om te weten wat je bedoel en heb de zee ook mee genomen omdat ik die zelf te licht vond.
Ik puzzel nog ff verder

Afbeelding
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLONIk ben ook een absolute klont met CS, vanaf versie 2 alle versie een keer geinstalleerd gehad en daarna weer verwijdert. Lightroom daarentegen vanaf versie 1 draaiend en kan er mee lezen en schrijven en als je wat meer tijd aan fotografie geeft hoef je minder achteraf te doen. Het is maar waar je je tijd aan wilt besteden of waar je goed in bent. Maar dan moet je met dit soort foto's met filters gaan werken en statieven of mazzel hebben met ND grad filters vanuit de hand.
Ik heb CS denk ik al 20 keer van mijn pc gegooid en dan overdrijf ik niet eens :roll:
Ik moet nog een hoop leren na eerst SLR gehad te hebben 20 jaar terug of zo en was toen nog een kind ben ik pas sinds november weer over op DSLR dus heb nog een weg te gaan :wink:
Met Lightroom heb ik ook ruzie........maar dat zal aan mij liggen want veel mensen kunnen met bijde lezen en schrijven. :wink:
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Kijk nu nog dat randje aan de onderkant eraf waar de schaduw in het water zit en volgens mij ben je dan heeeeeeeeeel erg veel verder gekomen dan het futloze eerste plaatje :)

Maar ik vind het nu al veel beter. Maar goed er zijn meer meningen.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Claudia007 schreefCOLONMet Lightroom heb ik ook ruzie........maar dat zal aan mij liggen want veel mensen kunnen met bijde lezen en schrijven. :wink:
Daar kan ik inkomen. Daar zit een andere denkwijze achter, als je de gewone open, verwerken, opslaan werkwijze opzij gooit, en presets en lensprofielen ontdekt hebt dan ben je vrijwel klaar. Maar het is wel ff Johan Cruiyffen Je moet het zien voordat je het door hebt. :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Dit was ook een snelle actie om ff zeker te weten of je dat bedoelde :wink:
Ik werk al 7 jaar met Paintshop pro daar kan ik mee lezen en schrijven maar die kan een hele boel niet of op een veel moeilijke manier dan CS.
Maar dan kan ik nu meer gericht te werk gaan en had ook niet de originelen foto bewerkt maar die ik had met kader. Dan ga ik nu eens met de echt aan de gang :mrgreen:
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLON
Claudia007 schreefCOLONMet Lightroom heb ik ook ruzie........maar dat zal aan mij liggen want veel mensen kunnen met bijde lezen en schrijven. :wink:
Daar kan ik inkomen. Daar zit een andere denkwijze achter, als je de gewone open, verwerken, opslaan werkwijze opzij gooit, en presets en lensprofielen ontdekt hebt dan ben je vrijwel klaar. Maar het is wel ff Johan Cruiyffen Je moet het zien voordat je het door hebt. :)
Hahaha daarom lees ik ook nooit de gebruiksaanwijzing :P Ik moet het eerst zien en dan heb ik het door.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Voor mij alleen maar PS. Een wereld programma! Natuurlijk moet je wel even een opstartje hebben om aan de slag te gaan. Er zijn genoeg boeken en cursussen om je dat beginnetje te geven. (goedkoopste boek +/- 3€ kan je vinden bij de action. Staat echt alles in om ps onder de knie te krijgen).
Oja, met elements kan je alles wat je wilt. Pas wanneer je aan cs5 hebt gesnuffeld kan je niet meer terug. Eigenlijk hetzelfde verhaal tussen aps-c en FF.

Groet, Bas
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Heel eerlijk hou ik niet van het bewerken van foto's wel aanpassen.
Al werkt in CS wel alles makkelijke dan in psp.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

Claudia007 schreefCOLONzo iets? voor mensen gaan gillen dit is mijn eerste keer met dit soort bewerking.
Ik heb dit trouwens ff grof gedaan om te weten wat je bedoel en heb de zee ook mee genomen omdat ik die zelf te licht vond.
Ik puzzel nog ff verder

Afbeelding
kijk, heel mooi, nu ziet het er toch al een heel stuk spannender uit toch?

wat heb je met deze gedaan? pseudo-hdr (of hoe dat ook heet) bewerkt?
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
Gebruikers-avatar
RPGraphix
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 283
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2011 09:50
WoonplaatsCOLON Ergens in Noord-Holland
CONTACTCOLON

Persoonlijk vind ik je bewerking te ver doorgeschoten. Teveel contrast en saturatie naar mijn smaak. Maar het kan zeker geen kwaad om hiermee te experimenteren om zo je eigen smaak te ontwikkelen. Dus, vooral doen maar wel met je eigen inbreng en smaak.
Wat me opvalt zijn de zwarte puntjes in de lucht. Zijn dit meeuwen of is dit vuil op je sensor?
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

ik val even met de deur in huis; de oorspronkelijk #1 vind ik beter dan je 1e update en zeker beter dan je over-the-top bewerkte updates. Tot op zeker hoogte dien je in de nabewerking van zulke grauwe foto's toch redelijk subtiel te blijven en niet door te schieten.

Wel weer goed bij je updates is dat je daar duidelijk laat zien dat het schip gestrand is, dus met mensen en politie/kustwacht auto's. Van je eerste 5 vind ik nummer 1,2 en 5 het beste. Bij #3 en #4 zouden de shadow's iets opgelicht mogen worden. Het schip is nu wel erg donker geworden. Als je bij nummer 4 twee stapjes naar links gegaan was, had je ook de sleepkabels en een sleepboot op de foto gehad, wat 'm qua compositie net iets interessanter gemaakt had.

Toch geen onverdienstelijke plaatjes hoor, van deze Aztec Maiden :wink:
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

@ snip ik heb alles behalven de boot geselecteerd en daarna de kleuren aangepast :wink: het was niks met hdr of iets.
@ RPGraphix dat overdreven had ik expres gedaan vind hem zelf namelijk niet mooi. En had de puntjes onder de boot even zo gelaten. Die stipjes zijn vogels......d dacht ik......zit nu op mijn mobiel zal straks even kijken :wink:
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

sunblade schreefCOLONik val even met de deur in huis; de oorspronkelijk #1 vind ik beter dan je 1e update en zeker beter dan je over-the-top bewerkte updates. Tot op zeker hoogte dien je in de nabewerking van zulke grauwe foto's toch redelijk subtiel te blijven en niet door te schieten.

Wel weer goed bij je updates is dat je daar duidelijk laat zien dat het schip gestrand is, dus met mensen en politie/kustwacht auto's. Van je eerste 5 vind ik nummer 1,2 en 5 het beste. Bij #3 en #4 zouden de shadow's iets opgelicht mogen worden. Het schip is nu wel erg donker geworden. Als je bij nummer 4 twee stapjes naar links gegaan was, had je ook de sleepkabels en een sleepboot op de foto gehad, wat 'm qua compositie net iets interessanter gemaakt had.

Toch geen onverdienstelijke plaatjes hoor, van deze Aztec Maiden :wink:
Dank je ik ga straks even kijken want met kabel heb ik hem ook maar ben op weg om naar buiten te gaan :mrgreen: ene die over de top vind ik zelf ook niks ....hou eigenlijk helemaal niet van bewerken maar ja soms kan het net wat toevoegen.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

sunblade schreefCOLON Tot op zeker hoogte dien je in de nabewerking van zulke grauwe foto's toch redelijk subtiel te blijven en niet door te schieten.
wie zegt dat?

Nabewerking is ook waar je je eigen stempel op een foto kan drukken, dat kan zijn dat jou dat niet aanstaat, ik daarintegen kan wat extremere bewerking wel waarderen.

Dat blijft toch smaak afhankelijk.

Zeg dan enkel dat de bewerking niet je smaak is, maar zeg niet wat je eigenlijk dient te doen...
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Snip schreefCOLON wie zegt dat?
euhm ik schreef dat... dat zie je toch :wink:

Bij alles wat ik zeg of schrijf geef ik alleen mijn eigen mening weer. Het is nooit mijn bedoeling om mijn mening als feit te presenteren, ook al komt dit soms (per ongeluk) zo over. Ik houd er echter niet zo van om een disclaimer in mijn onderschrift te plaatsen of om bij elke reactie een zin te beginnen met "naar mijn persoonlijke mening ...". :wink:
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

sunblade schreefCOLON
Snip schreefCOLON wie zegt dat?
euhm ik schreef dat... dat zie je toch :wink:

Bij alles wat ik zeg of schrijf geef ik alleen mijn eigen mening weer. Het is nooit mijn bedoeling om mijn mening als feit te presenteren, ook al komt dit soms (per ongeluk) zo over. Ik houd er echter niet zo van om een disclaimer in mijn onderschrift te plaatsen of om bij elke reactie een zin te beginnen met "naar mijn persoonlijke mening ...". :wink:
Oke,my bad, ik vatte dat dan vast iets te opdringerig op :)
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Je heb bewerken en na bewerking :mrgreen: en na verkrachting heb je ook van een foto.
Maar het gaat er om inderdaad wat de fotograaf mooi vind of wat de kijker mooi vind.
Foto's die op tekeningen lijken vind ik persoonlijk niet mooi. Mijn snelle bewerking van het schip op de fouten die er in zitten vallen dan nog mee.
Ik heb vandaag in Raw foto's gemaakt en die ben ik aan het bewerken. Sommige mensen vinden tonemapping ook niet mooi maar ook dat lig er aan hoe je dat doet.
Mensen maken ook vaak de fout met HDR en Tonemapping. HDR zijn minimaal drie foto's en op sommige programma's zit er ook een optie om het met 1 te doen.

ene geen ruzie zoeken he :mrgreen:

Sunblade ik ga eens kijken of dat ik later nog wat kan bewerken aan de foto's maar kan even geen Aztec Maiden meer zien. Ik mag namelijk ook altijd de foto's van mijn man doen :roll: die heeft niks met bewerken.

Ene die twee stappen naar links met sleepboot heb ik ook hoor :mrgreen: ik had iets van 350 foto's :oops:
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar