Mijn eerste test foto's nieuwe tele update bericht 9

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Mijn eerste test foto’s met de EF 70-200mm f/4L IS USM.
Achtergrond is veelte druk dus ik heb ze gecropt. Excif staat er bij.
Ik ben er nog steeds niet uit hoe ik de achtergrond rustiger kan krijgen.
Volgens mij is het een roodborstje maar heb de ballen verstand van vogels :oops:

Ik snap trouwens nog steeds niet hoe je een verkleinde foto goed kan krijgen.
Iemand die me dat kan vertellen. :mrgreen:

Foto 1
Afbeelding
Foto 2
Afbeelding
Foto 3
Afbeelding
Foto 4
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Claudia007, in totaal 29 keer gewijzigd.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Anoniem 3

Ik heb het idee dat ze allemaal nog te licht zijn.
Als je ze wat verdonkert zal de achtergrond ook rustiger worden.
En ja... het is een Roodborstje.
Sandra78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 18:19
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Hoever stond je er vanaf?

Ze zijn niet helemaal scherp ( of het ligt aan mijn scherm) en denk aan die gulden snede vooral bij de eerste. Wat de achtergrond betreft, ik kan niet eens fatsoenlijk een foto bewerken dus daar kan ik niks over zeggen. Maar voor de test zijn ze wel geslaagd. Bevalt de lens?
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Ik denk dat het aan je scherm lig. Je kan ze veren tellen als je wilt.

geen idee hoe ver ik stond in ieder geval verder dan 1.20
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Nette test!
Foto 4 vind ik het mooist, wel denk ik dat iets minder croppen een fijner beeld geeft, iets meer ruimte aan de kijkkant.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Dank je Judithh.
Ik wilde de blur er af hebben :oops: ik zal eens kijken of dat ik ze op een andere manier kan croppen.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

gvasseldonk schreefCOLONIk heb het idee dat ze allemaal nog te licht zijn.
Als je ze wat verdonkert zal de achtergrond ook rustiger worden.
En ja... het is een Roodborstje.
Te licht is nieuw :mrgreen: mijn foto's zijn meestal te donker.
Ik zal eens kijken of dat iets mooier wordt. :wink:
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Te drukke achtergrond is soms een kwestie van diafragma open gooien, spelen met licht en donker, maar soms ook gewoon een beetje om de beestjes heen draaien. Stapje naar links of rechts levert soms al een rustiger achtergrond op.
Ik vind deze foto's ook ietwat licht, krap gecropt en voor wat betreft de scherpte heb ik de indruk dat deze steeds ietwat achter de oogjes ligt. De vleugels zien er scherper uit dan het koppie.
(maar misschien heeft mijn beeldscherm last van backfocus :mrgreen: )
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Als ik ze hier vergroot die verkleind zijn dan zien ze er niet uit. Als ik mijn echte bestanden pak dan is zijn oog zo scherp als wat :?
Ik snap ook niet hoe je kwaliteit kan behouden met verkleinen.
Dat stapje naar links heb ik geprobeerd maar toen was hij weg :mrgreen:
Crop is anders en ik heb de kleuren aangepast
Op mijn scherm zien ze er goed uit maar het blijkt dat mijn scherm de kleuren niet goed laat zien.
Deze heb ik via photobucket gedaan dus kwaliteit zal wel niet goed zijn. Snap ook niet waarom er niet gewoon een verkleiner op zit want via het album moet je ze ook verkleinen.

Foto 1X aangepast
Afbeelding

Foto 2X aangepast
Afbeelding

Foto 3X aangepast
Afbeelding

Foto 4X aangepast
Afbeelding
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
Fredvdlouw
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2010 22:48
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Als ik goed begrijp wat jij wil is dat denk ik dat als je de foto's verkleind hebt je ze nog een keer moet verscherpen met USM of onscherp masker, dat maakt dat de zachte blur van je foto's verdwijnt maar let op halo's en artifacten komen terug als je te ver gaat.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.
Sandra78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 18:19
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Maar ze zijn nu idd wel een stuk scherper, met name bij foto 4 zie je dat goed.

Ik heb zelf heel veel moeite met bewerken, snap er ook bar weinig van. Heb hier een photoshop versie liggen maar ik kom er niet verder mee.
Geen idee of photobucket kleuren vervaagd, zou eigenlijk niet mogen lijkt me.
Ik gebruik op dit moment gratis programma's dat eerst maar eens onder de knie krijgen, maar welke gebruik jij?
@Fredvdlouw, hoe kun je zoiets toepassen dan> onscherp masker bedoel ik dan?
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Fredvdlouw schreefCOLONAls ik goed begrijp wat jij wil is dat denk ik dat als je de foto's verkleind hebt je ze nog een keer moet verscherpen met USM of onscherp masker, dat maakt dat de zachte blur van je foto's verdwijnt maar let op halo's en artifacten komen terug als je te ver gaat.
Ik ga het eens proberen want photobucket verkleind ze ook weer en hier moet je ze al verkleind hebben maar dat komt je foto ook niet ten goeden.
Bedankt voor de tip :wink:

Sandra78 schreefCOLONMaar ze zijn nu idd wel een stuk scherper, met name bij foto 4 zie je dat goed.
Dat kan bijna niet. Ze zijn volledig naar photobucket gegaan en die maakt ze al kleiner en daarna moet ik ze nog kleiner maken voor ik ze hier kan plaatsen.
Ik denk dat het gezichtsbedrog is door dat ik ze anders gecropt heb :wink: en de kleur is wat aangepast in niveau bla bla in Photoshop.
In de exif staat paintshop maar dat komt door de rand en mijn naam er in :wink:
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Sandra78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 18:19
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Claudia007 schreefCOLON
Sandra78 schreefCOLONMaar ze zijn nu idd wel een stuk scherper, met name bij foto 4 zie je dat goed.
Dat kan bijna niet. Ze zijn volledig naar photobucket gegaan en die maakt ze al kleiner en daarna moet ik ze nog kleiner maken voor ik ze hier kan plaatsen.
Ik denk dat het gezichtsbedrog is door dat ik ze anders gecropt heb :wink: en de kleur is wat aangepast in niveau bla bla in Photoshop.
In de exif staat paintshop maar dat komt door de rand en mijn naam er in :wink:

Hm het oogt wel zo maar misschien inderdaad dat het wat met het croppen te maken heeft.
htbdigifoto
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2011 23:48
WoonplaatsCOLON Ommen aan de vecht overijssel
CONTACTCOLON

test serie is qua scherpte ok,no 2 zie je nog een paar haartjes boven het koppie uitkomen.
De achtergrond dat leer je vanzelf door lezen ,proberen ,doen.
Je schrijft ,,de ballen verstand van vogels", op deze site http://www.vogelvisie.nl/ ,vindt je de meeste in NL voorkomende vogels,klik op luidspeker krijg je het geluid erbij, gr herman
't giet oe goed bij al waj doet .
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

htbdigifoto schreefCOLONtest serie is qua scherpte ok,no 2 zie je nog een paar haartjes boven het koppie uitkomen.
De achtergrond dat leer je vanzelf door lezen ,proberen ,doen.
Je schrijft ,,de ballen verstand van vogels", op deze site http://www.vogelvisie.nl/ ,vindt je de meeste in NL voorkomende vogels,klik op luidspeker krijg je het geluid erbij, gr herman
Dank je wel voor de site :wink: Ik ga er eens naar kijken. Vroeger wist ik alles van wat er in het bos leefde en bloeide maar tegenwoordig :shock:
Ik heb een aantal mooie boeken liggen en eind februari 1,5 week vrij dus dan ga ik tussen foto's maken mijn boeken maar eens door nemen.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
BigZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2010 15:21

@Claudia,

Waarom gebruik je niet gewoon Digital Photo Professional om je foto (in eerste instantie) te bewerken. Zit bij de camera, is van Canon en kan ook makkelijk verkleinen.

Zit tevens een goede handleiding bij.

Heb even met je foto zitten spelen maar daar zit nog genoeg ruimte in om te verbeteren.
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

BigZ schreefCOLON@Claudia,

Waarom gebruik je niet gewoon Digital Photo Professional om je foto (in eerste instantie) te bewerken. Zit bij de camera, is van Canon en kan ook makkelijk verkleinen.

Zit tevens een goede handleiding bij.

Heb even met je foto zitten spelen maar daar zit nog genoeg ruimte in om te verbeteren.
Ik heb hem wel op mijn pc staan maar gebruik hem eigenlijk nooit maar zal er eens mee gaan spelen. Verkleinen is het probleem niet zo :wink: maar meer hoe behouw ik de kwaliteit.
Laat eens zien wat jij er mee gedaan heb :mrgreen: ik aagje
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
BigZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2010 15:21

@Claudia,

Even gauw in DPP. Misschien iets teveel kleur verzadiging.

Wat vindt je ervan?

26861

Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Hij toont iets rustiger lijkt wel......toch maar eens opstarten dat programma :mrgreen:
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
BigZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2010 15:21

Proberen kan geen kwaad,

In DPP vindt ik hem zelfs nog iets voller en scherper dan op het forum. Hier wordt hij wat valer na het uploaden. In DPP kan je bijna de weerspiegeling van de fotograaf in het snaveltje zien. :D

P.S. DPP is redelijk eenvoudig. Na aanpassingen kan je met convert en save de resolutie eenvoudig aan het forum aanpassen door de grootste waarde te veranderen in 900 pixels.

Succes.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar