Kinderen hebben ijspret

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
jocola

Zaterdagmiddag een aantal foto's geschoten van kinderen op het ijs.
Ik heb ze genomen met mijn EOS 600D en EF-S 55-250 IS II objectief.
Allemaal ISO 400 en zowel in Av als in Tv mode geschoten.
Beoordelingen, tips en kritiek zijn voor mij als beginnend foto enthousiast erg welkom.

1 Afbeelding

2 Afbeelding

3 Afbeelding

4 Afbeelding

5 Afbeelding

6 Afbeelding

7 Afbeelding

8 Afbeelding

9 Afbeelding


Bedankt voor het kijken :D

John
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

ik vraag me af als iso400 echt nodig was maar de exif mist helaas dus kunnen we dat niet zien. verder zijn het leuke foto's let wel op het afsnijden van lichaamsdelen of in dit geval schaatsen (de laatste foto) want hierdoor vind ik dit de minste van de serie terwijl het toch een leuke foto kan zijn met een klein stukje ruimte eronder.
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Goed gelukt hoor slim standpunt kies je telkens ten aanzien van de zon.
Jammer soms van de té krappe kadering...
1 & 2 zijn erg leuk bedankt voor posten!
jocola

Jeldo schreefCOLONGoed gelukt hoor slim standpunt kies je telkens ten aanzien van de zon.
Jammer soms van de té krappe kadering...
1 & 2 zijn erg leuk bedankt voor posten!
De krappe kadering ontkwam ik helaas niet aan, omdat ten eerste het behoorlijk druk op
het ijs was en ik de personen rond om op de foto's soms als storend ervoer voor de compositie.
Ten tweede had ik behoorlijk ingezoomd met mijn 55-250 omdat ik de meeste
foto's veilig vanaf de kant had genomen en me niet in de drukte had gemengd.

Ik zal inderdaad de krappe kadering misschien eens moeten gaan afleren, want ik wil de
persoon graag altijd (te) centraal stellen in een foto en vergeet soms dat de omgeving, voor en achtergrond
net zo belangrijk zijn voor de compositie.
Laatst gewijzigd door 1 op jocola, in totaal 5 keer gewijzigd.
jocola

Ik zal er nog 2 plaatsen die niet gecropt zijn

10 Afbeelding

11 Afbeelding
Gebruikers-avatar
BigZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2010 15:21

De foto's zijn inderdaad vaak net te krap gekaderd waardoor er geen "kijkruimte" in de bewegingsrichting is. Verder zijn het leuke snapshots die waardevol zijn voor de maker en de familie.

Foto 1 springt er echter uit. Ondanks dat hier de scherpte in het gezicht wat minder lijkt en de aandacht door het felle jasje wat wordt weggetrokken vind ik dit een superfoto.
jocola

BigZ schreefCOLONDe foto's zijn inderdaad vaak net te krap gekaderd waardoor er geen "kijkruimte" in de bewegingsrichting is. Verder zijn het leuke snapshots die waardevol zijn voor de maker en de familie.

Foto 1 springt er echter uit. Ondanks dat hier de scherpte in het gezicht wat minder lijkt en de aandacht door het felle jasje wat wordt weggetrokken vind ik dit een superfoto.
Ik heb foto 1 nu wat minder strak gekaderd en de witbalans iets aangepast en de bewerking tijdens het verkleinen nu goed gedaan.
Eerst verkleinen en dan verscherpen en niet andersom ( :oops: verdorie, altijd al geweten maar ik vergeet dat steeds :oops: )


Afbeelding
Gebruikers-avatar
BigZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2010 15:21

Klasse. Subtiele aanpassing geeft weer een verbetering waardoor de foto kwalitatief weer een klasse omhoog gaat. Weer een stapje in de goede richting. Als het mijn dochter was dan mocht deze ergens aan de muur.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar