screenprotector

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Sandra78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 18:19
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en kreeg 2 topics naar boven maar niet met het antwoord.

Ik heb nog een folie over het scherm gedaan, dit ook nav mijn vorige camera waar het niet op zat en waar dus krassen op zaten.
Nu heb ik een folie op maat geknipt en er op geplakt. Het zit er nu anderhalve week op maar laat dus los.
Ik kan me daar dus aan irriteren. Nu zag ik op ebay, een soort van frame wat je over je screen kan doen en over de zoeker.

Wat gebruiken de meesten van jullie?
Ik vraag me af waarom deze folie ( toch best prijzig in de fotowinkel hier lokaal) nu al weer loslaat.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Tja... ik gebruik zelf niks, en eerlijk gezegd kan ik me geen kras op het scherm voor de geest halen. Dus of er zit na 2 jaar inderdaad nog geen kras op, of hij is me nog nooit opgevallen. Het blijft voor mij toch wel een gebruiksvoorwerp, en ik ben er wel zuinig op, maar extra protectors etc is aan mij niet besteed.

Wel denk ik dat er kwaliteitsverschil in protectors zit. Moest je hem met water aanbrengen, of was hij zelfklevend?
Sandra78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 18:19
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Ja je hebt gelijk maar bij mijn vorige camera ondervond ik toch hinder/ ergenis ervan.

Dit is zelf klevend folie. Dus heb eerst het scherm vetvrij gemaakt en toen heel voorzichtig de folie er op geplakt toen met een speciaal karton dingetje de boel mooi vlak gemaakt maar nu gaat het dus los zitten.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik heb alleen ervaring met protectors voor mijn iPhone. Deze moest ik toen eerst vochtig maken en dan aanbrengen, vergelijkbaar met raamfolie. Dit bleef er goed opzitten.
Dit was een protector van Zagg (Zagg Inivisible shield) en daar heb je ook versies voor camera's van.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Zagg Invisible Shield gebruik ik al jaren. Is kristal helder, erg sterk en laat niet los (als je het tenminste aangebracht hebt volgens de instructies). Het is wel wat duurder, maar iets wat al na een week los laat is natuurlijk in verhouding nog veel duurder.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Het is inderdaad een kwestie van kwaliteit. De folie die eos4all noemt is heel goed en deze heb ik zelf op mijn vorige camera gehad, was ook perfect.

http://www.fotoshopaalten.nl/onderhoud- ... 41_58.html
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Sandra78
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 18:19
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Dank voor de info en de link, denk dat ik daar dan maar ga bestellen want hier wordt ik kriegel van..
Gebruikers-avatar
niels rombouts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 266
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2009 09:26
WoonplaatsCOLON Breda

Ik gebruik naar 100% tevredenheid de screenprotectors van giottos
Te koop bij Kamera-Express

Ik vind dit een prima protector, beeld blijft goed en blijft ook echt zitten
Canon Shooter
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Ik vind de protectors van fotoshop Aalten (de link van Karin115) niet prettig. Het glas glimt veel te veel en je merkt echt dat er nog iets voor je display zit. Naar mijn mening is Zagg Invisible Shield echt de beste oplossing. En die laten echt niet vanzelf los.
Gebruikers-avatar
marcel73
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2005 22:19
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

Ik heb vorige week toevallig de volgende besteld, deze is van echt glas gemaakt. Bevalt me goed.

http://www.ebay.com/itm/GGS-LCD-Glass-S ... 906wt_1413
Laatst gewijzigd door 1 op marcel73, in totaal 8 keer gewijzigd.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

een jampot is ook van echt glas gemaakt, dus dat zegt niet veel.
Gebruikers-avatar
marcel73
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2005 22:19
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

eos4all schreefCOLONeen jampot is ook van echt glas gemaakt, dus dat zegt niet veel.

leuke reactie ........
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

vond ik ook...
Gebruikers-avatar
marcel73
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2005 22:19
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

eos4all schreefCOLONvond ik ook...
:x
Ernst-Jan
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1014
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 17:05
WoonplaatsCOLON Nieuw-Weerdinge
CONTACTCOLON

Ik kan er ook wel om lachen :lol:

Ik heb nu al 4,5 jaar een 400D, 22.000 foto's mee gemaakt. Krassen zijn mij nog nooit opgevallen. Ben wel voorzichtig met m'n spullen, maar niet meer als de meeste anderen hier. Met de 60D heb ik daar helemaal geen last meer van, als ik de camera opruim, klap ik het scherm naar binnen :D
60D | 400D | EX 430 II | 17-50 2.8 | 50 1.4 | 70-200 4.0L
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Voor mijn canon heb ik er ook eentje, die komt hiervandaan. Kosten bijna niks. :lol:
Binnen 2 weken na de bestelling meestal iets binnen uit Hongkong.

http://s.dealextreme.com/search/canon+screen+protector" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
FlashM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2012 19:34

Ik overweeg ook om zo'n screenprotector aan te schaffen, maar wat is jullie ervaring met het verwijderen van zo'n folie?
Blijven er lijmsporen op je scherm achter na verwijderen van de folie?

Ik heb zelf sinds kort een 600D met klapscherm, dus voor het opbergen schilt het wel, maar ik kan me voorstellen dat wanneer ik mn camera om m'n nek heb hangen het schermpje bv tegen de rits van mn jas oid schuurt.

Heb al gemerkt dat ik redelijk simpel word van het steeds omklappen van het schermpje :)
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dan kun je ook overwegen om een andere strap te kopen (bijvoorbeeld een Sun Sniper of BLackRapid), dan hangt je camera naast je lichaam in plaats van op je borst te bungelen. Is nog eens een stuk comfortabeler ook.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Een goede folie (bijv. die van ZAGG) is restloos te verwijderen.
Gebruikers-avatar
FlashM
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2012 19:34

@MarcoEOS55D
Had ik al eens naar gekeken, maar ik heb mezelf tijdelijk een soort van koopverbod opgelegd voor deze nieuwe hobby
Een screenprotector kan nog net en misschien de 50mm f/1.8 ook nog, maar dan is het echt even weer de hand op de knip ;)

@eos4all
Thnx voor je reactie!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar