In het donker

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Bij een fotowedstrijd waarbij maar één keuze gemaakt mag worden, kan het voorkomen dat foto's met 0 stemmen achter blijven.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat zulk een foto dan helemaal niks is, alleen binnen het wedstrijdkader verliest hij het steeds van een ander.
Het stemmen dmv het geven van cijfers zou het beeld waarschijnlijk iets duidelijker weergeven.......................

Ik heb mbt de wedstrijd van januari een foto geplaatst die met 0 stemmen achterbleef.
Graag wil ik deze nu ter beoordeling plaatsen(ik neem aan dat zoiets toegestaan is......... :oops: ) en misschien kom ik nu iets meer aan de weet. :D :D
De foto is niet met natuurlijk licht gemaakt(refererend aan de opdracht), maar ook niet ingeflitst.
De druppels zijn kunstmatig toegevoegd.

Schiet er maar op los!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

27270

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Anoniem 3

Jo, ik vind het een prachtige foto, die buiten de mooie lichtval en prachtige kleuren, uitblinkt door de grote scherptediepte.
Alleen zou ik dat kleine blaadje onder de stengel wegpoetsen.
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Ik vind hem prachtig. Toch zou ik er niet op gestemd hebben (heb overigens helemaal niet gestemd voor januari). Ondanks dat jouw foto mij persoonlijk van alle deelnemers het meeste aanspreekt kwa stijl (ik hou nu eenmaal van macro/bloemen etc) vind ik andere foto's beter in het thema "in het donker" passen. Misschien dat dit bij andere stemmers ook mee heeft gespeeld?
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
valkenburg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 607
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Rosmalen
CONTACTCOLON

Wat betreft het stemmen vind ik het überhaupt in en in triest, dat je met een forum met 16740 leden, 60 stemmers weet te halen op de wedstrijd. Ik vind dat er telkens weer voor de wedstrijd ook maar bar weinig animo is gezien het aantal inzendingen t.o.h. aantal leden. Ik weet ook wel dat er van die 16740 leden niet iedereen even fanatiek is maar dit vind ik triest.

Wat betreft de foto Jo, Ik vind het een mooie plaat met mooie warme kleuren.
Vind het dan ook PERSOONLIJK vreemd dat deze 0 score heeft, net als foto 7, tegenover bijvoorbeeld een zwart vierkantje die geloof ik 6 stemmen heeft gekregen. En ik wil niemand kwetsen of tegen het zere been schoppen, maar in mijn ogen heeft een zwart vierkantje, die je achter de pc binnen 1 min. maakt, weinig met fotografie te maken, terwijl hier toch de nodige moeite is genomen. Maar dat is mijn menig! En nogmaals, ik wil hier niemand afkraken o.i.d., zo is het hoe ik erover denk.
Gebruikers-avatar
RPGraphix
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 283
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2011 09:50
WoonplaatsCOLON Ergens in Noord-Holland
CONTACTCOLON

Het lage aantal stemmers valt mij ook steeds weer op. Ik vind 't net als valkenburg ook triest.

Over jouw foto: ik vind 'm prachtig qua compositie en kleur geweldig en zou er niets aan willen veranderen, zelfs het blaadje niet. Ik vind 't een super plaat! Maar past het in het thema? Zou prima kunnen maar ik zou niet zo snel op jouw foto stemmen (heb ik dus ook niet gedaan) omdat ik andere foto's beter vind passen in het wedstrijdthema. :?

Een ander stemsysteem waarbij je punten geeft per foto lijkt me niet handig. Ik denk dat er dan nog minder mensen gaan stemmen. Handiger is om de wedstrijd wat prominenter in beeld te brengen. Maar hoe? Ik kijk altijd standaard in ongelezen berichten. Mogelijk dat een wedstrijd altijd prominent bovenin de berichtenlijst voorkomt zolang je nog niet gestemd hebt. Maar ik weet niet of dit kan.

Maarehhh, blijven meedoen hoor! :D

Groet,
Ruud
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Ik vind hem erg mooi Jo.
De donkere achtergrond doet het goed. De bloem komt zo prachtig uit.
Ik had denk ik wel het kleine blaadje weggehaald, stoort mij een beetje, maar das waarschijnlijk mijn persoonlijke blik.
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Hartstikke bedankt voor deze reacties. Hier ben ik waanzinnig blij mee. :D :D :D :D
Het kleine blaadje aan de stengel heb ik bewust aan de stengel gelaten omdat ik anders dacht het evenwicht in de compositie te veel te verliezen(dat het te centraal zou worden).
Misschien was dit wel verkeerd............ :oops:


Off-topic:

Ik weet dat ik met mijn passie voor de florawereld, welke ik voor 85% gebruik om mijn platen te maken, niet erg spannend en origineel overkom!
Soms heb ik wel eens het idee dat ik er jullie mee lastig val........... :oops:
Ik ben nu zo'n 5 jaar bezig met fotografie en ik heb in die 5 jaar al diverse fotografen van dit toneel zien verdwijnen........
Fotograferen ze niet meer? Is het forum niet meer interessant?
Dit ook naar de fotowedstrijd toe.
Ik ben het roerend met Leo en Ruud eens dat de animo voor de wedstrijd zeer laag ligt.
Niet alleen om er aan deel te nemen, maar ook om een stem uit te brengen voor één van de ingezonden foto's.
Er zijn 16 foto's ingezonden. Dus kan men er van uitgaan dat deze 16 inzenders ook een stem uitgebracht hebben.
Dan vonden 44 forummers, die géén foto ingezonden hebben, het de moeite waard om een stem uit te brengen.

Dit baart me wel enige zorg!
Niet als lid van de wedstrijdleiding maar als hobbyist-fotograaf, die nog lang niet van plan is om zijn enthousiasme voor deze fantastische hobby te verliezen.
Is de mens verzadigd, ontevreden?
Want ik zie de laatste tijd vaker dat men héél enthousiast aan iets begint maar dat men binnen zeer korte tijd weer op zoek gaat naar wat anders............
Misschien ben ik wel van een te oude stempel................................................ :(

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Arvor
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2010 20:01
WoonplaatsCOLON DEN HELDER

Jo, de foto is weer om van te genieten, zo mooi.

Wat betreft je off topic ik plaats de foto's nog niet (en ook niet in de test case) omdat ze
niet het niveau van o.a. jouw hebben. Zo verschrikkelijk scherp en gedetailleerd, dat vereist
nog veel oefenen (ben ik wel druk mee bezig hoor). En daarna pas komt het wedstrijd gebeuren pas.
Wellicht zijn er mede forumers die tegen hetzelfde aanlopen??
Groeten,Jaap
50D - BG-EN2 grip - EF 24 - 105 L F4
Redged RTC-428 met Redged RNB-2 - Lowe Pro Flipside 300
Gebruikers-avatar
RPGraphix
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 283
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2011 09:50
WoonplaatsCOLON Ergens in Noord-Holland
CONTACTCOLON

Jo, ik vind je platen over het algemeen super mooi en kan zelf niet tippen aan jouw niveau. Het nadeel van jouw fotografie is denk ik het mooi willen registreren van de flora. Hiermee verlies je mijn aandacht soms moet ik toegeven. Het is een constant hoog niveau wat mijn aandacht dan niet vasthoud en mogelijk verveelt. Ik bedoel dit niet op een vervelende manier. Misschien moet je eens wat experimenteren met andere standpunten of bewerkingen waardoor je beelden als vernieuwend wordt ervaren. Buiten je zelf gecreëerde grenzen stappen. Ga dan maar eens lekker plat op je gezicht, niemand (ikzelf in elk geval niet) zal het je kwalijk nemen.
Dat er van sommige fotografen niets meer wordt vernomen op dit forum heeft denk verschillende oorzaken. Soms is de kritiek ongezouten en men neemt de benen, of het niveau is dermate gestegen dat het tijd wordt om een ander medium te zoeken voor het showen van het werk. Ik denk dat het laatste veel voorkomt. Als ik oude berichten lees en het werk zie wat daar getoond wordt, maar de maker niet meer op dit forum aantref, dan kan ik me niet voorstellen dat deze zomaar gestopt is met de fotografie.

Dus Jo, ga zeker door met plaatsen. Ik vind je werk geweldig ondanks dat ik niet altijd reageer.

Groet,
Ruud
Gebruikers-avatar
mcremco
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2011 18:48
WoonplaatsCOLON Schiedam

Ik vind het een mooie foto, de druppels op de bladen vind ik ook mooi weergegeven.

Ikzelf kom eigenlijk op het forum via de lijst van actieve onderwerpen en merkte eigenlijk op dat ik al een hele tijd geen wedstrijd was tegengekomen. Ik heb net van de fotowedstrijd van januari en februari de laatste post opgezocht en gekeken of ik die ook in de lijst actieve onderwerpen tegen kwam, daar staan beide wedstrijden vreemd genoeg dus niet in.

Als er meer mensen via de lijst actieve onderwerpen op het forum komen missen die dus allemaal de wedstrijden.
300D | EF-S 18-55 | 60D | EF-S 18-55 IS II | EF-S 55-250 IS | EF 85 f/1.8
Anoniem 3

Ook off-topic:

Ik vond ook, maar dat heb ik ook al een tijdje geleden geuit, dat belangrijke berichten, gepost door bijvoorbeeld mods, niet ondergesneeuwd moeten kunnen worden door 'gewone' posts.
Het rijtje van 10 nieuwste items is echt te kort. Niet alleen voor wedstrijden, maar ook voor de gewone poster. Ooit waren er twee kolommen...

Dan helpt het ook weinig als je een eigen link naar 'laatst veranderde posts' gecreëerd hebt.

Het moet m.i. toch mogelijk zijn om op de frontpage, waar de meeste mensen toch het eerst gaan kijken, een kolom BELANGRIJK o.i.d. te maken?

Misschien is dat ook wel de reden dan er zoveel 'Kritiekkring'-topics ter ziele gaan.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Dank je wel voor de reacties!!!!!! :D :D :D :D

@RPGraphix: Ruud ik begrijp wat je bedoelt. Het probleem ligt in het feit dat ik een natuurmens pur sang ben. Daarnaast ben ik misschien ook onbewust bezig met een zo natuurgetrouwe detaillering, omdat/zodat het fotomateriaal ook op school gebruikt kan worden.
Ik zal deze wijze van spotten en vastleggen iets moeten laten vervagen en op zoek moeten gaan naar voor mij uitdagende composities en/of bewerkingen!!! :D :D :D
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Hmmm ik wil toch even op je off topic gedeelte reageren.. Ik ben een nieuwkomer hier. Ik vind het leuk mn foto's te plaatsen om er van te leren. Het is me in het begin opgevallen dat er vooral op minder goede foto's veel gereageerd wordt. Op de foto's waarvan ik denk dat ze de moeite waard zijn wordt nauwelijks gereageerd. Ik hoef niet bejubeld te worden, kritiek mag ook :) op "bekende" forumleden wordt veel meer gereageerd. Ik denk dat veel nieuwelingen hierdoor afhaken. Een beetje het gevoel van " er komt toch geen respons". Om die reden is meedoen met een wedstrijd ook wel een drempel. Hoewel het wel anoniem is dus ergens is meedoenaan een wedstrijd wel weer leuk omdat men niet weet of ik nieuw ben hier of 1 van de oudgedienden.

Nu ben ik hier zelf ook schuldig aan hoor, zal proberen ook wat vaker te reageren/stemmen.

Maar als nieuweling vind ik dat ik nog niet voldoende kennis heb om goede kritiek te geven. Dat begint nu gelukkig een beetje te komen.
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Nog bedankt voor je reactie! :D :D :D
Ik ben wat minder actief geweest, vandaar dat ik deze even gemist heb.................. :oops: :oops: :oops:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar