OSX VS Windows 7

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
raycko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 398
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2009 10:45
WoonplaatsCOLON Vriezenveen

Hey mensen .
Ik ben van plan binnenkort mijn laptop te gaan vervangen.
Nou neig ik naar een Apple...
Maar nou lees ik deze test op Tweakers.

http://tweakers.net/reviews/2238/os-x-v ... n-nek.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En kwam me vooral de aandacht bij de benchmark die ze deden bij Photoshop tussen OSX en Windows 7
wat blijkt ...

''Windows 7 is aanzienlijk sneller dan OS X als het aankomt op Photoshop. Het verschil is bij beide Macbooks 15 procent.''

Dit vind ik nogal een verschil.



Of mischien 500 euro in de portemonnee houden en een Windows laptop halen.



wat is jullie ervaring/mening.?


Gr ewout
Ewout Scholte op Reimer
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Je zegt "nou neig ik naar een Apple". Mag ik vragen waarom je daarnaar neigt?

Ik heb heel lang getwijfeld tussen een nieuwe Imac of een nieuwe Windows-pc (zie dit topic), en heb uiteindelijk gekozen voor de Windows-pc. En daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 3

Doe mij de C-64 met GEOS maar!

Maar even serieus:
Wat heb je nu?
Laptop met Windows en bijbehorende soft- en hardware??

Ik zou zeggen: blijf daar bij.
Je bent thuis in het besturingssysteem en de programma's.
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 3, in totaal 15 keer gewijzigd.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Dit topic gaat over echte computers, niet over een of andere overgewaardeerde gameconsole uit de vorige eeuw.

Mag ik vragen waarom je zoveel waarde hecht aan de vergelijking van twee os-en op een Apple en dan op zoek gaat naar een niet-Apple laptop? Iedere laptop heeft weer andere spec's, het os is niet het enige dat de snelheid bepaald.
Heb je zondermeer die snelheid nodig? Ga je zulke stoere dingen doen? Verder is 15% snelheidsverschil niet zoveel, waarschijnlijk zul je dat in het dagelijks gebruik niet merken.
De keuze voor Apple of Windows is persoonlijk, beide systemen zijn prima. Veel argumenten voor of tegen een van beide systemen zijn gebaseerd op zeer oude problemen/vooroordelen etc. en worden bij objectieve tests vaak onderuit gehaald.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Kan aale nu in gebruik zijnde software, zonder verdere kosten, overweg met beide OS-sen?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
rdewinter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2009 20:12
CONTACTCOLON

Ik ben zelf aan het overwegen een iMac aan te schaffen, ooit. Al is het alleen maar vanwege de goede beeldschermen. Bovendien ben ik erg benieuwd naar de werking van OSX omdat paar kennissen/collega's van mij hier nogal enthousiast over zijn.

Waar ik alleen bang voor ben is dat ik lang moet wennen aan de andere werking.
Zijn er hier al mensen overgestapt van Windows naar Mac?
EOS 60D :: EOS 6D :: 24-70 f/2.8 L USM :: 35 f/1.4 Sigma :: 100mm f/2.8 L Macro IS USM :: 70-300 f/4-5.6 L IS USM
Soligor extender DG Pro 1.4 :: Extension Tube EF25 II :: Speedlite 580EX II
Daffiedolf

Een Apple werkt gewoon!!!!
Vanaf het moment dat je hem aanzet doet hij gewoon zijn werk!
Heb sinds vorige maand een IMac en was na twee weken gewend aan het ding!
Ik wil niet meer anders!
Laatst gewijzigd door 1 op Daffiedolf, in totaal 15 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Alle MAC-kers zijn ooit overgestapt van Windows PC's :wink:

Zijn de beeldschermen inmiddels ook geschikt voor beeldbewerking (kan er zinvol kleurbeheer op worden losgelaten)?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

@Daffiedolf: En een Windows PC ook, wat wil je nu eigenlijk zeggen?

Goede schermen zijn er voor de Windows PC ook, dus daar hoef je het ook al niet van te laten afhangen :)
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Eens een Mac, altijd een Mac :D
Ik wil nooit meer terug.

Fantastische apparaten, combineren heerlijk met andere Apple speeltjes.
Beveel 'm je van harte aan.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Anoniem 3

Daar gaan we weer.
De eeuwige, nou ja zolang Apple duurt, discussie over Windows <-> Apple.
Waarom niet gewoon een versie van Linux?
Of is dit een Appel in een PerenCist gooien?

Op mijn PC draait Ubuntu naast W7 als een zonnetje.
Sterker nog, als ik opstart moet ik mijn PC dwingen om W7 te gaan draaien.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ik las laatst weer een verhaal van iemand die de glazen plaat moest verwijderen van zijn 27" iMac om hem goed te kunnen calibreren...
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Waarom niet een versie van Linux vraag je? OSx is gebaseerd op Unix, dus we heb je zin al ;)
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Wellus nietus... Allebei gewoon goed. Ik krijg het idee dat men Apple tegenwoordig ziet als statusverhogend...
Heb jij een senseo? Nou ik heb een bonenmachine... Voor mij geldt het dus andersom.. :) Ik drink al genoeg prof espresso koffie op een dag!
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
raycko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 398
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2009 10:45
WoonplaatsCOLON Vriezenveen

Waarom ik Neig naar Apple....

omdat je dit overal leest ....


Een Apple werkt gewoon!!!!
Vanaf het moment dat je hem aanzet doet hij gewoon zijn werk!
Heb sinds vorige maand een IMac en was na twee weken gewend aan het ding!
Ik wil niet meer anders!


En ik heb nog nooit gehoord dat iemand van Apple naar Windows ging maar wel 100x andersom...
waarom ? goeie vraag.

Mijn reden is is dat je toch iets aanschaft waar je de komende 4 jaar aan vast zit.
Ik ben me aan het oriënteren wat me wat lijkt , en aangezien ik dat allemaal lees over Apple en alleen maar goede woorden over hoor neig ik daar naar toe.

Maarja! die prijs! , 1500 euro voor een laptop ... de zelfde laptop met windows 7 kost 1000 euries ... dat maakt me aan het twijfelen.

Ik zal hem vooral gaan gebruiken voor Photoshop,Films enz kijken ...
En het is niet dat windows met niet bevalt maar weer een x wat nieuws!.
Alleen is dat een goeie keuze , beide is top alleen de prijs.
Ewout Scholte op Reimer
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Ik denk dat Ewout gewoon wil weten waarop m.n. photoshop het beste draait.
Op een schone laptop/pc draait PS ook als een zonnetje op een W7-pc. Maar hoe is dat na een half jaar of een jaar intensief gebruik? Windows-machines vervuilen als een tierelier. Ik heb het idee dat dat op macbook minder is. Mijn windows-pc is na een jaartje toch echt beduidend trager dan na een schone installatie. Bij een iMac niet? Of is dat appels met peren vergelijken?
De vraag is natuurlijk of het echt zinvol is om PS op een laptop te gebruiken. Ik heb een W7 pc en een macbook pro.
De eerste is uitstekend te kalibreren (heb een eizo-scherm) de macbook pro voor geen meter. Geen rgb-kanalen die je kunt instellen etc..
Ook ik denk er aan om, als mijn windows-pc aan vervanging toe is om een iMac te kopen. Ook ik zou willen weten wat het verschil is tussen beide operating-systems.
En dan hoef ik niet te weten dát iemand een voorkeur heeft, maar vooral waarom. Een kreet als eens een apple nooit meer wat anders, zet geen zoden aan de dijk.
Waaróm zou je nooit meer wat anders willen? Voor hetzelfde geld van een goede iMac kan ik een beest van een windows-pc kopen. Waarom zou je dat vele geld toch in apple willen investeren.
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Anoniem 4

Ik heb een Windows 7 PC. Doet het altijd als ik hem aan zet. Doet ook altijd wat IK wil.
Is razendsnel met Photoshop, Lightroom, etc.
Lekker goedkoop en wordt niet gemaakt door gruwelijk uitgebuite Chineesjes.
Waarom zou ik zelfs maar neigen naar iets anders. Nog geen Photoshop voor Linux. (Ja, ja Gimp wel.)
spreading
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 303
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2011 13:40
CONTACTCOLON

raycko schreefCOLONWaarom ik Neig naar Apple....

omdat je dit overal leest ....


Een Apple werkt gewoon!!!!
Vanaf het moment dat je hem aanzet doet hij gewoon zijn werk!
Heb sinds vorige maand een IMac en was na twee weken gewend aan het ding!
Ik wil niet meer anders!


En ik heb nog nooit gehoord dat iemand van Apple naar Windows ging maar wel 100x andersom...
waarom ? goeie vraag.
Dit is geen reden om hem te kopen. Een windows pc werkt ook gewoon.
Het heeft allebei zijn voor en nadelen, alleen vergeten sommige mensen dit nog wel eens omdat apple een bepaalde status schijnt te geven.
Voor de duidelijkheid: ik heb laatst een mac mini gekocht om te kijken of dit systeem mij zou bevallen. Heb er met photoshop geen problemen mee. Maar ik merk wel eens dat hij lang moet laden en gister is hij zelfs door een fout vastgelopen(het werkt gewoon, toch?). Verder vind ik hem geweldig, mede door zijn uiterlijk en de hoeveelheid ruimte die hij (niet) inneemt.
Verder licht het eraan wat je ermee wilt doen? Ja het scherm van een imac is beter voor foto's. Maar wil je er ook andere dingen op doen, is een windows wel makkelijker, je weet wat waar zit en dat is soms fijn. Aan de andere kant is het buroblad+dock van apple handiger imo.
Maar nogmaals, laat je niet overtuigen met argumenten als: het werkt gewoon. Ga kijken wat je er mee wilt en welke software je daarvoor moet hebben, al dan niet opnieuw moet aanschaffen omdat de windows versie niet meer werkt).
Ga eens kijken in de winkels, eventueel met verkopers erbij, maar laat je niet overhalen omdat iets zou werken, dat doet het allebei ;-) kijk gewoon naar wat jij fijn vind. Even bij de mediamarkt, staples of een appleshop met een mac klooien om te kijken hoe het werkt mag, kan EN helpt je in je beslissing. Hopelijk heb je er iets aan!
Canon 500D, Canon 18-55mm kitlens, Canon 100mm f2,8 Macro L, Canon 50mm F1.8 II, Canon 70-200mm f4 L
http://www.wjdseegers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Alexander-Linde
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2010 16:22

Apple!! Ik zou meteen voor een macbook gaan ipv een Windows laptop. Ik heb sinds een half jaartje mn iMac, ik wil echt niet meer terug naar Windhoos. Apple werkt gewoon heerlijk, in het begin even wennen maar daarna zoveel makkelijker. Gebruiksvriendelijkheid is dus geweldig! + een stukje design, waar je voor betaald natuurlijk ;) Maar zoals gezegd, het blijft toch altijd een wellus niettus verhaal. Maar niet voor niets werken (bijna) alle grotere fotografen/video editors op Apple's.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

raycko schreefCOLONWaarom ik Neig naar Apple....

omdat je dit overal leest ....


Een Apple werkt gewoon!!!!
Vanaf het moment dat je hem aanzet doet hij gewoon zijn werk!
Heb sinds vorige maand een IMac en was na twee weken gewend aan het ding!
Ik wil niet meer anders!


En ik heb nog nooit gehoord dat iemand van Apple naar Windows ging maar wel 100x andersom...
waarom ? goeie vraag.
Ik heb wel tal van mensen gesproken die naar Windows zijn gegaan vanaf een Mac. Waarom? Omdat het zo'n partij knaken scheelt voor een leuk design.

Ik heb onlangs een nieuwe laptop gekocht, voor minder dan een macbook. Een I7 met 8gb en een SSD. Was behoorlijk goedkoper dan een Macbook en draait Photoshop als een tierelier.
En weet je, toen ik hem aanzette werkte hij ook gewoon. Werk er nu zelfs nog steeds mee, na al die maanden. dus hij blijft ook nog eens werken.

Verleden week gaf mijn Foto-pc thuis helemaal de geest. Was niet de snelste meer, maar 9 jaar geleden heb ik die ooit eens gekocht. Destijds heb ik hem aangezet en warempel, ook toen werkte het gewoon. Heb er negen jaar met plezier op gewerkt.
Vandaag kwam de nieuwe PC binnen. Kwam om half vijf de deur door en om 5 uur durfde ik het aan; ik heb de knop ingedrukt. En tot mijn grote verbazing werkte deze ook gewoon.

Ik snap er geen bal van. Drie computers, alle drie gewoon werken. En alle drie geen mac's, dat kan toch niet?
Wat doe ik nu fout?

Betreft het operating-system, ik werk momenteel veel met Windows7. En het werkt zalig. Ik kan echt niet wennen aan die Mac-spullen. Alles zit zo onlogisch weggestopt als iets, ook mac's crashen weleens. Jja, echt waar en degene die dat tegenspreken moeten ze maar eens echt gaan gebruiken!!
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar